Gå til innhold

TEST: Lucas Oil Polishes


truhaa

Recommended Posts

  • Admins
truhaa

Fikk en henvendelse fra Axtra.no om vi ville teste noen produkter fra de. De hadde fått import på blandt annet Lucas Oil sine polisher og en sealer som heter så mye som Rejex. Både Lucas Polishes og Rejex skal være habile produkter, så vi takket pent ja til noen testflasker, og at vi skulle teste de hos oss, og gi en tilbakemelding om hva vi syntes.

 

Her er teamet vi fikk i posten (- 2 flasker som Dennis rappa med seg, dvs han likte de godt )

 

post-3-055264900 1287611486_thumb.jpg.

 

 

 

Lucas Oil kjenner vel en del pga olje, så det er en "litt" bevart hemmlighet at de også har bilpleie midler i sortimentet, det er ikke mengder eller uvettes stort utvalg, men en trenger ikke å ha 17 polisher og 12 QDere om de, de har holder den kvaliteteten de lover.

Hvor lenge Lucas Oil har produsert polisher vet jeg saktens ikke, og ikke fant jeg noe info om det heller. Uansett så teller det heller lite hvor gamle de er, bare ikke vi blir 5 timer eldre kun ved buffing av polish av bilen. Vel, en får se hvor mange timer jeg brukte av livet på seansen jeg hadde her i dag sammen med Lucas polishes.

 

Første som jeg testet her, var for noen uker siden, og det var

 

 

Slick Mist Interior Detailer

Denne fungerer på alt inne i bilen, untatt vinduer.

Ekstremt allsidig produkt å benytte. Gir en flott naturlig glans på dashbord og øvrig plast i bilen. Denne kan også brukes på skinn, men det har jeg ikke hatt mulighet til å teste her enda i mangel på bil med skinninteriør.

 

Produktet var lett å spraye på og fjerne. En kan enten spraye på mikrofiber og fordele det derfra, eller spraye rett på panelet og så stryke det utover, for deretter å buffe det tørt.

Har du paneler med mye struktur, så anbefales det å spraye på mikrofiber eller applikator pads, for så å fordele det utover. Er det jevnt over glatte flater, så er det ingen problem å spraye rett på panelet, og så buffe det tørt.

 

Pris 169,-

volum 0,75 l

 

Slick Mist Tire &Trim Shine

 

post-3-054193700 1287611576.jpg

 

Dekkglans og plastfornyer. Kan brukes på plastfangere og øvrig plast på bilen også. Her ble den testet som dekkfornyer og oppfrisker av innerksjermer.

 

Denne ble testet av Dennis på dekksider og på underskjermer på Cellica`n. Ut fra mitt syn, så så den unektelig bra ut på dekksidene. Ut i fra merkene som ble på grusen her etter at han hadde dynket innerskjermer, og hvor lenge de har vært synlig (14 dager) så må den være holdbar også ;) Her tror jeg Dennis kan kjime innom å si hva han syntes om den, vedr holdbarhet og glans

 

Pris: 125,-

volum 0,75 l

 

Slick Mist Paint & Glass Gloss Finish

 

post-3-048296800 1287611568.jpg

 

Polymer sealer, for lakk og glass + vinyl. Er som andre QDer, spray på, fordel og buff tørt.... og glatt.

 

Quick Detailer fra Lucas, og denne hadde jeg her fra før faktisk, fikk tilsendt denne også fra USA for 3 år siden tror jeg det var. Uansett var det et kjært gjennsyn, da dette er en knall QDer å bruke. Den gir en superglatt flate (med forbehold om lakkens tillstand) og en flott glød.

Lett å jobbe med, både på og av. Brukes på bilen etter vask og tørk for best holdbarhet og resultat, men kan også fint brukes på våt bil før den skal tørkes for en shippshape polering i vaskehallen. Like lett begge deler

 

Pris: 169,-

volum 0,75 l

 

 

Så over til dagens test her av Liquid polish, metall polish og Rejex (sistnevnte er ikke fra Lucas oil)

 

Dagens testobjekt var en "ok" bra bil, da den ble tatt for noen måneder siden, og jeg vet ikke eier har vasket for mye selv, så regnet jeg med lakken var sånn sirkus ok å bruke som et fint utgangspunkt.

