Gå til innhold

Lim til "dekorlister" som ikke skader lakk?


Joakim-G_R

Recommended Posts

Har noen lister på dørene på 245'n som må limes på nytt. Orginalt er det en 2sidig teip, men jeg vil gjerne lime selv. Tenkte da på Sikaflex, sort. Men det er jo hundrevis av forksjellige sika-limtyper.

Ønsker også at den ikke skal ødelegge lakken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Hvorfor ikke bruke dobbelsidig teip? 3m vhb er det vel som sitter helt sykt.. Lettere å få av igjen enn Sikaflex også, men skal du bruke lim så kjør på med Sikaflex :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tec-7 herder en del fortere enn Sikaflex, men henger like godt. I hvert fall godt nok til dekorlister!

Ellers er som nevnt skikkelig dobbelsidig tape bra greier. Er vel det som blir brukt fra fabrikk også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Om lista aldri skal av igjen så er sicaflex tingen :) Brukte sikkert 10kg av det hver dag da jeg jobbet på bussbygg,(lager hengere, skap) og kan ikke forstå at det finnes noe sterkere lim ;) Billig og lett å bruke er det jo også.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Vasker du heftsider godt med feks 3M sitrusrens og bruker en 3M tosidig tape som Bernhard sier her, så henger det nok bra.. Tørt og rent er viktig mht liming

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får jeg lettest tak i 3M tape?

Lista skal egentlig aldri av igjen, men vet jo aldri om det blir lakkering osv om en stund. Så greit å kunne fjerne det uten å lage for mye "drit", derfor jeg ikke vil ha noe som skader lakken i tillegg. :)

Endret av Joakim-G_R
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Stemmer også for 3M VHB om du går for dobbeltsidig tape. Husker ikke helt hvor du får tak i denne, men den er rimelig dyr da den er på en stor rull mener jeg. Går du for lim ville jeg kanskje prøvd rutelim. Brukte det til å feste sidelista på omegaen min, og det herdet fort og satt noe sinnsykt godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christoffer

Har selv brukt den til Biltema et par ganger på jobb i nødstilfeller og den er sabla god den også, to kompiser av meg har festet sideskjørtene på 2/3/4/5/6/7/8/940 sine og de henger som bare F****

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en SCOTCH (!!) dobbeltsidig teip idag, de hadde det på Jernia når jeg var innom på Sandvika SS. (Var innom.. Faenmeg større enn både Strømmen og Lillestrøm, TIL SAMMEN der. Det er fysisk UMULIG å bare være "innom".. :P )

Det var da den beryktede 3M VHB som var nevnt over, men altså merket Scotch. Makan til underleverandører, branding, osv.

Får satse på at denne sitter godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...