Brynjar 1 481 Skrevet 17 Oktober, 2010 Rapporter Share Skrevet 17 Oktober, 2010 BMW 320D M-SPORT Fikk inn en firmabilen fra en tidligere kunde. Denne har han akkurat kjøpt og klarte også å få litt avslag med bakgrunn i lakkens tilstand! Jeg overtok bilen og startet vask på kveldingen.. Ikke så mye bilder fra den prosessen, da det var mørkt ute og jeg hadde det litt travelt.. P21S som får jobbe: Innvendig detail var ikke avtalt, men ble en runde med støvsuger i seter og matter. Dashbordet ble tørket med Purple9000: Så var det å titte litt på lakken: og så polere litt: så kommer det som var skikkelig morsomt her.. Denne 50/50'en er et resultat av 4-5 harde runder med S03 på gul og nok press... Dette skulle bli gøy!!: Fordelen med hard lakk er jo selvsagt at det holder å slippe litt opp på trykket og senke rpm'en så avslutter det ganske bra: Evt ikke.. Neida, her har jeg kjørt FCP for å se om det kuttet noe mer. Det gjorde det faktisk, da i kombinasjon med gul scholl pad.. Prøvde også MG105 en stund for å se om det hjalp noe: Her er det X antall runder med FCP/MG105/S03G etterfulgt av 3M EF. 4 timer totalt på panser for å få det slikt: og fortsatt er det pittelitt igjen: Ble også noen målinger på panelene rundt om.. Tykkelsen lå på mellom 120-150um: Litt 50/50 uten tape: Ved lyset ser du resultatet etter en runde med S03 og gul: Så etter 3 runder: Så etter 5 runder: Denne gangen med tape: Dette er et ganske illustrativt bilde hvordan lakken så ut: Mon tro om den har vært utstatt for børstevask?!? Har gått sine første 60' som leasingbil: Lurte fælt på hva jeg skulle bruke på denne så jeg plukket opp telefonen og ringte 911 i Verdarn: Mellom lyden fra gallons og klingende mynt kom det et tips om å prøve the spaiderpæd, så da klasket jeg på litt skikkelig med S03 og kjørte på: Etter to friske runder ble det faktisk helt ok, dog en del igjen: Fant ut at jeg fikk gi Mirka-ull en ny go.(testet også den i starten) Over til litt tak: Nå var det Mirka med S03 for alle pengene.. FCP kuttet hakket bedre per pass, men pga mye kortere kjøretid falt valget på S03. (når jeg sier S03 så mener jeg S03Gold): Happy times.. Ser ut som eksem jo: Hva skal man si.. Spre på lavt rpm. Opp i 2100rpm og jobbe til begynner å bli tørt, deretter på med mer produkt og fortsette til det blir sånn høvelig bra: Det tar for laaaaaaang tid. Jobbet meg rundt bilen og har sikkert holdt på med grovsteget i over 15 timer her: Her ser det veldig bra ut, men det er fortsatt en god del igjen. Kombinasjonen av steinhard lakk og dype rette swirls blir som å skulle gjøre ripefjerning på en bil som kun består av riper: Bak-/fremfanger var vel egentlig det som var nogenlunde behagelig å polere. Her reagerte lakken mye kjappere på korrigeringen og resultatet ble bra: Knikk og gnu: Speilkappen på passasjersiden var 50% defekt da de to øverste festene var borte: Ble en dårlig liten fiks med det jeg hadde for hånden: Men benyttet selvsagt muligheten til å få polert den skikkelig når den først var av: Glad og fornøyd med av alt for mange timer med rubbing var over.. Feirer med litt 3M.. Resultatet etter rubbingen var ikke helt hva jeg egentlig kunne tenkt meg, men et 90% resultat på denne hadde fort krevd 10 timer til desverre. Dette var rett og slett bare psykohard lakk: Er Bernhard som er fotografen her, så da er det best å holde et lite øye med hva der bedrives: EF steget tok ca 45 minutt.. EF kjørt 1 pass på 1500rpm med bra press, deretter et par-tre pass med svært lite press. Her er det to små erter med UFSE: I og med at Bernhard blokkerte utkjørselen med Passaten sin, så var det ikke noe stress med finishing steg. Brukte god tid på dette og kjørte sakte sakte pass med lite produkt:. Det ga en bra bling: Ny linse til kamera gir nye muligheter: Eksos ble kun gnukket med Autosol etterfulgt av CF regular og Autobahn: Godt utpå natta begynte jeg å leke med litt fokus og dybdeskarphet: Så var det å dynke bilen inn i CF02. Lot dette ligge på i ca 5 minutt før jeg spylte av med HT varmtvann: Tørket og inn for å titte: Det får duge.. Tok kvelden etter dette: Evt dette: Ny dag og nytt lag med SV Endurance: Så var det rens av vinterfelgene. Før dette hadde jeg hatt en runde med P21S som har fått ligget i ca 15 minutt(med en liten top up underveis) og spylt. Her er det IronX som har blitt sprayet på: Så til det store spørsmålet. Funker det? Hell