Gå til innhold

ErlendAnd´s samling


ErlendAnd

Recommended Posts

Hei! Jeg er ny på forumet her. Er 17 år, og får lappen om ca. ett halvt år.

Det startet med at jeg kom over en veldig billig veske fra shinearama. Produktene som var i vesken var fra Autoglym. Jeg tenkte med meg selv at siden det er så mye på innsiden, er dette sikkert en engangs invistering. Så feil kan man ta. :blink:

Det viste seg at med denne hobbyen, er det så veldig mye annet ute i verden som man kan teste ut! Er ikke akkurat den mest økonomiske hobbyen, men dog så interessant :rolleyes:

Jeg har da hvertfall fått en grei start, og samlingen kommer garantert til å vokse.

Kan starte med noen bilder av produktene jeg har så langt:

Det meste:

IMG_0198.jpg

Autoglym Produktene:

IMG_0200.jpg

Produkter som er bestillt i ettertid, for litt vidrekomne

IMG_0199.jpg

Litt ymse:

IMG_0201.jpg

Navn på produktene:

AG Interior Shampoo x2

AG Custom Wheel Cleaner

AG Autofresh

AG Leather Cleaner

AG Instant Tyre Dressing

AG Fast Glass

AG Ultra Deep Shine

AG Bumper Shine

AG Paint Renovator

AG Bodywork Shampoo Conditioner

AG Leather Care Cream

AG High Definition WAX

AG Microfiber x2

AG Pads x2

AG Car Care Guide

AG Waterblade

AG Wheel Brush

AG Valet Case

CG Green Clean 1 gallon

CG Glossworkz 1 gallon

CG Grime Reaper 450 ml

Meko Miljøavfetting

Scholl BLUE

Poleringsklut

----------------------------------------------

Det var vel litt av det jeg hadde foreløpig, men som de fleste her vet, en bilpleiesamling vil aldri bli komplett.

Noe av det jeg skal kjøpe meg i nærmeste fremtid er:

- Eurow Sheepskin Wash Mitt x3

- Bøtte med gritguard

- Dodo Juice Wash Mitt - Wookiee

- Owatrol Polytrol

- Swissvax Lærbørste

- Swissvax Autobahn

- Swissvax Viking

Til vår skal jeg nok kjøpe meg en roterende eller en DA. Har veldig lyst til å teste ut Scholl sine poleringsprodukter, men først vil jeg bygge opp litt erfaring før jeg begynner med noe slikt.

Jeg setter veldig stor pris på tilbakemeldinger, da dette kan hjelpe meg meget på vei.

Tips og triks taes også godt i mot.

Mvh.

ErlendAnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott start på samlingen dette her!

Takk, takk. Er da ihverfall en start. Som sagt så skal jeg kjøpe mer med tiden :)

Er liksom greit å ha litt erfaring med bilpleie før man kjøper en førstegangsbil. Man vet jo aldri åssen lakken ser ut på en førstegangsbil, og da er det greit å ha såpass erfaring at man kan få lakken fin igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, takk. Hjelper med hyggelige kommentarer :)

Fortsettelse følger! :D

Må bare si at dette virker som et veldig hyggelig forum med mange seriøse folk. Har en tendens til å være mange besserwissere på forum, men her har jeg ikke sett tegn til dem. En meget god følelse :)

Waterbladen har jeg ikke brukt en gang, og kommer nok til å bli liggende,da jeg kommer til å gå over bilen med MF for å få den tørr ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Flott start dette, selv med 1 år til lappen :)

Waterblade funker på vinduer, bruker den faktisk i huset her mht vindusvask..

At det er en dyr hobby er det ikke tvil om, men det kan fort dra inn litt kr også om en tar noen biler innimellom for shining, mange her inne holder seg vel i 0,- mht kost og inntekt når det kommer til dette, dvs at det de tjener på jobbene går til reinvesteringer i bilpleie utstyr..

men moro er det uansett, og velkommen til forumet

btw: Autoglym såpen er vel det produktet til Autoglym som er minst bra tror jeg, den skummer lite, har dårlig glid og begrenset rengjøringsegenskaper.

