Gå til innhold

Scholl vs 3M i cut?


Bjerknez

Recommended Posts

Petter

Jeg hadde med Gold på X5`n ja. Men tror at FCP fjerner mer enn Gold.

Vi kan jo se på trådene til brynjar. Blir han ikke fornøyd med RDS så er det frem med 3M seien og det blir bra....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har opplevd at Mark-V Uno på orange Über tok mer / bedre på hard Saab-lakk enn #105 på burgunder Megs som igjen tok mer enn S3G på blå Scholl. Så jeg vil anta at på noen lakktyper så er en produsent kanskje "bedre" enn en annen?

Derfor tror jeg det blir særdeles vanskelig å komme med en eksakt sammenligning - men sånn "roughly" er det som er over her sikkert mer enn bra nok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Vel, jeg har opplevd at Mark-V Uno på orange Über tok mer / bedre på hard Saab-lakk enn #105 på burgunder Megs som igjen tok mer enn S3G på blå Scholl. Så jeg vil anta at på noen lakktyper så er en produsent kanskje "bedre" enn en annen?

Derfor tror jeg det blir særdeles vanskelig å komme med en eksakt sammenligning - men sånn "roughly" er det som er over her sikkert mer enn bra nok

x2 på den! Tror det avhenger en del av hva slags lakk det er snakk om. Noen ganger er en serie best, en annen gang en annen serie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

Tror det er mye riktig i det som kommer frem ovenfor her.. Har fått prøvd ganske mye med begge merkene og også på samme type lakk. Bernhard og jeg gjennomførte også en større test på en A3 tidligere, dette var dog med S02 versjonen, dvs før S03G kom på markedet. Om det er store forskjeller på de to sistnevnte skal jeg ikke uttale meg for knallhardt på, men det kan kanskje Ketil utdype. Jeg synest i alle fall at det er en merkbar forskjell på S02 v1 og S03G..

Hvis jeg skal stille FCP+ opp mot S03Gold i cut så er jeg egentlig ikke i tvil at på lik pad, så kutter FCP+ hakket hvassere. Dette er dog snakk om veldig små forskjeller og man vil nok også oppleve forskjeller i forhold til hvilke lakktype man holder på med, som nevnt over..

FCP har bedre cut per pass, men også mye kortere kjøretid enn hva S03Gold har. S03 etterlater en betraktelig penere overflate, noe som igjen gjør etterarbeidet lettere(holos og kjørespor generelt). På ullpad med heavy cut vil jeg i 7 av 10 tilfeller foretrekke den forlengede kjøretiden S03G gir kontra FCP, og ikke minst muligheten til å avslutte veldig pent på en hard lakk (ullpad).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...