 

Kommer ikke så voldosmt mange bilder av prosessen.

 

Her er kandidat nr 1

 

Lucas Liquid Polish

 

post-3-054427000 1287611547.jpg

 

Dette er en AIO (all in one) sak, dvs den renser, polerer og beskytter i en og samme prosess. Vel, nå vet jeg de fleste her inne ofte liker å ta et og et steg, for å få det aller, aller beste fra alle tre grader av lakk konserveringen.

Uansett, så er det innimellom greit å ha en AIO som en kan kutte litt hjørner og få jobben unnagjort litt fortere. om det skulle være behov for det.

 

Fungerer på lakk, metall og glass

 

post-3-011468000 1287611247.jpg

 

Lucas Liquid Polish kunne hatt to streker under "liquid", for den ER virkelig flytende, nesten som vann. Dette innebærer ofte at det blir brukt litt mer produkt en nødvendig, og det anbefales å bruke en forholdsvis liten applikator pad eller en som er forholdsvis tett i porene mht påføring.

Selve påføringen var det ingenting å si på, dette er vel en av topp 3 polisher jeg har vært borti mht letthet å legg på. litt på padden, og så lange skyv over panelet (ikke sirkler) for en lett og jevn påføring.

 

Tørke gjør den også, og det fort. Tipper en effektiv detailer bruker 15-20 min på å legge denne på hele bilen og da er første panel tørt for lenge, lenge, lenge siden. så er det over på fjerning, og om pålegging er lett, så er det ikke noe arbeidsuke å fjerne den heller, det var nesten bare å tenke "mikrofiber" så begynte den å forlate flatene.

 

Noe jeg merket meg med denne (og andre polisher forøvrig) er at når de kommer i kontakt med vann, lager de en mye hardere hinne. Så pass på at bilen er tørr før du begynner med LSP påleggingen, det kan spare deg noen minutter mht jobben.

 

Den er også glatt og gir en bra "poppoing" av metalliken i dens orte bilen jeg brukte den på, hvor bra rensen er i denne er jeg vel litt mer usikker på. Skal se om jeg kan få testet den på en bil som er mer møkkete i lakken en denne bilen var en dag, så skal jeg gi dere beskjed om det også.

 

Alt i alt så var dette en særdeles hyggelig bekjenskap, som nevnt over så var den lett på alle mulige måter. Minusene jeg kan komme på var en litt utett kork og at det er lett å få for mye på paden pga konsistensen på denne.

 

Her er panelet før jeg begynte.

 

post-3-053010100 1287611260.jpg

 

Polish på pad

 

post-3-065528900 1287611347.jpg

 

Panel og pad etter at det er smørt utover

 

post-3-029721400 1287611361.jpg

 

Etter buffingen

 

post-3-002186700 1287611370.jpg

 

post-3-061847100 1287611381jpg

 

En ser jo ikke noe voldsomt forskjell her uansett. Lakken var ikke noe voldsomt stygg, men helheten på bilen ble bra med denne, og panele ble glatte og rene.

 

Holdbarheten kommer jeg tilbake til, denne bilen vil jeg nok se innimellom.

 

Pris: 205,-

volum 0,5 l

 

 

Kandidat nr 2

 

Lucas Metal Polish

 

post-3-079396400 1287611554.jpg

 

Metall polishen skal rense, polere og beskytte metallet. Trygg på all metall og skal fungere fort. Den skal hindre at metall oksiderer og blir matt.

 

Vel, her ble jeg skeptisk så fort jeg fikk av kork og skulle legge på poleringsduken. Denne var like tynn som polsihen ovenfor her, og jeg fikk mine bange anelser om at denne ikke kom til å fjerne så mye oksidasjon fra noe metall.

