Gå til innhold

Swirls


Fastlane

Recommended Posts

Hei

Har et spørsmål angående swirls...Vet at det finnes 1000vis av artikler/maualer/ guider ifht hvordan man skal bli kvitt dette onde.

Men jeg lurer på om den enkle og risikofrie veien er: DA maskin(biltema eller clas ohlson)..noen pads fra clas ohlson (type sonax). deretter smøre disse inn med feks meguaires ultimate compound, for så å begynne?

Vil dette fjerne alt? er nemlig såpass uheldig at forrige eier av bilen har hadde den i en automat...

(PS har ikke tid å handle på nett, og må derfor ha produkter det er mulig å skaffe pronto)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Om det fjerner alt kommer helt an på hvor hard lakken er. Er det feks BMW som har veldig hard lakk, kan du fjerne litt, men langt i fra alt. Er det Toyota eller annen asiatisk bil så får du fjernet en del mer. Skal du være sikker på å få fjernet alt må du over på roterende maskin og polish laget for roterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Biltemas 2-hode + sonax puter sammen med Megs step1/swirlX/scratchX - Det har fungert veldig bra til å ta swirls og riper (men ikke dypere riper) på BMW, Opel, Nissan - God pakke å begynne denne hobbyen med :) Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er snakk om BMW... Men hvis jeg skal begynne på roterende kan det vel fort bli brennmaerker,så vet ikke om jeg tør å sjanse på det... Men la oss si jeg kjøper en billig sak hos eks biltema,kjører på med Meg. UC si 3ganger...bør vel ikke være så mye swirls igjen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer mye an på hvor grove swirls du har osv. Dessuten har ikke alle bmw samme lakk. Noen har hard lakk, andre har myk lakk. Du må nesten bare prøve :) Forbedring blir det nok uansett. Hvis du kjøper roterende så må du ha annen polish enn UC da denne kun er for håndbruk eller DA.

Det er mange som starter med roterende uten problemer. Det er ikke så lett å skade lakken som det høres ut. Men jeg mener en DA er godt å ha uansett, så start gjerne med det.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet med å sitte i timesvis og lese tråder opp og ned på dette forumet hver dag anngående roterende maskin og annbefalinger (lærte masse). Og jeg synes det gikk nokså greit første gangen. Maskinen lever litt sitt eget liv de første rundene før man begynner å få taket på det. Kan være lurt å ha noen testobjekter og starte med for sikkerhets skyld. Men med litt tid og forsiktighet kommer man ganske langt. Det gjorde i vertfall jeg :)

Endret av Bilpleie gærning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

....men den UC'en.... Inneholder den noe slipemidler da? Trodde ikke det, men jeg mikser den kanskje med noe annet.

Gikk på med UC og DA på Touranen min i sommer. Kan ikke si den tok veldig mye swirls, men hologrammer var den faktisk helt fin å bruke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...