Glossworkz er en knallsåpe på alle mulig måter, og for å få brukt opp Autoglymen, så kan du mikse de to når du vasker, litt Glozzworkz og litt Autoglym såpe..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei!

Hadde ikke regnet med å få så mange svar innen så kort tid, hyggelig. :)

Har liksom ikke bestemt meg for hva som blir skjebnen til waterbladen. Men som dere sier, kan den sikkert brukes til vinduer i huset. :)

Hva Autoglymsåpa angår, har jeg ikke noen dårlige erfaringer. Jeg kan ikke si annet da det er kun den såpa jeg har prøvd. Men det dere sier stemmer nok helt sikkert fordi den såpa skummet svært lite og dårlig glid. Glossworkz kom i går, så har ikke fått testet den ut enda. Jeg kjøpte den fordi at jeg ville ha en ikke så alt for sterk såpe, og en såpe som ikke tok vekk voksen osv. Får se om jeg senere ryker på en litt sterkere en.

Takker for en flott start på dette forumet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
ErlendAnd

Ja da var det på tide med en oppdatering!

Lenge siden jeg har handlet noe mer, men sitter allikevel ofte på forumet her :D

Syntes det var så lenge siden jeg hadde bestillt noen produkter, så jeg la inn en bestilling på Scandic Shine i forrige uke, den kom i dag :D

Har lenge hatt litt lyst til å teste ut litt Swissvax produkter, så jeg bestillte med bittelitt i fra det også.

Så det kom en pakke i dag:

post-2241-0-66564200-1300738023_thumb.jp

Ett skritt nærmere heaven:

post-2241-0-71841600-1300738084_thumb.jp

Ting og tang:

post-2241-0-73492800-1300738201_thumb.jp

Gleder meg til snøen blir borte:

post-2241-0-33539300-1300738149_thumb.jp

Produktene som ble bestillt denne gangen var:

- CG Citrus Wash And Gloss

- CG Bøtte med gritguard

- Håndmitt

- Swissvax Autobahn

- Swissvax Car Bath

Nå vurderer jeg sterkt enda en bestilling, tenkte på å kjøpe litt mer utstyr, derav microfiber (som jeg har lite av)

Sitter også å tenker på alternative roterende maskiner, har sett litt på pakketilbud på SS og så litt på Menzerna pakka, har dere noen erfaringer med dette merket kontra Scholl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Ser ut til å bli en bra samling dette. Ang. nalen (watherblade) så er den genial til å dra av vann på cabriolet stofftak, i tillegg til vinduer.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ErlendAnd

Ser ut til å bli en bra samling dette. Ang. nalen (watherblade) så er den genial til å dra av vann på cabriolet stofftak, i tillegg til vinduer.

Tusen takk :) Samlingen begynner ihvertfall å vokse litt mer, er litt trangt pga. student økonomi.

Nalen har jeg ikke prøvd enda, men har vært innpå tanken med vinduer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter også å tenker på alternative roterende maskiner, har sett litt på pakketilbud på SS og så litt på Menzerna pakka, har dere noen erfaringer med dette merket kontra Scholl?

Jeg syns Mernzerna har veldig gode produkter. Jeg syns faktisk det er lettere å få gode resultater med Menzerna enn med Scholl, men når du først får teknikken med Scholl, gir de produktene en helt suveren gloss sammenlignet med alt annet jeg har prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
ErlendAnd

Jeg syns Mernzerna har veldig gode produkter. Jeg syns faktisk det er lettere å få gode resultater med Menzerna enn med Scholl, men når du først får teknikken med Scholl, gir de produktene en helt suveren gloss sammenlignet med alt annet jeg har prøvd.

Det høres veldig bra ut, Knutis :)

Kommer nok til å gå for den pakken, men må bare spare litt mer penger. Blir mest sannsynligvis bilkjøp til uka :)

Får vel gjøre en liten shine av den når jeg tar over den også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...