 

Så jeg vippet frem eksosen på bilen, tok noen skvett med Metall polish på en poleringsduk og satte i gang... gnukke, gnukke, gnukke.... gnukk, gnukk... vel, her skjedde det svært lite, og for å være kort.....bilder:

 

Før

 

post-3-077444300 1287611390jpg

 

etter 1 runde

 

post-3-091003500 1287611397.jpg

 

etter to runder

 

post-3-052760000 1287611411_thumb.jpg

 

Som dere ser, så "polerer" den ikke opp metallet som en skulle regne med når det kom til en metall polish... og bare for å demostrere, så kommer det et bilde av samme eksos her, med en "vanlig" metall polish fra et annet merke:

 

Etter:

 

post-3-088137100 1287611425_thumb.jpg

 

 

Se så... blankt..

 

Vel, en skal ikke avskrive den enda, men har mer på føleslen at denne fungerer best på ok alufelger som bare trenger en litte piff og beskyttelse. Hvorvidt beskyttelsen her holder vet jeg ikke, men det må jeg også få ta en senere dag på noe annet en eksos stusser.

 

Førsteintrykket ble så som så desverre.

 

Pris : 236,-

volum: 0,5 l

 

 

Kandidat nr 3

 

RejeX sealer (fant den ikke på sidene til Axtra.no)

 

Om det hadde levd sealere på jorda under krittperioden, så hadde denne her vært i samme gate som Tyrannosaurus Rex har jeg fått høre.. Skal være noe av det værre på markedet vedr sealere og beskyttelse.

 

RejeX er en antistatisk sealer, og den skal være smussavisende også, innsekter, fuglemøkk og annet skit skal ikke klare å henge på denne her.. Vel, nå synser jeg mye her... det jeg har fått testet er at den er lett å legge på og lett å fjerne. Denne inneholder ikke silikon el rens, så den klassifiseres som en ren sealer ala Duragloss 111, jetseal109 eller Menzerna Powerlock m.m

RejeX kan brukes på lakk, acrylic, gel coat, fiberglass, blak plast og polerte metal overflater. felger, lykter etc. Bare det ikke er porøs plast og matt lakk

 

RejeX har fast konsistens og er litt "tørr" å legge på, så det kan være fort gjort å legge på litt mye på padden. Pass på å ha godt med lys så du ser hvor du har lagt på og hvor du ikke har fått dekning. Sealere er generelt viktig å få jevnt over panelene for best mulig beskyttelse.

 

Herdetiden på denne er + 12 timer innendørs, og den kan gjerne legges på i 2 lag om du ønsker det, men ikke lag nr 2 før etter 8 timer.

 

Holdbarhet sier de opp til 6 måneder, men mavefølelsen min sier lengere... vel, bare en måte å finne ut av det på, og det er Kangoo vs Vinter 2010 edt test for denne her.

 

Så får jeg komme tilbake med oppdatteringer der også

 

Det jeg gjorde i dag, var å legge den over Lucas Liquid polishen på den ene halvsiden av panseret, litt for moro også, så får en se hvem av sidene som holder bra over vinteren her.

Utseende messig så jeg ikke forskjell på sidene, så den matta ikke ned Lucas polishen eller ga den en boost...

 

Her er RejeX

 

post-3-021369500 1287611440_thumb.jpg

 

post-3-080664000 1287611451_thumb.jpg

 

post-3-064166300 1287611463_thumb.jpg

 

post-3-059658900 1287611474_thumb.jpg

 

Ble en blank Audi denne runden også..

 

(for the record: Ikke legg sealere på rett etterhverandre som jeg har gjor her i dag, det ble bare en uhøytidlig test. Sealere skal herde mellom lag da de skal rekke å binde seg til lakken, legger du noe rett over en nylagt sealer, så mikser du de bare sammen)

 

 

Takker for titten...

  • DCN Poeng 10

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucas Liquid Polish så ikke gærnt ut det.....enkelt på og like enkelt av igjen - by hand i presume ?

Håper Dennis ikke lar varigheten av dekk/hjulbue/trim fornyeren forbli en godt bevart hemmelighet nå da .... :)

Til denne prisen for 0,75 liter så kan den i tilfelle være en farlig konkurrent til den blå mange bruker som koster 130.- for 0,45 liter

Likeså var det vel en ganske hyggelig pris på den quickdetaileren - mengden i flaska tatt i betraktning.

