Gå til innhold

Min erfaring når det gjelder Biltema maskin


kris1986

Recommended Posts

kris1986

Heisann alle i hop.. I går dro jeg og VISA-kortet mitt til den lokale Biltema butikken. Siden firmaet er rett rundt hjørnet tenkte jeg at jeg skulle kjøpe en litt billigere maskin som jeg kan f.eks bruke små pads på, mens Eirik (en kompis, bjartmar her) kan f.eks bruke noe større..

Idag var det ny jobb, og bilen var en 04 Opel Vectra (sølv metallic). Vi tok med biltema-maskinen på 1200w og en 750w flex DA.

Starta maskinen og alt virka greit, etter 5 sekunder begynte turtallet å svinge, stoppet den, tok litt MG85 på ullpaden (trenges) og

satt maskinen på 1, altså 600rpm. Da stoppet den, på steg tre var det vel ca 1700 rpm, da hadde den kansje 600 rpm.. Værste driten vi har prøvd! Blir nok å kjefte og smelle, kreve pengene tilbake, og kjøpe seg en ny Hitachi eller en PC (flexen er ikke vår).. Forventet faktisk mer av en maskin for 500 spenn! at den ikke klarer å holde turtallet helt er en ting, men dette var kjipt..

Anbefales ikke! Film om problemet kommer, men nå skal vi ta Ninja'n opp på rudskogen! Cheers..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle i hop.. I går dro jeg og VISA-kortet mitt til den lokale Biltema butikken. Siden firmaet er rett rundt hjørnet tenkte jeg at jeg skulle kjøpe en litt billigere maskin som jeg kan f.eks bruke små pads på, mens Eirik (en kompis, bjartmar her) kan f.eks bruke noe større..

Idag var det ny jobb, og bilen var en 04 Opel Vectra (sølv metallic). Vi tok med biltema-maskinen på 1200w og en 750w flex DA.

Starta maskinen og alt virka greit, etter 5 sekunder begynte turtallet å svinge, stoppet den, tok litt MG85 på ullpaden (trenges) og

satt maskinen på 1, altså 600rpm. Da stoppet den, på steg tre var det vel ca 1700 rpm, da hadde den kansje 600 rpm.. Værste driten vi har prøvd! Blir nok å kjefte og smelle, kreve pengene tilbake, og kjøpe seg en ny Hitachi eller en PC (flexen er ikke vår).. Forventet faktisk mer av en maskin for 500 spenn! at den ikke klarer å holde turtallet helt er en ting, men dette var kjipt..

Anbefales ikke! Film om problemet kommer, men nå skal vi ta Ninja'n opp på rudskogen! Cheers..

Får vel hva man betaler for..... :) Hitachien gir hvertfall mye for pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var det ny jobb, og bilen var en 04 Opel Vectra (sølv metallic). Vi tok med biltema-maskinen på 1200w og en 750w flex DA.

Starta maskinen og alt virka greit, etter 5 sekunder begynte turtallet å svinge, stoppet den, tok litt MG85 på ullpaden (trenges) og

satt maskinen på 1, altså 600rpm. Da stoppet den, på steg tre var det vel ca 1700 rpm, da hadde den kansje 600 rpm.. Værste driten vi har prøvd! Blir nok å kjefte og smelle, kreve pengene tilbake, og kjøpe seg en ny Hitachi eller en PC (flexen er ikke vår).. Forventet faktisk mer av en maskin for 500 spenn! at den ikke klarer å holde turtallet helt er en ting, men dette var kjipt.

Ser ikke poenget med å kjeft og smelle for å få tilbake pengene. Du blir bare latterliggjort av de ansatte i ettertid uansett. (Typ "Hahaha, han sure gjerrigknarken som tente på alle pluggene fordi han ikke fikk pengene sine igjen") Dessuten har du ikke krav på pengene igjen. Faktisk ikke før du har ødelagt 2 maskiner, og den 3 vandrer heden. Foreslår at du prøver en ny maskin, da det kan ha vært noe galt med den du kjøpte helt fra begynnelsen, hvis ikke, smil og hver glad, fremlegg kvitteringen, og spør om det er mulighet for å få pengene refundert. Mest sannsynlig vil du det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986
Ser ikke poenget med å kjeft og smelle for å få tilbake pengene. Du blir bare latterliggjort av de ansatte i ettertid uansett. (Typ "Hahaha, han sure gjerrigknarken som tente på alle pluggene fordi han ikke fikk pengene sine igjen") Dessuten har du ikke krav på pengene igjen. Faktisk ikke før du har ødelagt 2 maskiner, og den 3 vandrer heden. Foreslår at du prøver en ny maskin, da det kan ha vært noe galt med den du kjøpte helt fra begynnelsen, hvis ikke, smil og hver glad, fremlegg kvitteringen, og spør om det er mulighet for å få pengene refundert. Mest sannsynlig vil du det.

