Gå til innhold

Min 78` Golf LS


East

Recommended Posts

Etter intens jobbing med dragen fikk jeg aksept for å kjøpe meg en skikkelig sundaydriver, hun mener jeg har for mange hobbyer..?? Kan ikke skjønne det. detailing, båt, Golf, biler..Hmm.. i tillegg til to kids, hus og dragen da...hehe. Uansett, bilen blei kjøpt i oktober, "verksted" sammen med noen andre einzer fellows er leid og jeg skal sette igang noen små prosjekter på denne i løpet av vinteren.

Bilen er bygget av Cato Risnes, medlem i VACN. Jeg kjenner Cato igjennom arbeid og har ved flere anledninger siklet etter bilen hans. Vi klarte å bli enig om en pris, og handelen var i boks. Kan ikke si at jeg angrer så veldig mye

Først litt info om bilen:

Weitec Gewindefahrwerke HICON GT

Bonrath Domlager

Pulverlakkert bakstilling, stabstag foran og bak

256mm bremser foran fra Audi 90 typ 85

Skivebremser bak fra Golf 2 GTI 16V

7x15 et 16 BBS RS

Pulverlakkerte med nye 1,5” ytterringer

BBS Low hex caps

185/45-15 Nankang NS-2

Chrome dørhåndtak, lister, speil og låsekasser

Chrome panselås, låsekasse og panser holder

Helrøde baklykter

Frontlykter med sort kryss

Ratt og instrumenter fra 1978 Golf GTI

Sort taktrekk fra Golf GTI uten takluke

Komplett sort LS interiør

Carbon støtfangerhjørner, spoiler og fjærbeinsstag

Nybygd 1,8l kr motor fra Golf 2 16v

Blokk borret opp til 2 liter.

Avbalansert veiv, veid og vektjusterte stempler og råder

Smidde Oettinger stempler

Portet topp

2x45 Weber DOCE

Grenrør og Simons Sportssystem eksos

Lakkert i orginalfarge Marsrot L31b

Fjernet sideblinklys og antennehull i forskjermer

Mine foreløpige planer, før jeg har fått "tatt" på bilen er:

- Ta ut motor og tilbehør for et realt strekk i motorrom (ny lakk bla.)

- Montere olje catchtank

- Bytte om til luftkjølt oljekjøler fra den dårlige vannavkjølte løsningen som sitter på disse motorene originalt

- Gå over "alt".

- Justere motor optimalt hos gutta som har utstyr og som kan slikt!

Bilder av gliset, tatt hos Cato i strålende solskinn noen dager før vi ble enige. Var også ute og luftet vogna på svingete veier :) Gleder seg til våren enda mer nå..

_MG_3360.jpg

_MG_3362.jpg

_MG_3363.jpg

_MG_3364.jpg

_MG_3384.jpg

_MG_3372.jpg

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Det blir ikke veldig mye bedre enn det der :) Sikler på einser sjæl... GRATTIS med nice sak snuppa!

Takker for det Marius, det er bare å kjøpe seg en slik fortere en svint!

Nok engang. Grattis med fet banebil East :)

Banebil du lizzom...Selv om du skal ikke se bort ifra at den må luftes en runde eller to på skogen. Går jævlig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel vel vel... Smooth :D

Gratulerer igjen :)

Gleder meg til oppfølgingen her.

Men synes du skal få lagt om de dekkene med en gang.

takk, takk, lagt om som lagt om til vinterdekk (skal selvsagt vinterlagres) eller lagt om til annet merke enn Nankang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Utrolig fin einzer dette East :) Denne må du ikke la Bernhard få tak i nøklene til på Våler/Rudskogen e.l...!

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg så veldig inne i dekkdimmer på denne størrelsen ennå. men jeg tror faktisk ikke det er så veldig mange andre alternativer i denne dimmen. Dessverre vil man kanskje kunne si, men dette er sommerbil med stor S, brukes kun på tørt føre med behagelige temperaturer.

Hvis noen har andre kunnskaper enn dette så rop ut, to av dekka (dere kan jo gjette hvilke) er nemlig snart ferdig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg hadde jeg brent de dekkene :P

Hadde disse selv på S40´n forrige sesong, og som jeg angret.

Følte hele tiden at en lå på "vippen" med de om man kjørte på litt svingete veier, og feste ved våt veibane var det ikke noe særlig av heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Dag, han kan få sitte på og få..

Tomas: Som sagt tror jeg det kun er Nankang som lager dekk i denne dimmen. Correct me if I`m wrong.

Hadde heller aldri vurdert disse dekkene på dailydrivern, derfor endte jeg opp med Pirelli P Zero Nero på MK6`n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Den bilen hadde jeg ikke turt å kjøre heller, men jeg gleder meg til å sitte på med East... Ihvertfall for å jazze han opp når han blir passert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bilen hadde jeg ikke turt å kjøre heller, men jeg gleder meg til å sitte på med East... Ihvertfall for å jazze han opp når han blir passert :D

hehe, det blir spennende! Tror jeg må ha hele banen for meg selv ass, er ikke veldig bevandret på bane.. Skal ha bra trøkk om vi skal bli skikkelig ifrakjørt. Den er relativ sprek med sin friske (og ujusterte) motor og knappe 800 kg (oups, over 1000 KGmed oss inni da..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
  • Forhandlere
Bernhard

"Kom igjen da, gi på... Jøss, der var det en jente i en original Honda Jazz som tok deg igjen med en runde!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff bil Christian!

Så jo rimelig strøken ut fra før, men regner med du får den enda et par hakk bedre ;)

Bilen er fin den, litt vaskeriper, men ellers bra. Har vært shinet vært år etter restaurering hos http://www.pitshine.no/ Fri for holos. Disse har jo SS lakk originalt, men her ligger det masse klarlakk :)

Grattis med utrolig kul bil East. :D

Takk!

"Kom igjen da, gi på... Jøss, der var det en jente i en original Honda Jazz som tok deg igjen med en runde!"

haha, dream on. Dessuten slipper vel vi å se riskokere på banen på VACN-treff...

Nydelig! :)

Takk!

denna likte jeg. tøff ener :)

Takk :)

Grattis med ny tøff bil East ;)

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...