Gå til innhold

Friske opp lakken på bilen.


Stusjelig

Recommended Posts

Jeg har da hatt planer om å få lakken litt finere på min Chrysler Stratus 96 Hvit, tenkt lenge på megs 3 step, med Scratch X2 for å kanskje fjerne noen vaskeriper, men så tittet jeg litt på SS og så vaskepakke 2, nå nærmer det seg vinter også så god beskyttelse er på sin plass :)

Så vil vaskepakken 2 fra SS være et bedre valg en megs 3 step med scratch x2 ?

mvh forvirret telemarking

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskepakke 2 fra SS inneholder kun en lakkrens, Vertua Bond.

Denne er litt mildere enn MG sin 3Step og jeg synes den fungerer mer som et prevoks-middel.

Så hvis du vil fjerne mer riper og rense lakken bedre, anbefaler jeg MG sin 3Step istede, samt ScratchX2 eller Ultimate Compound (den er litt grovere, og tar ripene litt kjappere).

Pete's 53 voksen er dog endel bedre enn MG sin step 3 voks.

Du kan også bare kjøpe de to første stegene av MG, UC og tilslutt en annen voks. F. eks. MG #16 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Bare så det er sagt så fjerner ikke Megs 3 stepsystemet riper.. Den demper de og fyller igjen så de ikke syns så godt..

Den pakken du nevner er ett godt kjøp mener nå jeg, da du får utrettet veldig mye med Vertuabond også...

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en liten skrive feil fra min side, valget faller egentlig mest på Vaskepakke 2 med jeatseal for god vinter beskyttels,

Trenger også bøtte m/ grittguard, vaske mitt OSV, så da er vel det valget bedre en å bruke Ca like mye penger på megs 3 step:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha noe som holder over vinteren så hadde jeg valgt noe helt annet enn jetseal. Alle andre vokser og forseglinger jeg har holder betydelig lenger enn den :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn i første omgang så tror jeg det vil holde, også vente til pengene triller inne på kontoen, og kaste de like herlig ut igjen ^^ har sett noen av "verkene" kan man si her inne, og jeg blir sjokkert like herlig hvergang, så da er det bare og starte et sted :)

hvor mange biler kan en ca ta med Chemical Guys Vertua bond lakkrens

Chemical Guys Petes 53 voks

har så alt for mange biler i familien jeg kan øve meg på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vertua bond holder sikkert til minst 15 biler og voksen til minst 20-30. Hvis du bruker de riktig. Men skal du polere biler for å gjøre en forskjell så er vel ikke akkurat vertua bond det beste valget. Den vil gi litt glans, men du vil ikke gjøre lakken så mye bedre. Da er det mye bedre du går for megs ultimate compound f.eks.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sånn ca 2 lapper+ å bruke nå, så derfor ser vaskepakken bra ut som en start, også handle inn mer seinere, så først er å få en lakk som Glinser og ser bedre ut en den gjør nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg pratet med pirex og fikk en god liten pakke :) kommer forhåpentligvis til fredag eller lørdag :D

Så da blir det lite vask og slikt i helgen grunnet Feiring av Bursdag, så til uka blir det stor kos med bilen:)

hadde vært litt artig å hørt hva dere sa om lakken på bilen min, sett litt at noen syns det er et H****tte å se vaskeriper og RDS på hvit lakk.

så får se til uken hvordan får bilen ser ut etter en dag eller 2 med kos^^

Vil takke alle for en god velkomst og kjappe hyggelige svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...