Er spent på den sealeren der gitt - tyrrannosealer er ikke hverdagskost :mellow:

Om ikke annet så ga ihvertfall Lucas Metal Polish ifølge bildene skikkelig med hår på stussene....og en hårete stuss skal man ikke forakte - sier Berxxxxx.......jeg er imidlertid litt mere i tvil, og foretrekker stussene blanke :)

Takk for fin test av interessante produkter Truls :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Takker for testen og tilbakemelding :D

Som sagt er bilpleieserien til LucasOil ikke den mest kjente, forruten SlickMist serien som LucasOil promoterer hardt i statene.

QD/Speedwax er vel den som e mest kjent og eg har noen i vestfold som bruker den som finnish på tilnærmet alle biler de har klargjordt, og hele tiden har tilbakemeldingene vært bra.

Lucas Liquid wax liker og bruker eg selv selfølgelig :) selv om eg er subjektiv har eg prøvd mot andre merker på egen bil og synest den gjør det veldig bra, en av fordelene som ikke kom frem her er att med denne blir det ingen voks merker på svart vinyl,krom,plast utvendig,

og voksrester innimellom bokstaver,emblem,merker,osv.

Denne synest eg er veldig effektiv i produksjon , kjapp klargjøring. etterfulgt av speedwax.

En annen ting som er relevandt er att siden mitt firma er foreløbig i oppstartsfasen, kan det til tider bli opp mot 14 dg lev, på produkter som ikke er inne og håper på forståelse på dette.

Når noen DCN medlemmer handler på websiden www.axtra.no , velg FAKTURA OG HENTES SELV i kassen. Så ordner eg 10 % på regningen og over 1000,- 15%. Dette gjelder ALLE LUCASOIL produkter,Bilpleie,olje,tilsettninger.

For REJEX bestilles den på mail til ordre@axtra.no , denne har eg i et mindre parti ,er ikke lagt i system enda og har ca 20 flasker av 16oz. Finnes og i gallon for storbrukere.

16oz flaskene ligger på 240 pluss mva,

12 OZ har eg ikke inne men den ligger på 249 inkl mva.

Denne er 10% avslag til DCN.

Ved bruk på vinduer fungerer den fint som vannaviser og sammenligner den gjerne mot spesialprodukter som Rain X ol.

CorrosionX som Rejex er en del av blir også tilgjengelig gjennom oss, dette produktet er ikke bilpleie relatert,men rustbeskyttelse for metall og ekstrem beskyttelse av elektriske komponenter og kommer i sortimentet etterhvert.

Håper dere bir fornøyd , eg skal gjøre det eg kan fra vår side :D

Gunnvald Kleveland

Axtra Norway ltd

www.axtra.no post@axtra.no tlf 90172172

Endret av axtra

OPTI COAT PRO Autorisert , Gtechnic Crystal Serum Autorisert, IGreenlover Autorisert, AmeriCoat Installer.

http://opticoat.no  post@opticoat.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
  • 7 months later...
Skovdahl

Hvordan gikk det etter vinteren her da?

x2

Ble nysgjerrig på disse produktene!

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

aaaaaaaaaaaaaaaaaaHa

Da fikk jeg svar på hva som lå på panseret på Audi.

Når jeg hadde den til polering her igjen så reagerte jeg på at den beadet så mye på halve panseret, og jeg klarte ikke å huske hva det var som var lagt på denne bilen.

Vel, nå fikk jeg svaret her gitt..

Konklusjonen mht RejeX er da at den beada og shedda vannet som fy når jeg hadde denne Audien her igjen i/ved påsken. (ca 6 månder)

Siden med RejeX var det liv i, den andre siden var død.

Så ja, den er bra holdbar :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 8 months later...
  • 4 months later...

Kan rejex legges rett åppå oljene fra finpolering eller bør det kjøres en wipedown/surfexvask før legging?

Eg la på rett etter UC og Swirl x.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Lagt eit vedlikeholds lag av denne i dag+mystery og shield.Bilen var ganske lett å vaske kun foam og avspyling.Testet på frontrute også,så får me sjå korleis den holder i høst og vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...