Gå til innhold

Den nye Hitler...?


Swissvax / Dag

Recommended Posts

hmsilset

Ferrari er for meg bare den rike manns mr2, så om Ferrari blir Tysk, gjør ikke det noe ;)

Det viktigste for meg og mange andre med bare hundrelapper i lommeboka, er at bilene utvikler seg til å bli sikrere og mere driftssikre.

En vakker dag skal jeg ha en sikker bil B)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Ferrari er for meg bare den rike manns mr2, så om Ferrari blir Tysk, gjør ikke det noe ;)

Det viktigste for meg og mange andre med bare hundrelapper i lommeboka, er at bilene utvikler seg til å bli sikrere og mere driftssikre.

En vakker dag skal jeg ha en sikker bil B)

Ja, det er vel for de fleste av oss, men det er viktig å ha litt å frømme om og jeg vil heller drømme om en fullblods italiener hingst enn en tysk bastard, uansett hvor godlynnet den måtte være.. ;)

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Spiller det noen rolle hæh? Er det ikke sjel når ting er i dårlig kvalitet, og faller sammen når man minst aner det? Jo, det er det B)

Hadde jeg kjøpt en bil som er 10 år gammel, koster over 1 mill brukt så hadde ikke jeg vært så hypp på å skru så mye på den.. Men dette er en annen diskusjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Hadde jeg kjøpt en bil som er 10 år gammel, koster over 1 mill brukt så hadde ikke jeg vært så hypp på å skru så mye på den.. Men dette er en annen diskusjon..

Det er jo det som er sjarmen Bernhard, en Ferrari skal dette fra hverandre etter en dag på banen.. Det er jo det å skru den sammen igjen du skal bruke den andre millionen din på :)

Seriøst så er selvfølgelig feks en Porsche en mye bedre sammenskrudd bil, men jeg ville jo uansett ikke at den skal blitt italiensk - eller enda verre (måtte jeg ta gift på at det ikke skjer) koreansk. Jeg er litt bakstreversk på det området her, men det har vel med å gjøre at jeg har vokst opp siklende over en av mine mange bilkortstokker, lekebiler e.l. og på denne bakgrunnen så syns jeg at noen ting i verden bør forbli som de er; Ferrari bør være italiensk eid, Porsche tysk og Aston burder vært britisk! Skjønner jo selv at dette selvfølgelig er en illusjon, men i min verden ville det vært "helt riktig" :)

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Ja, det er vel for de fleste av oss, men det er viktig å ha litt å frømme om og jeg vil heller drømme om en fullblods italiener hingst enn en tysk bastard, uansett hvor godlynnet den måtte være.. ;)

Det er lov å drømme, og jeg skjønner at Ferrarifans vil beholde det Italiensk.Jeg hadde ikke likt om Toyota hadde fått Merchedes motor f.eks :) Synes du skulle kjøpt inn en Testarossa å hatt til firmabil.Det er jo kanskje oppnåelig. Jeg liker formene på akkurat den bilen :) Og lyden!

Endret av hmsilset

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Det er lov å drømme :) Synes du skulle kjøpt inn en Testarossa å hatt til firmabil.Det er jo oppnåelig. Jeg liker formene på akkurat den bilen :) Og lyden!

Ja, det ble vurdert, men vi endte opp med en VW Transporter... Testarossaen har (som jeg ærlig innrømmer) litt for høye driftskostnader for oss, samtidig som lastekapasitet og vinteregenskapene ikke er helt maksimale... :P

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mye på at sentralisering, fusjonering, sammenslåing etc. er fremtiden. Dette gjelder egentlig det meste vi er kjent med. For å ta et eksempel: Bondegårder. Små bondegårder er en særdeles dårlig bedrift i seg selv, og uten statlig støtte hadde de aldri eksistert. Men om flere gårder slår seg sammen til en stor, ville det blitt annerledes. USA er vel et eksempel på store gårder. Dette gjelder også mange andre typer bedrifter, og ikke minst land. Samarbeid eller unioner mellom ulike land styrker vanvittig mye, og dette kan jo tendere til å bli større og større i fremtiden. Ikke at jeg er noen tilhenger av eksempelvis EU, men jeg tror at til slutt er vi med i den.

