Gå til innhold

Varebil - Noen erfaringer?


svenrik

Recommended Posts

Er på utkikk etter en nett å liten varebil til å frakte meg sjøl, ski, sykkelen osv.. Blir i segmentet Caddy, connect, berlingo osv..

Noen som har hatt/har slik bil ? Hvilken er å anbefale frem for andre mht. kvalitet, komfort, kjøreglede osv..

Hadde vært hygglig med svar :) Sven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg kjøpte meg nettopp en VW Caddy 2005 1.9TDI. (Kan se bilder av den i loggen min)

Og jeg angrer absolutt ikke på kjøpet. Den er "relativ" komfortabel på langkjøring (Kristiansand - Lillehammer). Grunnen til "relativ" er jo at det er en varebil og begrenset hvor komfortable de blir.

Gamlingen kjøpte seg samtidig en Opel Combo og selv om han har AC så måtte han innrømme at Caddy´n var både mer komforabel og føltes mer gjennomført ut. Comboen føltes litt mer "billig" ut. Men å kalle en Caddy tight og fin er å ta noe hardt i.

Men som sagt, godt fornøyd med kjøpet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! Skal legge i 100.000kr. +/-. Den skal ikke være hvit, og må ha a/c,varmer og el.ruter!

Har kun prøvd caddy 1.9tdi, var overrasket hvor kvikk den var. Har tenkt på connect med `facelift` 2007 og nyere, eller caddy fra 2005.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns Vw bråker mer enn f eks Opel Combo. Altså motorstøy.

Syns dette gjelder de større varebilene også

Forsåvidt sant, det er litt kjedelig med varebilene. Men, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det jeg mente var at jeg syns VW generelt bråker litt mer enn de andre.

Men er vel ikke SÅ nøye :)

Stemmer, men er en varebil så kan ikke forvente såå mye;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caddy bråker mye mindre enn for-eksempel Ford connect ;)

BMW F30 320D 2012 M-Sport

Vw Passat 2.0 TDI 2009 R-line

Vw Passat 1.9 TDI 2006 Highline

Seat Toledo 1.6 SR 2000

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde helt klart gått for Caddy.

Selv hatt en 2005 modell 1.9 tdi.

Hadde denne i 5 år og kjørt 110.000km med den. Knall varebil.

Idag var jeg å hentet en Pug Partner 2007 modell.

Kan ikke sammenliknes med Caddy i komfort mener jeg..

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Combo tåler ikke juling i hvertfall

Ubrukelig på vinterføre

Bra stereoanlegg :)

Toppfart på 127km/t med medvind og nedoverbakke

Den vi hadde på jobb skjedde følgende med på 65 000km:

4 bremseskiver (Kast)

2 fjærer (knekt)

1 Svinghjul

1 Girkasse

1 Clutch

+ en drøss småting.

Ellers hadde jeg en connector på en annen jobb og den var fin, men vi fikk en leiebil da han ene smalt den, og den hadde av/på gass, og var ikke noe særlig å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Combo tåler ikke juling i hvertfall

Ubrukelig på vinterføre

Bra stereoanlegg :)

Toppfart på 127km/t med medvind og nedoverbakke

Den vi hadde på jobb skjedde følgende med på 65 000km:

4 bremseskiver (Kast)

2 fjærer (knekt)

1 Svinghjul

1 Girkasse

1 Clutch

+ en drøss småting.

Ellers hadde jeg en connector på en annen jobb og den var fin, men vi fikk en leiebil da han ene smalt den, og den hadde av/på gass, og var ikke noe særlig å kjøre.

Kjører selv en Opel Combo 2008 modell på jobb. Kjører rundt på anleggsveier og jeg er imponert over hvor mye juling den tåler. Er godt fornøyd med bilen :) Kjørte tidligere en 2005 modell som jeg også var svært godt fornøyd med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vi hadde på jobb skjedde følgende med på 65 000km:

4 bremseskiver (Kast)

2 fjærer (knekt)

1 Svinghjul

1 Girkasse

1 Clutch

+ en drøss småting.

Dere ga den ikke litt for mye juling da? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere ga den ikke litt for mye juling da? :lol:

Den fikk vel "litt" har medfart ja..

men det som tok livet av girkassa og clutsjen har ikke noe med dårlig bil å gjøre, det var vel heller med kjørestil til det andre kjønn hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter har en combo, synes det stadig er noe småtteri med den. Men varierer jo kanskje lit iht. hvordan den blir brukt/fulgt opp. Motorene i dem er i hvertfall slitesterke.

Synes caddy kanskje er den fineste når det gjelder utseende. Må bare vente til jeg finner en med riktig farge og utstyrskombinasjon

Takk for alle svar!.

Endret av svenrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei mange spørsmål her. Men noen som vet sånn ca. hvor mye jeg må betale for å få montert webasto på fks. en caddy?

Endret av svenrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

wreckmaster

Har du tittet på Doblo da? Får mye bil for forholdsvis lite penger i den :) Synes ikke den står noe tilbake for Caddy når det kommer til utseende ihvertfall! Jeg er veldig godt fornøyd med kvaliteten på Fiatene mine B) Også må en ikke glemme at Ferrari får genene sine fra Fiat :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tre-fire Ford Connect på jobben også har vi to Caddy (den nye typen) og to Transportere med DSG

Virker som det er mindre problemer med Fordene!

Firmaet som pappa jobber i har Connect og ett par HI-case (?) det er aldri noe tull med bilene de har, så virker som Connecten er en grei bil :)

Kjøper man med 75 hester kan det være greit å chippe den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei mange spørsmål her. Men noen som vet sånn ca. hvor mye jeg må betale for å få montert webasto på fks. en caddy?

Hei!

Caddy som er levert ny i Norge, er levert med tilleggsvarmer som standard på dieselmodellene fra 2006 og oppover. Det som da er standard er webasto som "kjørevarmer".

Hvis du i tillegg vil ha den som en parkeringsvarmer så må det monteres ett tilleggssett som du får både med ur og med fjernstyring,alt etter eget ønske.

Prisen på dette settet ferdig montert hos oss på møller mener jeg at ligger på 10-11000 med ur, og noe dyrere med fjernbetjening. Pris er litt med forbehold da jeg ikke husker helt eksakt i farta. Kan også fåes med begge deler, men da med tillegg i pris selvfølgelig. Det som skiller da er deleprisen stort sett, da monteringsjobben uansett er den samme :)

Mvh Anders/urs4r

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...