Gå til innhold

Canon vs Nikon (Speilrefleks)


Eldorado

Recommended Posts

Noen her inne som har peil på kamera??

Det står i hovedsak mellom canon 450D og Nikon D80,

noen for eller imot meninger her??

Endret av Eldorado
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Er vel gode kameraer begge 2... Både Nikon og Canon går vel for å være noe av det beste på markedet... Så det spørs vel nesten hva man foretrekker..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Snakka med en kompis i går som har peil på kamera.. Han sa at for oss som ikke er så mye mer kjent med funskjoner som makro og lukketid, så er det omtrent ett fett..

Canon, Nikon, Pentax o.l.. alt skal være bra! du blir nok mer enn fornøyd uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakka med en kompis i går som har peil på kamera.. Han sa at for oss som ikke er så mye mer kjent med funskjoner som makro og lukketid, så er det omtrent ett fett..

Canon, Nikon, Pentax o.l.. alt skal være bra! du blir nok mer enn fornøyd uansett

Har selv D80. Uansett merke så får du det du betaler for. Men kan lønne seg å ikke kjøpe "pakker" der ofte objektiver er av en dårligere kvalitet. Kjøp hos noen som jobber med yrket som for eksempel fotovideo.no. Da får du det du trenger til ditt bruk og garantert ok kvalitet. Elkjøp bryr seg ikke om du blir fornøyd

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClearCoatChristR

Er fornøyd med mitt Canon 450D. Den har en rimelig påkostet linse, hvis man ser i forhold til de linsene som følger med andre kameraer, og lynkjapp autofokus. Bildestabilisator er veldig godt å ha på plass! Forskjellen er som natt og dag.

Nikon går jo for å være gode. D80 er litt dyrere enn 450D, og medfølgende linse på rimligste modell har vel ikke bildestabilisator.

Generelt er det vel lettere å begynne med Nikon kameraer, men igjen begrenser dette muligheten etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fornøyd med mitt Canon 450D. Den har en rimelig påkostet linse, hvis man ser i forhold til de linsene som følger med andre kameraer, og lynkjapp autofokus. Bildestabilisator er veldig godt å ha på plass! Forskjellen er som natt og dag.

Nikon går jo for å være gode. D80 er litt dyrere enn 450D, og medfølgende linse på rimligste modell har vel ikke bildestabilisator.

Generelt er det vel lettere å begynne med Nikon kameraer, men igjen begrenser dette muligheten etterhvert.

Hvis du skal ta mye bil bilder så kan det være en fordel å kjøpe ett vidvinkel. Dette er ett Sigma objektiv jeg kjøpte meg:

evo2.jpg

Blir sååå mye enklere å få med hele bilen :o)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39

Enklere å kjøpe objektiv til 450d, som forøvrig er ett av de beste kameraene i denne prisklassen. Kjæresten kjøpte nylig ett, og er ikke noe annet enn en drøm å jobbe med, go for it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ta mye bil bilder så kan det være en fordel å kjøpe ett vidvinkel. Dette er ett Sigma objektiv jeg kjøpte meg:

Blir sååå mye enklere å få med hele bilen :o)

Mvh

Hvilket objektiv er dette? Til hvilket kamera? Så deilig ut å ha så god vidvinkel :rolleyes:

Jeg har EOS400D, og er kjempefornøyd. Etterhvert som økonomien tillater det, så blir det vel nytt objektiv på meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket objektiv er dette? Til hvilket kamera? Så deilig ut å ha så god vidvinkel :rolleyes:

Jeg har EOS400D, og er kjempefornøyd. Etterhvert som økonomien tillater det, så blir det vel nytt objektiv på meg også.

Objektiv: http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/prdin...aspx?plid=13991

Hus: http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/prdin...aspx?plid=38624

Mitt andre objektiv: http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/prdin....aspx?plid=8146

Hvilket merke har ingen ting å si på obektiver og tilgjenglighet. Du finner hva du trenger uansett på markedet som amatør. Mulig Canon har mye mere rimligere objektiver, men det har ingen bruk for. Mye latterlige objektiver ute på markedet. Objektiver med blenderåpning som ett nåløye har ingen bruk for men prisen kan friste mange. Morro når man må bruke blitz i sollys :). Uansett hva man velger av merke så må man legge noen kroner i objektiver. Hjelper lite med flott og dyr brikke når man setter på briller som er nærsynt på langt hold og langsynt på macro og mørkredd i tillegg!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Var ikke så ille pris på det der da, har god erfaring med Sigma objektiver også.. vidvinkel så morro ut det...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et Nikon D40 og er veldig fornøyd med det. Nå skal det samtidig sies at jeg ikke har så god peil, men er keen på å lære... Er det noen vits for meg å legge i et dyrere objektiv? Sikler selv på vidvinkel, men skjønner lite...Også prisene da, over 3000 for en linse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja en sparer fort over en 1000 lapp på å handle linse på eBay.

Jeg har også den Sigma 10-20mm linsa, å det er den linsa som blir desidert mest brukt med meg.

Men over til temaet, du vil nok bli fornøyd med både D80 og 450D. Men siden 450D er et nyere kamera og det er vel hakket billigere enn D80 uten at det er dårligere, ville jeg nok valgt 450D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...