yes!! Det fungerer som bare rakkern, dog så var nok jeg litt raus med produkt på denne runden. Jeg brukte det innledningsvis på lakken også, men da var det så mørkt at det var ikke så mye å fange med kameraet. Lukter friskt gjør det også, men er man vant til P21 av gamle sorten, så er dette bare et par hakk opp derfra: Etter spyling: Så en strafferunde til med IronX. Løser fortsatt opp. Tror det stod på flasken at man skulle la det stå på 3 minutter før man spylte. Jeg lot det stå på 5-7 minutt uten noen problemer der i gården: Klar til tørk: Cleaner fluid påført for hånd. Her er det Autobahn som ligger å venter på å ble tørket av: Bil egentlig ferdig og klar for noen kalde og salte vintermåneder: Er vel bare å takke for denne gangen å snurre resten av ferdigbildene: Takk for titten! 45 Siter brynjar@detailing.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 17 Oktober, 2010 Admins Rapporter Share Skrevet 17 Oktober, 2010 Wicked...... Nydelig jobb Brynjar, og som vanlig en fornøyelse å lese trådene dine Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn_A 106 Skrevet 17 Oktober, 2010 Rapporter Share Skrevet 17 Oktober, 2010 Nydelig jobba! En senk og kulere felger på denne så er det en perfekt bil Siter -Bmw iX3 2021 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
garrett_T4 23 Skrevet 17 Oktober, 2010 Rapporter Share Skrevet 17 Oktober, 2010 Nice Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris1986 188 Skrevet 17 Oktober, 2010 Rapporter Share Skrevet 17 Oktober, 2010 Knallbra jobba og fantastiske bilder i en fantastisk tråd Sist beemer jeg tok fant jeg fort ut at M105 på lik pad som jeg kjørte S03 kuttet en del kjappere og mer, kunne gå over en gang i stedet for to.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind G 2 128 Skrevet 17 Oktober, 2010 Rapporter Share Skrevet 17 Oktober, 2010 kjempe jobb du har utført her nesten rart det var så mye riper i lakken når den er så hard som dette. Siter Oversikt over mine S&S - Min Logg Hvordan komme igang med bilpleie Bilvaskguide - Maskinpoleringsguide Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ståle 307 Skrevet 17 Oktober, 2010 Rapporter Share Skrevet 17 Oktober, 2010 Slik lakk vil jeg ha på min bil..... Nydelig resultat atter en gang Brynjar. Lærerikt og inspirerende skrevet med følge av veldig gode bilder Forstår godt at kun ett øye kan rettes mot poleringen når Bernhard er i nærheten Ståle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudiRS2 50 Skrevet 17 Oktober, 2010 Rapporter Share Skrevet 17 Oktober, 2010 Litt av en jobb gitt... Ble veldig bra resultat med tanke på utgangspunktet. Ser ut som du har bra kontroll på maskina gitt, jeg går ned på spot pad på frontfanger jeg ja gitt. Cred gitt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsØ 85 Skrevet 17 Oktober, 2010 Rapporter Share Skrevet 17 Oktober, 2010 NAIS! Du begynner å få dreisen på den maskinpoleringa nå. Kjemperesultat på en nydelig bil med helt riktig farge Cred er velfortjent! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maarten 3 Skrevet 17 Oktober, 2010 Rapporter Share Skrevet 17 Oktober, 2010 Vakkert, rett og slett! Er tydelig at du står på til jobben er gjort! Denne korrigeringen kunne tatt motet fra noen å enhver! Som sagt, fantastisk resultat! Da vet jeg hvem jeg kontakter hvis jeg skal ta en sånn bil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spernesn 20 Skrevet 17 Oktober, 2010 Rapporter Share Skrevet 17 Oktober, 2010 Kjempe bra utført arbeid, Brynjar Trodde ikke det skulle være så sykt hard lakk på noen av fargene til BMW. 4-5 med s03+ er mye Knall ble det da! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 17 Oktober, 2010 Rapporter Share Skrevet 17 Oktober, 2010 Måtte nok dele ut kred denne gangen også 15 timer grov maskinpolering er mye selv om det er gøy de første 10 Bra jobba Brynjar! Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brynjar 1 481 Skrevet 17 Oktober, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17 Oktober, 2010 Takker for hyggelige tilbakemeldinger:-) En senk og kulere felger på denne så er det en perfekt bil Ikke noe å si på sommerfelgene i alle fall.. Han hadde ikke spesielt lyst til å sette på vinterhjula kan du si. Sist beemer jeg tok fant jeg fort ut at M105 på lik pad som jeg kjørte S03 kuttet en del kjappere og mer, kunne gå over en gang i stedet for to.. Prøvde også MG105 på gul scholl og det tok minst av de tre merkene på denne lakken.. Her er det snakk om svært små forskjeller i cut, men som jeg også skrev over så falt valget på S03 iom at jeg synest den har best glid. Sikker også fordi jeg er mest vant til å bruke den kjempe jobb du har utført her nesten rart det var så mye riper i lakken når den er så hard som dette. Leasing + børstevask har sikkert vært medvirkende... Ser ut som du har bra kontroll på maskina gitt, jeg går ned på spot pad på frontfanger jeg ja gitt. Jo, ikke så aller værst. bruker dog sjeldent stor cut skum pad på f.eks fangere. Ullen stikker litt utenfor bakplata og har lite til ingenting cut i kantene som gjør det veldig kontrollerende i forhold til sideliggende paneler så lenge man er litt obs. Kjemperesultat på en nydelig bil med helt riktig farge Er vel samme farge som du har er det ikke? Vakkert, rett og slett! Er tydelig at du står på til jobben er gjort! Denne korrigeringen kunne tatt motet fra noen å enhver! Som sagt, fantastisk resultat! Da vet jeg hvem jeg kontakter hvis jeg skal ta en sånn bil Bare å ta forbindelse når du skulle få en.. Holder ikke du til i Tromsø, eller har du flyttet? Siter brynjar@detailing.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hue 340 Skrevet 17 Oktober, 2010 Rapporter Share Skrevet 17 Oktober, 2010 Kjempe flott dette her, som vanlig Brynjar Du slutter iallefall ikke å imponere verken med detailingen eller writeup m/ foto. + Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne 89 Skrevet 17 Oktober, 2010 Rapporter Share Skrevet 17 Oktober, 2010 Dette ble sykt bra Mister.Hvordan er den mirka ull sammenlignet med megs. sin?Spør fordi megs. sin er det jo sykt mye kutt i. Cred gitt seff. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brynjar 1 481 Skrevet 17 Oktober, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17 Oktober, 2010 Kjempe flott dette her, som vanlig Brynjar Du slutter iallefall ikke å imponere verken med detailingen eller writeup m/ foto. Takk for det Tomas, måtte ta en straffetitt på den 911'en du tok som var opp på forumet nå - det er syyyk jobb det:-) Dette ble sykt bra Mister.Hvordan er den mirka ull sammenlignet med megs. sin?Spør fordi megs. sin er det jo sykt mye kutt i. Cred gitt seff. Thank you Mista'. Skal ikke komme med alt for kvalifisert synsing sammenlikningen av de to. Er så lenge siden jeg har prøvd Megs ullen skjønner du.... Vil uansett tippe at den ligger en plass mellom den gule og rød, bare med mye bedre finish enn de to sistnevnte. Siter brynjar@detailing.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy 6 673 Skrevet 17 Oktober, 2010 Rapporter Share Skrevet 17 Oktober, 2010 Meget bra jobbet. Jeg har en lik bil selv, bare i rød, å kan skrive under på at denne er knallhard i lakken. Er fremdeles ikke ferdig med korrigering av min. Ser du maskerer av mot plastfangere og skjørt, å håper ikke at du fikk noen ubehagelige opplevelser mtp at også framskjermene på disse er plast. Cred Siter Tommy TOMMY'S CAR SPA FOUNDERSWISSVAX CERTIFIED DETAILER SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR DCN APPROVED DETAILER 2017 RUPES AMBASSADOR RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR Tommy's CAR SPA (facebook) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter 1 399 Skrevet 17 Oktober, 2010 Rapporter Share Skrevet 17 Oktober, 2010 Herlig jobbet Brynjar.... Men du har nå skremt meg. Jeg har en 1-serie i denne fargen snart..... Litt misunnelig på den nye linsa føler jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
obimann 117 Skrevet 17 Oktober, 2010 Rapporter Share Skrevet 17 Oktober, 2010 Bra writeup, Brynjar. Bilen ble fin, den. Misunner dere som aldri gir opp. Jeg tror jeg hadde begynt å grine og kasta maskinen i søpla etter et par timer uten resultat. Er det 70-200'en du brukt på alle bildene, eller er det blanding? Synes noen av bildene ser litt annerledes ut, uten at jeg klare å forklare hva det er. Slutter forresten aldri å bli imponert over Autobahn. Helt sykt som den gir dybde i glansen på felgene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hue 340 Skrevet 17 Oktober, 2010 Rapporter Share Skrevet 17 Oktober, 2010 Takk. Men har enormt mye å lære fremdeles. Så setter veldig pris på arbeidet du legger i dokumentasjonen av jobbene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.