Gå til innhold

LED pærer som skiltlys?


Bjerknez

Recommended Posts

Hadde vært veldig takknemmelig for informasjon om hvilke LEDpærer dere har som passer til skiltlysholderen bak på min bil?

Er dette bare "plug and play" ?

Bilen er en Audi 2010mod. B8 2.0T S-line.

Gjerne også en liten notis for hvordan man bytter ut disse pærene. Har aldri rotet bak i der før :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at andre steder selger i både 31, 36 og 41mm (selv om alle heter C5W), så det kan hende det lureste er å ta en liten titt på hva du har i dag. Er vel ikke verre enn å løsne to skruer tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at andre steder selger i både 31, 36 og 41mm (selv om alle heter C5W), så det kan hende det lureste er å ta en liten titt på hva du har i dag. Er vel ikke verre enn å løsne to skruer tenker jeg.

Ok.. skal se om jeg får sjekket dette før helgen. :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske sannsynlig at din bil har varsling for pærer som er gåen. Hvis du erstatter vanlig pære med LED så kan det resultere i at du får opp varsel om at den er gåen. Det kan også skje at de blinker istedenfor å lyse. Det går selvsagt an å lodde på en motstand, men det mest elegante jeg har sett er å modifisere LED skiltlys fra BMW. Husker ikke hvor jeg så oppskriften, men den besto i å skifte tilkoblingen til "Audi-type".

Det letteste er noke å søke på ebay etter LED skiltlys som er plug n'play til Audi :) Mulig det er nok med noen pærer som inneholder motstand, da ofte merket med CAN-bus eller noe.

Et eksempel

Endret av kenset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får "no-fault" pærer, så det skal ikke være nødvendig å lodde noe som helst. Har bestilt meg noen C5W LEDs selv, jeg kan gi deg tilbakemelding på hvordan det funker når jeg har fått dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får "no-fault" pærer, så det skal ikke være nødvendig å lodde noe som helst. Har bestilt meg noen C5W LEDs selv, jeg kan gi deg tilbakemelding på hvordan det funker når jeg har fått dem.

Flotters :)

*Men lurer på hvilken varsellampe som lyser hvis pæren i varsellampen ryker...* :blink:

Endret av Bjerknez

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jeg linket til er jo så enkelt som det blir. Bytter bare ut hele lyset.

Ellers er no-fault pærene de jeg prøvde å forklare som de ofte omtaler som CAN-bus safe eller lignende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte disse på min B8

Klikk

Vacn rabatt også.

Ikke meningen å ødelegge for ketil men disse virket veldig bra :D

Akkurat slike jeg mener :)

Bjerknez: Er vel ingen "lampe" som lyser, men du får melding i FIS/ kjørecomputeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte disse på min B8

Klikk

Vacn rabatt også.

Ikke meningen å ødelegge for ketil men disse virket veldig bra :D

Akkurat :)

Er det bare å skru ut dem gamle og sette inn dem nye i en kontakt eller noe?

Eller må man lodde og slikt selv?

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr.Sørensen

Akkurat :)

Er det bare å skru ut dem gamle og sette inn dem nye i en kontakt eller noe?

Eller må man lodde og slikt selv?

Lirker bare ut de du har og sitter i de nye som du får. De sitter bare med klips.

Plug and play.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Gunnar

Skal du ha det beste så lønner det seg å bytte selve lampehusene. Selv kjøpte jeg mine fra Dectane.de og er strålende fornøyd med de. Helt annet lys enn det du får med pinol-pærer. Ser at Bilkabel.com forhandler noe som ser veldig likt ut som mine. Sjekk denne linken:

http://www.bilkabel.com/~bilkaekq/index.php?main_page=product_info&cPath=8_105&products_id=192&zenid=5e96bd318256bdadcd8a20e1d31d8c66

Edit: ser at dette er besvart over mens jeg skrev innlegget.

Endret av Ole Gunnar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lirker bare ut de du har og sitter i de nye som du får. De sitter bare med klips.

Plug and play.

Dailiii :thumbup:

Takker for hjelpen!

Skal du ha det beste så lønner det seg å bytte selve lampehusene. Selv kjøpte jeg mine fra Dectane.de og er strålende fornøyd med de. Helt annet lys enn det du får med pinol-pærer. Ser at Bilkabel.com forhandler noe som ser veldig likt ut som mine. Sjekk denne linken:

http://www.bilkabel....d8a20e1d31d8c66

Denne linken ble vel også postet rett over her? :)

Endret av Bjerknez

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har disse på min selv og er strååålende fornøyd:

LED Skiltlys m/ Canbus motstand

... og bemerk prisgaranti ;)

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...