Gå til innhold

Kan jeg bruke disse produktene sammen?


Svolp

Recommended Posts

Morna..

Skal gå til innkjøp av litt vaskeutstyr til den nye Qashqaien min, 2008 modell.. Urban silver metallic!

Vet dere har hørt disse spørsmåla 1000 ganger før så de av dere som kan yte en mening sier jeg tusen takk til!

- Chemical Guys Pro Detailer. | Quick detailer for oppfriskning etter en vanlig vask, kunne også brukes som clay lube

- Chemical Guys 530 XL Microfiberkluter | Til diverse bruk for polish, voks o.l.

- 15L bøtte inkl gritguard og gamma seal | Bøtte til vask inkl en vanlig bøtte for skylling

- Scandicshine - mild clay | Clay

- Duragloss 111 CCP (Clear Coat Polish) | Lakkforsegling

- Swissvax Leather Care Kit | Til behandling av skinn intereiør

- Optimum Car Wash | Vaske såpe, ville egentlig ha Chemical Guys Citrus Wash & Gloss men dem er tomme og forstod at denne såpen var veldig lik

- Swissvax Shield Voks 200 ml | Vinter og sommer voks

- Softest applicator 3 pack | Påførings puter til voks og polish foruten microfiberkluter

- Vaskehanske i Chenile. | Den grønne fra microfiber hansken fra scandicshine.no

- Duragloss 105 TPP (Total Performance Polish) | Polering og lakkrens

Det mangler avfetting men skal kjøpe prickbort på statoil og noen børster på biltema til felger, hjulbuer o.l.

Med dette så spørr jeg, ser det ut som om dette kan brukes i sammen eller er jeg helt på bærtur.. Setter stor pris på svar. Alt bestilles fra scandicshine.no og alt er på lager. Summen blir 3400kr inkl porto, noen penger og spare?

mvh Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut det der.

Du burde hatt deg et tørkehåndkle også. Anbefaler CG miracle dryer, som du også får kjøpt hos Scandicshine. De har også en bra felgkost som er å anbefale. Med denne kommer du skikkelig til bak eikene:

http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&products_id=419

Tror ikke du finner lignende på biltema.

Mulig jeg ville vurdert å tatt med Optimum pre-wash også. Prickbort funker bra på asfalt, men ikke like bra på andre urenheter som setter på lakken. Optimum pre-wash blandes ut f. eks 1/9 for vintervask.

Endret av johnsta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finfin pakke det der! :)

Biltema har ikke allverdens børster, anbefaler deg å ta en tur på Mekonomen og kjøpe Vikan børster i stedet. De er veldig gode, og koster ikke allverden. Dessuten er det mange bedrifter som har rabattavtaler med Mekonomen, så kanskje du kan få noen %.

Optimum såpa er helt herlig, så det er nok ingen dårlig erstatning for CG.

Personlig så liker jeg ullvaskehanske bedre en chenille, men det er smak og behag.

Anbefaler også at du kjøper en vanlig alkalisk avfetting i tillegg til Prickbort, da sistnevnte ikke er den beste på vanlig trafikkfilm o.l.

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og tusen takk for svar gutter, da hiver jeg på en avfetting også, hva med denne. Syntes børstene var noe dyre egentlig og jeg har rabatter på bilxtra gjennom jobben så kanskje dem har noen greie børster der også?

Vurderte ullvaske hanske også, av denne typen Mothers Ekte lammeull vaskehanske men fikk for meg at den hansken bestående av microfiber var bedre? Hvis jeg tar feil så bytter jeg den ut med overnevnte. Hiver på Chemical Guys Miracle Dryer Tørkehåndkle også, da regner jeg med at jeg er i mål :)

Kenneth

Endret av Svolp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Grim reaper funker bra, spesielt på møkkete felger. Jeg har ikke erfaring med mothers mitten selv, men anbefaler denne http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=5&products_id=161 Den er veldig myk og av mine mitter så har denne holdt lengst

Men du trenger vel ikke duragloss lakkforseglinga når du har Shield. Den er bra i seg selv

Endret av AndreasLie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mother sin ullhanske er også knallgod, så du gjør ingenting feil med å velge den heller :) Den er jo dobbelt så billig i forhold til den andre ullhansken, så ville heller kjøpt 2xmothers, istedenfor 1x ss ullhanske. Greit å ha en på lur i tilfelle du er uheldig og mister i bakken, eller den ene er til vask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut folkens..

Trudde lakkforsegler var for og få enda litt bedre resultat, både på glans, dybde og holdbarheten generelt? Har jeg missforstått kanskje? Er det slik at lakkforsegling da mest er pga hvis du har en dårlig voks?

Trudde lakkforselger, så polish og til slutt voks liksom var de siste stega?

mvh Kenneth

Endret av Svolp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Nei, stegene er polering, lakkrens og så voks eller lakkforsegling. Begge deler er LSP, last step product, altså det siste du gjør. Man kan få bedre holdbarhet med lakkforsegling under voks, men det meste kommer an på forarbeidet uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat..

Da er jeg ikke helt på viddene..

Kan jo forøvring nevne at alt vil bli gjort for hånd da jeg ikke har maskin eller har greie på det. Alt kommer an på forarbeidet sier du.. Gjelder dette da spessielt clayinga og lakkrensen for og få et bra LSP?

mvh Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg Optmun No Rinse og bruk denne som clay lube.

Blir dyrt å bruke CG Pro Detailer som dette!

Mf og pads får du aldri nok av

Eg veit ikkje kva som renser best av DG 101 og 105, men er nok mest vanligt å bruke 101 før 111.

Vil du spare litt penger no, so dropper du Shield og bruker berre DG111

Har du (altfor) masse penger, so hiver du deg rundt og kjøper Insignis v2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

Hvordan klarer DG 111 seg igjennom en salt vestlandsvinter da? Derfor jeg har kjøpt shield da den har fått så mye skryt som vinter voks.

Penger er det greit med men jeg ser ikke helt poenget og bruke 2400kr på en voks faktisk.. Jeg kjører ingen sportsbil, bare en Nissan Qashqai :-)

DG 101 må jo ha en vanvittig "hviletid" på 24 timer, står ikke at 105 må ha det men kanskje den må ha like mye siden det er samma merke?

mvh Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Scandicshine.no

Dg105 må også ha min 12 timer før du legger på voks over. Jeg ville nok hatt en voks på toppen, over lakkforseglingen.

Skal endel til for å stå imot en skikkelig norsk vinter, pluss at det kan være greit å kunne bruke litt avfettning innimellom.

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha DG 111 over DG 101, trenger ikkje 101 lang herdetid. (1-2 timer)

Rekner med at det er det same imellom 105 og 111.

Men skal du ha noke anna enn 111 over 105 og 101, bør du følge herdetiden!

Og hugs at DG 111 skal vel ha 24 timers herdetid

Voks har herdetid på ca 3-4 timer

Eg rekner med at du har ein plass med minst 15 grader sia du skal polere bil.

Og legg clayen i varmt vann før den brukes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så heldig at vi har oppvarmet garasje jeg står i, jobber døgnvakter så hver gang jeg er på jobb har jeg mange timer disponibelt til bilpleie :-)

Står varmt og godt både ved vask og gnukking!

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...