Ja, skjønner jo det, men på Biltema er de veeeldig dårlige på service, det er synd

DA'n til biltema er på 350 w

å den er ok da

Jupp, den fungerer som bare det! har en sånn, og den er mer pålitelig

Får vel hva man betaler for..... :) Hitachien gir hvertfall mye for pengene.

Åjå ;) synes det er en kongemaskin! blir nok en til av den.. 1600 inkl. moms er også en finfin pris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var jeg å handlet DA på biltema for kanskje 2 uker siden. Har brukt den på bakluka og taket, og så merket jeg at det var blitt slark i lageret. Slik at det ene hodet hadde ganske mye kast. Jeg dro tilbake på biltema, og skulle ta frem kvitteringen da jeg oppdaget at jeg hadde mistet den. Forklarte min sak i kassa, at det var en relativt ny maskin osv. Han sa: "Jaha", tastet litt på pc'en, skrev ut byttekvittering og sa: "Her, så henter du deg bare en ny , og gir denne i kassa. Ta nå vare på denne da".

Så jeg har foreløpig bare gode erfaringer med biltema. Det var forresten skikkelig krutt å ha oransje cyclo på maskina. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønner jo det, men på Biltema er de veeeldig dårlige på service, det er synd

Sannsynligvis fordi du oppfører deg som en idiot? Mtp. tanke hva du skrev i første post.

Jeg gir sure folk ikke mer enn absolutt nødvendig service, hyggelige og blide folk ekstra service. Slik er det nok med de fleste som jobber i butikk ...

Nå var jeg å handlet DA på biltema for kanskje 2 uker siden. Har brukt den på bakluka og taket, og så merket jeg at det var blitt slark i lageret. Slik at det ene hodet hadde ganske mye kast. Jeg dro tilbake på biltema, og skulle ta frem kvitteringen da jeg oppdaget at jeg hadde mistet den. Forklarte min sak i kassa, at det var en relativt ny maskin osv. Han sa: "Jaha", tastet litt på pc'en, skrev ut byttekvittering og sa: "Her, så henter du deg bare en ny , og gir denne i kassa. Ta nå vare på denne da".

Så jeg har foreløpig bare gode erfaringer med biltema. Det var forresten skikkelig krutt å ha oransje cyclo på maskina. :rolleyes:

Nøyaktig samme erfaring her.

Endret av Zevs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Jeg har aldri kjøpt noe på biltema som har vært ødelagt før nå, så jeg har ikke måtte byttet noe, sier det jeg har hørt andre sier..

Ikke ta alt så seriøst, dette er et forum, hvordan jeg velger å gå frem når jeg skal bytte noe på biltema er vel noe som folk ikke burde brydd seg så veldig om... min mening

Kansje jeg ikke hadde trengt å "hevet" stemmen en gang? Det ser vi til mandag

Endret av kris1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ja uansett kjedelig med noe som ryker, men det er ofte lettere å ordne ting når en tar en lett tone mht reklamasjonen, jobber selv i butikk, og jeg vet det er ikke han som selger deg maskinen eller han du prater med ang reklamasjonen som har laget den eller ødelagt den for deg, så et stalltips er vel som sagt, legg det frem på en pen måte så er det garantert mye hyggeligere for deg og de som jobber der å løse saken på best mulig måte for deg... :)

Og JA Hitachi er saker det om du skal ha deg en ny maskin...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Virker merkelig at den var så dårlig, trodde selv det var samme maskin som Mekonomen selger, da de ser 100%lik ut, men er kanskje ikke samme innmat.

Har selv kjøpt roterende fra Mekonomen til 500kr og den funker helt greit, og minst 10 ganger bedre enn Best Tools maskinen jeg hadde hehe..

skal se om jeg får testet den Dura-Pro maskinen mer grundig i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spernesn

Har selv den maskinen fra biltema på 1200w, fungerer utmerket :D Har blitt endel polering av biler på den maskinen der, og lager ingen ulyder enda hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Da har sikkert jeg hatt uflaks... Får dra dit i løpet av uka! filma hvordan den oppførte seg, så kan dere se om dere har vært borti det før, men tror det er så enkelt som turtallsreguleringa? Hadde den 1500 omdr. og bare satt den inn til bilen, rett ned til 6-700 omdr.. Sykt kjipt når jeg skal ta en jobb liksom, også fungerer det maks ikke.. Hitachi; HERE I COME! eller var den cum... usikker..?

(Og bare så dere vet, har jobba i butikk i godt over 3 år.. hehe..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Polerte hele bilen min i dag, brukte da Dura-Pro maskinen, kjøpte den for 500,- hos Mekonomen, og er strålende fornøyd med den :D

Har prøvd mye press og den viser ikke antydning til å slite, tørr ikke presse mer enn jeg prøvde da jeg ikke vil kjøre igjennom lakken hehe..

Blir heller ikke unormalt varm, en skikkelig oppgradering for Best Tools maskinen jeg hadde før for å si det mildt heh..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å ta livet av min BT-maskin men det er fortsatt liv i den :)

Har foreløpig bare gode erfaringer med BT her i byen når det gjelder service og slikt, det er værre med kvaliteten på en del av det de selger der borte.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...