Akkurat dette viser jo VW nå. De ønsker å dekke større områder med sin industri og oppkjøp av Ferrari hadde jo gjort susen. Jeg er for dette, om de beholder den Italienste kulturen, tradisjonen og alt som forbindes med Ferrari. Det er dumt om de konverterer Ferrari til typisk tysk interiør, noe som jeg tror kan ha en negativ effekt.

Eierne tjener godt på slike sammenslåinger og forbrukerne tjener på billige priser så dette er jo vinn vinn, er det ikke?

Jeg ser for meg at følelsen av å sitte med Golf interiør i en Lambo \ Ferrari må suge like greit som smaken av masseprodusert bacon med First Price logo på... (Eller Gilde`s saltlake og "lettrøkte" kjemiske smakstilsetninger)

Har man først smakt ekte, tradisjonsrik mat fra småskalajordbruk uten sukker, vanninnsprøyting, saltlake og kjemiske midler vil man ikke ha den vasstrukne kjøttdeigen fra de store produsentene. Jeg tror mye av det samme går på bil. Å drive småskala (Ferrari, Lambo etc.) er mye dyrere enn å være ett superkonsern, men personligheten, smaken, følelsene... De blir så uendelig mye sterkere.

Jeg digger alt slags småskala, ikke fordi det er mijøvennlig, men for smaken, romantikken, følelsene... Måtte de aldri forsvinne fra elitemerkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eierne tjener godt på slike sammenslåinger og forbrukerne tjener på billige priser så dette er jo vinn vinn, er det ikke?

Jeg ser for meg at følelsen av å sitte med Golf interiør i en Lambo \ Ferrari må suge like greit som smaken av masseprodusert bacon med First Price logo på... (Eller Gilde`s saltlake og "lettrøkte" kjemiske smakstilsetninger)

Har man først smakt ekte, tradisjonsrik mat fra småskalajordbruk uten sukker, vanninnsprøyting, saltlake og kjemiske midler vil man ikke ha den vasstrukne kjøttdeigen fra de store produsentene. Jeg tror mye av det samme går på bil. Å drive småskala (Ferrari, Lambo etc.) er mye dyrere enn å være ett superkonsern, men personligheten, smaken, følelsene... De blir så uendelig mye sterkere.

Jeg digger alt slags småskala, ikke fordi det er mijøvennlig, men for smaken, romantikken, følelsene... Måtte de aldri forsvinne fra elitemerkene.

Absolutt en vinn vinn situasjon ja, og det er akkurat derfor det blir mer av sammenslåinger i fremtiden. Andre grunner er jo at småbedriftene ikke er levedyktige alene.

Men om VW setter sin egen touch på Ferrari, vil dette sannsynligvis skape oppstyr blant de som digger Ferrari slik som det er idag. Slik gjelder jo alt mulig. Jeg har personlig begynt å se litt i det med differansierte produkter fra småbedrifter i det siste, og det er en ganske varm og god følelse disse gir. Om bedriften er VIRKELIG kvalitetsbevisst, så er det skikkelige varer du får, og ikke masseprodusert skvip. Men dog, jeg har fremdeles en stygg følelse om at de store kommer til å ta over til slutt. Desverre for oss forbrukere. Man blir rett og slett utkonkurrert av de store. Ikke nødvendigvis på kvalitet(mest sannsynlig ikke), men på prisen. Det finnes jo nisjemennesker som selvsagt sverger til småbedriftene, men det er ikke nok til å leve en bærekraftig bedrift. - Om ikke den vanlige forbruker får MER fokus på kvalitet fremover, noe jeg håper.

Endret av Anaxyd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dog, jeg har fremdeles en stygg følelse om at de store kommer til å ta over til slutt. Desverre for oss forbrukere.

