Gå til innhold

Hørselvern: Peltor Alert


j-j-jimmy

Recommended Posts

Prøvde et Peltor-sett her om dagen, med "medhøring" funksjon, og synes det bare var helt knall. Kunne stå og snakke med en samtidig som jeg sto og slo en hammer i arbeidsbenken. Kan virkelig anbefales!

Er det noen som vet hvor det går an å få tak i et billig hørselvern? Evt noen som har et brukt til salgs?

Det billigste jeg har funnet er til 1299,- her til lands. På amerikansk ebay fåes de til 99 USD pluss frakt og moms, og dermed blir det ikke stort mer enn 150-200kr å spare, noe jeg synes det ikke er verdt pga garantier osv..

Dette er altså en kombinert anbefaling og ønskes kjøpt-etterlysning! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

hva med denne? er ikke sånn "medhøring" funksjon på den, men det er radio da (har ikke testet denne selv, men er veldig førnøyd med verktøy fra biltema)

http://www.biltema.no/no/Verktoy/Arbeidsklar-og-verneutstyr/Verneutstyr-for-oyne-orer-og-munn/Horselsvern-med-radio/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Peltor Alert og er 110% fornøyd med dem!! -Koster fort $100+ på nettsjapper for et par gode slike med medhør uansett, og med porto, moms og gebyr på sånne så synes jeg ikke 1299.- for Peltor Alert her i landet er ille altså.

Jeg har også brukt mine noen ganger på eks Gardermoen Raceway ved Dragrace-løp, og dem er helt konge også når man står ved speakerbua rett ved siden av spoolup og startposisjonen og top-fuel bilene drar avgårde. B)

Kjøp en sånn og du har hørselvern for livet! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Jeg fikk kjøpt peltor hørselvern med en sånn funksjon rundt år 2000 for kr 500(verdien var 2700) igjennom jobben.Har de enda, men bruker sjeldent å ha batteri i da jeg har stereoanlegg like ved :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Peltor med blåtann på jobb, knallgode hørselvern! Selvom jeg står ved ei stempelpumpe (støyer) og snakker i telefon hører de jeg snakker med alt, og de hører det veldig bra ;)

Har også Spotify, Wimp og en del "podcast" på HTC'n så dagen går lekende lett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer selv ett Peltor Alert på jobb.Har hørt mye bra om det. Er veeldig greit og ha noe så gjør det lettere og snakke, for tegnespråk er jeg ikke no særlig i...jobber i maskin på en ankerhendler så bråk er det mer en nok av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Har Peltor Sporttack (?) med medhøring og Peltor/3M med radio. Bruker de med medhøring til skytebane o.l. De med radio brukes på jobb, gressklipping, polering osv. Har hatt litt problemer med forstyrrelser på radio ved polering grunnet kabel over skulderen.

Medhøring kan være greitt sikkerhetsmessig, men fører fort til mye "støy" ved bruk av radio samtidig.

Har nå kjøpt skikkelig headset fra Bose som skal blokkere lyd utenifra. Skal prøve disse ved neste økt i garasjen. Må jo ha Metallica på øret når jeg polerer ;)

Audi A4 allroad - Eissilber
VACN-Bergen

 

Logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/19408-kimmens-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har MSA Sordin Pro-X og er godt fornøyd med de! Fikk ganske hard medfart i militæret, men de lever så absolutt enda. Kunne dog tenkt meg BT på de, men 3,5 Jack funker greit..

Endret av chrefs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carburatore

Har brukt aktive hørselvern i mange år med og uten samband. Sordin Pro X og 3M sine taktiske hørselvern m/u kommunikasjon er suverene :) Men veldig billige er det ikke, du får i stor grad hva du betaler for når det gjelder hørselvern og kommunikasjon. Har også formstøpte hørselvern (ørepropper) med lydfilter som filtrerer ut skarpe smell mv. Fungerer også supert (fås for en 1000-2000 for paret).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Peltor WS Alert XP!
Verd hver krone!

Medhør, handsfree, radio, musikkstreaming fra mobil etc!
Da kan man polere for full maskin mens man snakker i telefon eller hører på musikk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har MSA Sordin Pro-X og er godt fornøyd med de! Fikk ganske hard medfart i militæret, men de lever så absolutt enda. Kunne dog tenkt meg BT på de, men 3,5 Jack funker greit..

Kan også skrive under på at MSA Sordin Supreme Pro-X et gode greier :)

Koster 1600 på XXL for tiden... Billigste butikk her til lands i allefall..

Kombinert med de gele-putene man får kjøpt er de helt fantastiske å ha på seg.. Selv i lang lang tid :)

Endret av R-M-I

Har diagnoseutstyr og mulighet for adaptering/koding til:
Vw, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Peugeot, Citroen, Toyota.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...