Gå til innhold

Hvor ofte er det vanlig å korrigere din egen bil?


Hans Olav

Recommended Posts

Ja?

Jeg vet dette avhenger av hvordan du vasker den osv osv.

Hvor fort får folk her vaskestriper igjen?

Det er vel ingenting som varer evig?

Hvor ofte skal man trenge å korrigere? :) Det er vel ikke ALT man får vekk ved ved forvasken? Er vel ikke 1000% fri for sand o.l?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har tenkt å ta min 2 ganger i året.

En grundig en på våren, for å få bort dypere riper og dritt etter vinteren. Så blir det en lett en for å ta vaskeriper og få på litt vinterbeskyttelse utpå høsten.

Jeg ser nå på min så er det en vaskeripe her og der og det er vel 3-4 mnd siden jeg korrigerte den lett.

Bruker Swissvax concorso sommer og vinter i år. Kanskje jeg legger på et lag til med voks i løpet av vinteren hvis jeg får et varmt sted å stå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grundig om våren og lett om høsten hørtes fornuftig ut.

Har lite lakk på min bil (ca 100my) så lurer på om jeg snart må begynne å bruke Poorboys Black Hole eller noe tilsvarende :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man bruker skumforvask, to bøtter og skånsom mitt og man PAT-tørker bilen, da er sjangsen for swirls veldig små, og kommer det noe (noe som det sikkert gjør) kan man f.eks bruke noe skånsomt som 3M Ultrafina SE, DODO Juice Lime Prime e.l, da fjerner man ikke mye lakk for å si det sånn ;)

Derfor kan jeg for eksempel tørre å kjøpe meg sort Mazda f.eks nestegang jeg skal ha bil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter

Bilene jeg har nå far hittil i år fått seg 3 runder. Alle fra januar til juli. Etter det her de forfalt. Skal sies at det kun er mild jobbing med S30 eller CFP.

V70n jeg hadde i fjor fikk seg 6 omgangerpå under et år.. 3 av de med grov rubbing...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilene jeg har nå far hittil i år fått seg 3 runder. Alle fra januar til juli. Etter det her de forfalt. Skal sies at det kun er mild jobbing med S30 eller CFP.

V70n jeg hadde i fjor fikk seg 6 omgangerpå under et år.. 3 av de med grov rubbing...

Tatt noen målinger av hvor mye du har fjernet på V70'n?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

1 til 2 ganger her.. med riktig vask og en QDer så holder det bra

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par ganger i året her også. Hvis man vasker skånsomt sånn som vi gjør så trenger man aldri fjerne noe lakk det er verdt å snakke om. Disse lette vedlikeholds-korrigeringene fjerner bare umålbare mengder lakk :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsømmer desverre min egen bil når det kommer så langt som til poleringsjobben. Vasker den svært ofte da så den er forholdsvis blank til enhver tid. Men skomakerens barn går barføtt som det heter. Jobber som snekker og synes det er myyyye morsommere å pusse opp hos andre enn hos meg selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slutta å vaske bilen min, så jeg slipper heldigvis problemet med vaskeriper :rolleyes: Også slipper jeg jo såklart å se swirls.

Det er planen min for vintern også:), i hvert fall minimalt med berøringsvask og tørk..

En runde med S30 og CFP til våren så er den bedre enn ny igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får ikke swirls, får bare millioner av bittesmå vaskeriper selv om vaskerutinene følges opp hver gang

spotdrying er ett absolutt must på den bilen

korrigert 2 ganger på ett år + en og annen runde med feks cfp

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Gunnar

Jeg tar også en lett runde med CFP på høsten og en grundigere korrigering til våren.

Prøver å vaske så skånsomt som mulig så blir korrigeringsbehovet mindre.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØyvindBraaten

Korrigerer vel min 4 ganger i året samt vokslag hver helg (blitt annahver siste 2mnd nå pågrunn av dårlig tid). Er langt ifra et behov å drive på egen bil så mye, men trives med det å syns det er moro :) så why not.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korrigerer vel min 4 ganger i året samt vokslag hver helg (blitt annahver siste 2mnd nå pågrunn av dårlig tid). Er langt ifra et behov å drive på egen bil så mye, men trives med det å syns det er moro :) så why not.

nytt vokslag hver helg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører "nødvendig" korrigering 2 ganger i året. Stort sett går det i S30+ eller tilsvarende, på Saab'n så kjøres S3G / blå eller #105 / ull pga knallhard lakk. Må være forsiktig på Versoen da jeg målte til rundt 75my på taket der og 95-110 ellers. Men det går ikke mye ved S30+ kjøring akkurat. Det er nok maaasse lakk igjen til de neste eierne etterhvert (og på Saab'n har jeg totalt 1000my på ene siden å ta av... hvor mye som er lakk/klarlakk og sparkel vet jeg dog ikke....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...