Gå til innhold

Vinterklar - Alfa Romeo 159 - Rælingen


Costanza76

Recommended Posts

post-2245-051591400 1288125317_thumb.jpg Kona er fornøyd :)

Har nettopp gått til anskaffelse av en titangrå Alfa Romeo 159SW (2006-modell). Drømmen om å bli Alfa-eier en endelig oppfylt. Og da er det om å gjøre å ta best mulig vare på det man har... ...og hvor får man bedre hjelp enn her på forumet!? Selv har jeg ikke tilgang på lokaler eller tilstrekkelig kunnskap til å foreta meg noe særlig på egenhånd - åpen carport, kuldegrader og ti frosne og ufaglærte tommeltotter er neppe det beste utgangspunktet for et godt resultat. Men jeg vil veldig gjerne lære!

Jeg har drevet og "lusket" rundt i lengre tid inne på forumet, men har først nå bestemt meg for å gjøre alvor av planene om en vintershining av Alfa'en - etter å ha fundert på Ditec-behandling en periode... (jeg vet, grøss).

Bilen er meget pent holdt (innvendig er den tilnærmet strøken), men utvendig er det endel vaskeriper samt andre "uhumskheter" hist og her som trenger litt utbedring. Og særlig beading er det ikke å snakke om :)

Bilen har så langt ruslet og gått i Tyskland, og har av den grunn neppe sett særlig salt og annet griseri som norske vinterveier har å by på. Tror vel derfor at det kan være behov for en forsegling med litt holdbarhet for en lang (og salt) vinter her på Romerike/Oslo. Understellet er allerede oljebehandlet hos Funderud, så nå er det lakk og det kosmetiske som skal på plass.

Noen som tar utfordringen? Kan godt avtale en besiktigelse først dersom det er ønskelig.

Send meg en PM om noen har kapasitet og lyst til å gjøre en italiener klar for sin første norske vinter.

Endret av Costanza76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin bil! Men det er dårlig gjort å ikke legge ut bilder.rolleyes.gif

Enig. Men hadde ingen tilgjengelig... ...tro meg, jeg er meget interessert i å vise frem Alfa'en, så det er ikke det det står på :)

Og da var orginalposten oppdatert :)

På bildet så det jo riktig bra ut - -men det var på prøvekjøring....

Endret av Costanza76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for bilde! 159 er en av de fineste stasjonsvognene jeg vet om. Uansett merke! Det er noen Alfa Romeo på lista mi over biler jeg skal eie før jeg dør, men foreløpig har de gode gamle forestillingene om dårlig byggekvalitet vært for sterke. Selv om jeg regner med at kvaliteten på de siste årsmodellene er bra. (En kamerat kjøpte en 156 V6 ny for noen år siden. Knall bil å kjøre, men den var mer på verkstedet enn den var hjemme i gården hos eieren.default_sad.png ).

Den nye Giuliettaen ser veldig fin ut også, forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for bilde! 159 er en av de fineste stasjonsvognene jeg vet om. Uansett merke! Det er noen Alfa Romeo på lista mi over biler jeg skal eie før jeg dør, men foreløpig har de gode gamle forestillingene om dårlig byggekvalitet vært for sterke. Selv om jeg regner med at kvaliteten på de siste årsmodellene er bra. (En kamerat kjøpte en 156 V6 ny for noen år siden. Knall bil å kjøre, men den var mer på verkstedet enn den var hjemme i gården hos eieren.default_sad.png ).

Den nye Giuliettaen ser veldig fin ut også, forresten.

Kan ikke annet enn å være enig om 159'en sin fortreffelighet. Er vel inhabil :)

Hva kvaliteten angår er vel fire-fem uker noe kort tid for å uttale seg med sikkerhet, men opplevd kvalitet er aldeles strålende så langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det ut til at det er Belle som "får æren" av å gjøre Alfaen vinterklar... Bare logistikken som må på plass først.

Gleder meg til å få se resultatet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Hans Marius
  • 3 weeks later...
Hans Marius

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...