Gå til innhold

D/A Microfiber System


bobcat1973

Recommended Posts

  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Skramstad

    17

  • cotte78

    5

  • nope-mx5

    4

  • Mr.Custom

    4

Mest aktive i dette emnet

Er nok omtrent identisk med surbuf pads etter det jeg har lest, så jeg har trua på det ja. Har sett mye heftige DA korreksjoner med de greiene. Bestillte forresten 2 surbuf pads for en times tid siden :)

http://www.autopia.org/forum/machine-polishing/116878-surbuf-pad-paired-m105-pc-defect-killer.html

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
Skramstad

Hei, ble litt nysgjerrig på det kitet der, eller MF padene i seg selv. Er det noen som har testet ut kitet? Ser det koster 99USD.

Noe å anbefale?

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Cotte testet det i en tråd han lagde her mener jeg, men fant den ikke igjen her...

Var ok mener jeg å huske... def noe som skal i min garasje dette her .)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skramstad

Jeg fant tråden! Men måtte lete litt. Han kaller tråden "Christians logg" ;)

Dette var konklusjonen:

Med det jeg kan si om Meguiars systemet er:

Du korrigerer mye, selv på hard lakk, med mye press og rene pads.

Det er veldig viktig å rense pads ofte, jeg tok to pass så renset jeg paden.

Børste eller kompressor luft er egnet til å rense pads. Paden er av microfiber.

Enkelt system:

En polish for lakk korr. (correction compound) og en cutting pad til denne. (str. 5" er anbefalt av Meguiars)

Finishing wax med finishing disc som avsluttning.

Jeg er fristet til å bestille for 100USD fra autogeek.net men skjønte at fraktprisene var høye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ja frakt fra Autogeek er blitt forholdsvis drøy etterhvert syntes jeg.. men nå er det en stund siden jeg handlet derfra sist også.. men å doble beløpet gjør du no... + 25% mva på det..

Tror ikke det settet er i Norge enda, også usikker på om det kommer til Prol (proff) eller panvulk (forbruker) når/om det kommer..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skramstad

Vel en kamerat kommer tilbake fra USA om noen få uker. Så eventuelt be han handle og videresende. Tror det blir mye å ta med seg i kofferten :P

Da blir det jo snillpris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med folka på Meguiars standen på vårmønstringen.

Kitet skal komme til Norge, men han visste ikke helt når, og priser etc.

(Men skal jeg dømme etter prisen Meguiars Norge tar, så blir det steindyrt ....)

Blir å bestille fra Usa eller England (når det kommer dit), for min del.

5" er visst anbefalt for normale biler.

(Er jo enkelt og ikke voldsomt dyrt å kjøpe 4" og 6" bakplatene og pads i tillegg senere).

$89 for 5" kit.

-n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skramstad

Jeg er nå i vurderingsfasen om jeg skal handle selv. 89USD er ingen dum pris. Men jeg har mest lyst på padene. Men tror dere produktene som er til padene har mye å si?

Jeg sendte mail om pris på frakt, så kanskje de ordner noe vakkert! Er kanskje like billig å fly tur-retur amrika og handle noen kit, som å handle i Norge når det kommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå i vurderingsfasen om jeg skal handle selv. 89USD er ingen dum pris. Men jeg har mest lyst på padene. Men tror dere produktene som er til padene har mye å si?

Jeg sendte mail om pris på frakt, så kanskje de ordner noe vakkert! Er kanskje like billig å fly tur-retur amrika og handle noen kit, som å handle i Norge når det kommer ;)

Meguiars har brukt noen år på å utvikle pads, bakplate og produkter til å fungere sammen.

Jeg kommer til å kjøpe kitet, uten tvil.

-n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cotte78

Meguiars anbefaler og bruke correction pad i str. 5".

Denne gir hvist nok bedre resultat enn paden i str.6 "

Jeg skal bruke dette settet på en blå VW Passat 2000 mod. i kveld, skal prøve å knipse noen bilder.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cotte78

Det hadde vært helt konge Christian :) Hvor handlet du ditt kit forresten? Nettbutikk å anbefale?

Jeg handlet via Autogeek, men jeg fikk pakken levert på hotellet jeg bodde i, når jeg var på ferie i New York.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handlet via Autogeek, men jeg fikk pakken levert på hotellet jeg bodde i, når jeg var på ferie i New York.

Kan du si litt om fremgangsmåten her. Tenkte spesielt hvis man bare bor 3-4 dager på et hotell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skramstad

Jeg fikk snakket med en butikk som fører Meguiars i dag. De ringte og hørte om kitet.

Det kommer i slutten av mai-starten av juni. Pris var ukjent, men en ca. tid er godt nok for meg at jeg avventer handel hos autogeek. Leveringen der er på 14 dager + - .

(Men det er utrolig fristende å bestille et kit...) ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...