Gå til innhold

Vintervask av BMW 530 dat 2008 - Oslo-området


tsk

Recommended Posts

Noen som kan ta på seg å vaske bilen? Gjør om som regel dette selv, men med de temperaturene vi har (og fortsatt skal ha) blir det vanskelig all den tid jeg ikke har tilgang til innendørs anlegg.

Tenkte et øyeblikk på å la HandzOn i Vika gjøre jobben, men siden jeg ikke vet noe om hvordan de vasker og tørker er jeg litt nervøs for å levere den der.

Bilen ble behandlet med Swissvax BlauWeiss i september og er ikke veldig møkkete. Ønsker behandling med foamcannon (har dette selv), 2BM og tørk + felger. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er kun snakk om vask av bil med tørk etc. så er vel dette gjort på ca. to timer hvis man legger litt flid i jobben og 15min. hvis man skal raska på... (kun utvendig)

Siden du bor i Oslo området så må det jo finnes mange steder som man kan vaske bilen sin inne, og AndreasLie har nevnt to steder allerede.

SKal ikke blande meg opp i priser og hva andre tar, men skulle JEG vasket bilen din med flid og brukt ca. to timer, så hadde jeg nok tatt ett sted mellom 500,- og 1000,- (kun utvendig)

Er ikke dermed sagt at jeg tar på meg jobben, for jeg har intet sted og stå, men jeg anntar at noen her inne kan vaske bilen bilen din for rundt den samme summen.

Men jeg annbefaler nok at du gjør dette selv. Det blir både rimeligere, samt at man får litt trening. Og vaskehaller må det da finnes nok av i oslo området(?)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

En middels pirkete utventid vask tar meg ca. 1 time (bilen er godt vokset og ikke ekstremt møkkete). Jeg vasker som regel bilen selv, men som nevnt blir dette litt vanskelig med de temperaturene vi har nå. Å fylle bagasjerommet med utstyr for å stå i en vaskehall hos Shell vil jeg helst slippe, men skjønner jo at dere som tar kundebiler kanskje ikke synes det er veeeldig spennende å kun ta en vaskejobb...

Mulig jeg får ta sjansen på HandzOn allikevel... nervøs...

Finnes det ikke vann i Ås??

Frosset....

Hadde vi hatt vann i Ås så skulle du fått stå der :)

Hvis noen har en hall jeg kan leie en time eller to er det helt topp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne vasket bilen utvendig for et par hundre kroner jeg, ettersom jeg faktisk synes det er morsomt. Men desverre så bor du på feil sted :P

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En middels pirkete utventid vask tar meg ca. 1 time (bilen er godt vokset og ikke ekstremt møkkete). Jeg vasker som regel bilen selv, men som nevnt blir dette litt vanskelig med de temperaturene vi har nå. Å fylle bagasjerommet med utstyr for å stå i en vaskehall hos Shell vil jeg helst slippe, men skjønner jo at dere som tar kundebiler kanskje ikke synes det er veeeldig spennende å kun ta en vaskejobb...

Mulig jeg får ta sjansen på HandzOn allikevel... nervøs...

Er vel ikke stort dem kan ødelegge ved en vanlig vask på bilen din. Men du kan kanskje minne dem på at pusseskinn og svamp ikke er aktuelt å bruke på bilen din.

Ta med en LED-lykt og og snakk litt om hologrammer etc. så tenker jeg dem er ekstra forsiktige med din bil :)

Kunn gjerne gjort dte jeg også, men jeg har desverre ingen steder og stå. og dessuten så bor jeg jo i Fredrikstad. Ikke akkurat ett stenkast unna... hehe.

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Jeg ville mye heller tatt med meg bøtte og dratt på shell enn å overlate bilen min til de. Jeg har sett hva andre "proffe" vaskefirmaer har gjort med biler før. Sjekk panseret på den siste X5'en jeg tok feks. Og bilene mine som er godt vokset trenger bare skum og avspyling nå på vintern for å se bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville mye heller tatt med meg bøtte og dratt på shell enn å overlate bilen min til de. Jeg har sett hva andre "proffe" vaskefirmaer har gjort med biler før. Sjekk panseret på den siste X5'en jeg tok feks. Og bilene mine som er godt vokset trenger bare skum og avspyling nå på vintern for å se bra ut.

X2

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville mye heller tatt med meg bøtte og dratt på shell enn å overlate bilen min til de. Jeg har sett hva andre "proffe" vaskefirmaer har gjort med biler før. Sjekk panseret på den siste X5'en jeg tok feks. Og bilene mine som er godt vokset trenger bare skum og avspyling nå på vintern for å se bra ut.

Ja, i utgangspunktet holder det med skum og avspyling for å se bra ut, men nå som det er så kalt vil jeg helt tørke den godt også. Da tør ihvertfall ikke jeg annet enn å bruke bøtte og hanske først. Så SSen din på X5 og det er helt i tråd med andre sine erfaringer med "proffe" vaskefirmaer... En kompis fikk to ordentlige store riper i sin BMW etter å ha levert den til vasking (dette var riktignok til et "firma" som du ikke får kvitteringer av og hvor "ansatte" rømmer hals over hode når myndighetene kommer på kontroll... :o ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Finnes det ikke vann i Ås??

Lol!

Har hørt om et bilvaskefirma i Oslo. Først legger de på noe sånn europris terrassevask/kraftvask for så å søle inn bilen med svamp uten å spyle av først.

Så er det på med baderomsnal og møkkete håndkle til slutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol!

Har hørt om et bilvaskefirma i Oslo. Først legger de på noe sånn europris terrassevask/kraftvask for så å søle inn bilen med svamp uten å spyle av først.

Så er det på med baderomsnal og møkkete håndkle til slutt...

Ouch :blink::blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordnet det seg for deg eller?

Nope, akkumulerer dritt og møkk om dagen for å se hvor jævlig kjærra kan bli :P . For sikkerhets skyld ble møkka glasert inne av frosset regn i går, så nå er den jo blank og fin igjen - uten på isen altså.

Tenkte jeg skulle ta en kjapp en på selvvasken på Statoil Sjølyst, men is-laget satte en effektiv stopper for dette. Nå må den først og fremst inn i en varm hall for å få smeltet 5 mm is rundt hele bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClearCoatChristR

Nå kommer jeg til å bli skutt, men Bislett Bilpleie i Sporveisgata gjør en knalljobb! Det blir minimalt med riper, og jobben koster 125,- hvis jeg ikke husker feil.

De bruker nal, så du må be dem om å droppe den da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Nå kommer jeg til å bli skutt, men Bislett Bilpleie i Sporveisgata gjør en knalljobb! Det blir minimalt med riper, og jobben koster 125,- hvis jeg ikke husker feil.

De bruker nal, så du må be dem om å droppe den da :)

Nuvel - jeg har tatt en svart S-Max som har blitt "behandlet" der (inkl polering til under 1000-lappen). Makan til møkka-jobb har ikke jeg sett noensinne. Nå er panther black litt "klurete" å jobbe med for å få holo-fri, men allikevel da... så ikke ut i måneskinn (eller solskinn heller for den saks skyld).

Styr unna....

(til info så sitter jeg på jobb 4 meter over lokalene til den sjappa der...)

Endret av Essiek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...