Det er det ingen grunn til :)

Både du og jeg går med flere hundre tusen stemmesedler hvert år rundt i forskjellige butikker og stemmer på hva vi vil ha, så hva fremtiden skal tilby oss er helt og holdent opp til oss selv. (Vil VW ha Ferrari om det betyr sviktende kunder?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, triste greier dersom de tar over enda et bilmerke.

Ja, det er en konsekvens av globalismen og verdensøkonomiens hyperkapitalisme og manglende styring at flere slike oligopol oppstår, og jeg synes det er kjipt.

Færre kan livnære seg ved å drive egen butikk, sjark, gård, verksted, you name it...

Vi er på god vei inn i en verden som består av samme H&M, Burger King, Wal-Mart, Microsoft, Apple, Sony, GM osv uansett hvor man faktisk måtte være geografisk. Og folka på gulvet (og i økende grad også middelklassen) ser stadig mindre resultat av verdiskapningen de deltar i mens de rikeste 1% tar til seg større del av kaka.

De store multinasjonale selskapene har så mye makt at de nærmest er hevet over loven, rettigheter for arbeidere, miljøet og moral.

Men for å ikke dra det helt utover sidelinjen: JA, det er kjipt dersom gjenbruk av enkelte VW-elementer dukker opp i Ferrari. Omså bare en bryter i midtkonsollet. Originalitet framfor strømlinjeformet masseproduksjon og standardisering, særlig når man snakker om denne typen biler, synes jeg.

Endret av Siw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

trist om wv skulle kjøpe opp ferrari , men på en måte er det ett fett hvem som eier ferrari men på en annen måte så tror jeg ikke wv vil sitte stille på siden og la fabrikken fortsetter å jobbe som de gjør idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at Mario og Luigi vil la seg pille på nesen av String-Emil for å være helt ærlig.

Jeg kjørte Aston Martin Vantage her om dagen, og ble overrasket over hvor mye som var likt som i Volvo. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Ferrari er fiat det, så om det er VW eller fiat er vel for min del ett fett, men skjønner tanke over her mht blanding av deler etc, for VW så kan det nok bety noe temabil ala slilkt da:

Fiat 500 Ferrari edt

fiat_ferrari.jpg

82_-1410212135.jpg

VW Golf - Ferrari edt :D

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye artige utsagn i denne tråden, tipper Enzo hadde snudd seg ganske heftig i graven og det hadde blitt enorme folkeopptøyer (kanskje tredje verdenskrig også?)i italia om det hadde blitt kjøp. Noe som det selvfølgelig ikke blir til da Ferrari er og skal for alltids være italiensk, blir som at Tatra skal kjøpe hele vag-konsernet, og begynne å produsere enda kjedeligere biler.

Jeg (og Enzo) hadde grått meg i søvn hver natt om jeg hadde vist at det er noen deler fra VAG-konsernet i en eller annen Italiensk bil!

Endret av Han5y
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem som eier hvem er vel ganske uvesentlig i grunn. Er vel bare bileierene som vil syns det er driiiiiiit å eie en VW-Ferrarri! Men jeg tror heller ikke på et heleid ferrarri. Italienerne har såpass med selvrespekt at de holder igjen.

Men som sjefen i ferrarri sier; deler av konsernet kan muligens legges ut for salg.....

er selv VW dust, men liker ikke tanken på at et selskap eier alle toppmerker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg (og Enzo) hadde grått meg i søvn hver natt om jeg hadde vist at det er noen deler fra VAG-konsernet i en eller annen Italiensk bil!

OK? Audi har eid Lamborghini siden 1998, utviklet Murcielago og Gallardo og puttet den sistnevnte halvfull i audideler og teknologi, og de har satt Gallardo motoren både i Audi S8 og R8 forsåvidt, så det er en god smørje allerede. Drøm søtt :P

Google Alfa Romeo ARNA for totalt mareritt btw :D

Endret av Haakon O
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...