Gå til innhold

Noen som har testet Collinite Fleetwax 885


Arild81

Recommended Posts

Er det noen som har testet Collinite Fleetwax 885?

Skal handle litt fra Shinearama, så kan like greit tenke litt på båtopussen til våren.

Hvordan er den i forhold til Meguiars One Step Compound og Pure wax ?

Litt feil plassering av tråden sorry....

Endret av Arild81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har testet denne på en båt. har ingen erfaring med andre båt vokser da..

var litt hard og legge, men beadet vanvittig bra og holdbarheten holdt visst bra hele sommeren ( i følge eier av båten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har testet denne på en båt. har ingen erfaring med andre båt vokser da..

var litt hard og legge, men beadet vanvittig bra og holdbarheten holdt visst bra hele sommeren ( i følge eier av båten)

La du på for hånd eller maskin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet 920 og 925 sammen, og jeg fikk ett fantastisk resultat! Mange mennesker som la merke til utseendet til båten jeg brukte komboen på, og steike som vannet perlet seg og det varte lenge!

La den på i april og i oktober holdt det like bra, det er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet 920 og 925 sammen, og jeg fikk ett fantastisk resultat! Mange mennesker som la merke til utseendet til båten jeg brukte komboen på, og steike som vannet perlet seg og det varte lenge!

La den på i april og i oktober holdt det like bra, det er bra!

Hvor kjøpte du 920?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvis du søker på collinite 476 og 885 så finner du mange henvisninger til dette. Og hvis du sender mail til collinite å spør så får du sikkert også samme svaret som jeg fikk :) 845/925 er identiske, og det samme gjelder 476 og 885. De er lansert som både bilvoks og båtvoks under forskjellig navn og emballasje.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvis du søker på collinite 476 og 885 så finner du mange henvisninger til dette. Og hvis du sender mail til collinite å spør så får du sikkert også samme svaret som jeg fikk :) 845/925 er identiske, og det samme gjelder 476 og 885. De er lansert som både bilvoks og båtvoks under forskjellig navn og emballasje.

Ok, det virket jo helt meningsløst å gjøre noe sånt.

Trodde ikke man kunne sammenlikne bil lakk og gelcote......?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder parafinbasert voks så fungerer nok det meste på begge deler. Det er jo tross alt bare en beskyttende film som dekker overflaten. Når det gjelder polish så bruker man vel gjerne litt annerledes produkter, selv om bilpolish også ofte fungerer på gelcoat.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kidnapper tråden din litt jeg, kan være relevant for deg og muligens.. Hva virker av poleringsmiddel til gelcoat på båter? Er Scholl S03 brukende her også ?

I fjor brukte jeg meg Ultimate compound på min gule Askeladden Z7. Denne var falmet fra å ha stått ute, stort sett ubrukt av tidligere eier. Prøvde først med Selaclean (Autoglym for båt) gelcoat rens (tror jeg, muuulig det var båtpolish, men uanz Selaclean.) Dette fungerte ikke i det hele tatt.

Så handlet jeg UC og prøvde dette på rotary med ull, og det ble strålende flott. Så la jeg på Biltema sin tyntflytende voks. Ble både blankt og greit holdbart.

I år vil jeg allikevell prøve meg med carlack tvillingene og 476. Evt teste ut #205 (håper det ikke er bruk for #105) om det trengs polish.

Generelt vil jeg tro at alt av poleringsmiddel vil virke. Er det snakk om mekanisk polering som må til, så vil alt som virker til bil virke. Farget (eller hvit) gelcoat er ekstremt tykk i forhold til billak, så det er ikke noe problem. Men vær forsiktig med varme. Det er fort gjort å svi et brunt merke over en knekk eller bøy i skroget. Skjer dette kan du få fjernet 90 % av brunmerket om du er meget rask og har en fille med kjemisk cleaner klar i lommen.

*ser bort på boblejakken og pelsluen, leeeeeenge til båtsesong og kald pils i skjærgården...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kidnapper tråden din litt jeg, kan være relevant for deg og muligens.. Hva virker av poleringsmiddel til gelcoat på båter? Er Scholl S03 brukende her også ?

Jeg tok for et par helger siden en Askeladden 705 Voyager, den brukte jeg samme produkter på som på billakk, altså Scholl S3 Gold, So03+ A15 og S17 og pads var også fra Scholl. Bortsett fra LSP, der brukte jeg Nanolotus sin Gelcoat forsegling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...