Gå til innhold

3M produkter


Swissman

Recommended Posts

var på Gatebil Rudskogen og besiktet dette settet i sommer, absolutt en genial måte å pakke bilpleie-utstyret på.

Forhørte meg om pris, og forstod med engang at det var tydelig noe dem tjente godt på. Men spurte om det var mulig å bare kjøpe kofferten, da fikk jeg som svar at da måtte jeg sende mail og forhøre meg med de etter Gatebil. Så kan jo hende det er mulig å kjøpe kofferten separat, men den har vel en forholdsvis stiv pris den også :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaffer også andre 3M produkter :)

Om det er noen her som ønsker en koffert sånn som dette tilpasset med for andre produkter så kan det la seg gjøre :)

Sitter selv og vurderer å få laga opp en koffert med scholl og Swissvax for meg selv evt :P

Jeg jobber delvis i dette firmaet om det er noe noen lurer på så er det bare å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noe alla slike kofferter fra der min far jobber, som ble brukt til å frakte servere, som de vanligvis bare kaster, som jeg da får, så når jeg får maskin og litt større samling blir nok disse tatt i bruk til scholl og andre maskin produkter ^^ har ikke bilde av dem, de ser ca like store ut som dem på bilde'

Beklager OT

Endret av Stusjelig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Skaffer også andre 3M produkter :)

Om det er noen her som ønsker en koffert sånn som dette tilpasset med for andre produkter så kan det la seg gjøre :)

Sitter selv og vurderer å få laga opp en koffert med scholl og Swissvax for meg selv evt :P

Jeg jobber delvis i dette firmaet om det er noe noen lurer på så er det bare å spørre.

kan dere skaffe kontroll spray? eventuelt pris på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

kan dere skaffe kontroll spray? eventuelt pris på den?

Beklager seint svar, men denne hadde kommet bort for meg.

Vi får sikkert tak i kontroll spray, men dette er ikke noe de vil ha på lager og når man bestiller 3m produkter så må man kjøpe minimum en kasse.

Så for å gjøre det enklest mulig vil jeg anbefale deg å stikke innom det lokale lakk verkstedet. De bruker som oftest 3m og har sikkert noe stående. evt høre med.

Men om du absolutt vil handle 3m kontroll spray fra Fosen Tools, så kan du sende en mail til post@fosen-tools.no

Jeg har nemmelig ikke noe med salg og innkjøp å gjøre, men fakturering i hovedsak :)

- Erlend

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor det ikke er en selvfølge at alle som selger 3m polish også selger kontrollspray. Kontrollsprayen er jo omtrent det eneste som greier å fjerne oljene skikkelig. Men de "profesjonelle" er vel bare gla til for at hologrammene er skjult når bilen leveres :)

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 80kr pr kontrollspray over disk hos ødegard lakk. Tror ikke de har produktet listet på sin nettside, men du kan jo helt sikkert ringe og bestille hvis du absolutt ikke får tak i det noen andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordland Billakksenter AS, forhandler bla. Standox- og 3M-produkter primært til verksteder. Har kjøpt alle mine 3M-produkter der men tviler på at de sender.

Snodig at prisene på 3M varierer så mye. De har nok ikke veiledende priser fra globalt hold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordland Billakksenter AS, forhandler bla. Standox- og 3M-produkter primært til verksteder. Har kjøpt alle mine 3M-produkter der men tviler på at de sender.

Snodig at prisene på 3M varierer så mye. De har nok ikke veiledende priser fra globalt hold.

Veil pris fra 3M er ca 80,- + mva dvs 100,- ink.

Nordland billakksenter har ikke over 40% rabatt så denne selger de med tap, sannsynligvis fordi de har slurva når de skulle prise ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt være. Men de selger til alle lakkverkstedene og bilpleiesentrene her i distriktet. De har nok et helt annet volum enn en skarve nettbutikk, følgelig bedre innkjøpsvilkår.

Når alle nettbutikkene opererer med vidt forskjellige priser så begynner i allefall jeg å lure. Det er heller ikke noe system i at noen er billigere på alt, så hvis en er billigst på en ting kan den like gjerne ha dobbel pris på noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt være. Men de selger til alle lakkverkstedene og bilpleiesentrene her i distriktet. De har nok et helt annet volum enn en skarve nettbutikk, følgelig bedre innkjøpsvilkår.

Når alle nettbutikkene opererer med vidt forskjellige priser så begynner i allefall jeg å lure. Det er heller ikke noe system i at noen er billigere på alt, så hvis en er billigst på en ting kan den like gjerne ha dobbel pris på noe annet.

Det er nettopp det..

Det er marginale forskjeller på hvilke rabatter en stor og en liten forhandler har fra samme leverandør; avviket er skjelden over 10%.

I lakkbransjen bruker man som i mange andre bransjer; "lokkeprodukter." Disse prises lavt for å få flest mulig kunder til å handle hos dem.. tapet tar de igjen på andre produkter. Omtrent som bensinstasjoner som gir bort kaffe.

Jeg har jobbet som innkjøpssjef hos bl.a nordens største PC-produsent (i den tiden) og da blir etterhvert kostprisen til både produsenter, partnere og kunder relativt "transparent;" og man hopper ikke på første og beste tilbud fordi noen lokker med det ene eller det andre. Man får avtaler basert på volum; en produsent/leverandør er som regel veldig interessert i å få deg som "trofast" kunde og seriøse aktører gir en rabattmatrise som du til syvende og sist sparer mest på. Man kan alltids sitte hele dagen og surfe/ringe etter bedre priser; men gevinsten er som regel marginal, og i det lange løp går du fort i tap. Men man må selvfølgelig med; idet leverandøren din ser at du ikke kontrollerer priser med jevne mellomrom, justerer de ofte sine egne priser opp ;)

Så ja; det er nok helt sikkert at Nordland Billakksenter selger kontrollspray med tap; nettopp fordi det meste av 3M bilpleie er sterkt presset på pris i den bransjen.. fordi de tar igjen tapet når de selger lakk. (Ref: Uttalelse fra 3M Norge)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da min sjef er medeier i nordland billakksenter og vi kjøper fra de hver dag vet jeg at de ikke selger med tap. De har meget gode priser inn på det de selger, og forhandler 3m til de allerfleste bil pleierne i nordland+ lakkverksteder og har mye på lager. Har kjøpt mye til megselv via de, til 50% av prisen over her, og alle tjener litt på det.

Odd-M, lenge siden du kjøpte kontroll spray der, var innom for ei uke siden og hørte da hadde ikke Knut inne, er 3M glassrens det samme, en 3m selger sa man kunne bruke det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...