Gå til innhold

Erfaringer med Scholl pads!?


Maarten

Recommended Posts

Tok en bil til i dag, med scholl pads. Har dere erfaringer at padden ikke vil henge på maskinen? Etter å ha byttet til ny pad, så holdt denne nesten en hel bil, før den ikke ville henge fast på maskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scholl pads har veldig dårlig borrelås etter min erfaring ja. Har slitt veldig mye med scholl pads som flyr avgårde selv. De sitter bedre på noen bakplater enn andre.

  • DCN Poeng 1

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scholl pads har veldig dårlig borrelås etter min erfaring ja. Har slitt veldig mye med scholl pads som flyr avgårde selv. De sitter bedre på noen bakplater enn andre.

Ja, det kom mange fine ord når padden fløy ut av garasjen og trillet ut i veien kan du si. Jeg benytter padden på en meguiars DA, samt en roterende Rupes maskin. Den hang faktisk enda mindre på roterende. Men jeg mener at paddene burde holde en hel bil før de detter av på denne måten?

Hvilke erfaringer har du gjort deg, mtp variheten/holdbarheten. Tenker da spesielt på hvor lenge de holdt når du brukte dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke hvor mange biler jeg har tatt med de scholl padsene jeg har. Selve paden holder lenge, men jeg måtte legge dem bort fordi jeg ikke fikk dem til å henge på bakplatene lenger. Jeg tror jeg ville erstattet de med über pads el. annet. Jeg har ikke prøvd scholl med mye andre pads da jeg har gått over til 3M primært.

Vasker du pads mens du jobber på en bil? Merket at de hang mye dårligere hvis borrelåsen ble fuktig.

  • DCN Poeng 1

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme opplevelsen selv, men neste gang skal jeg teste å bruke en stiv børste for å "fluffe" opp hårene på borrelåsen igjen. Lurer på om det ikke er noe jeg har lest her på forumet. Skader ikke å teste iallfall.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke hvor mange biler jeg har tatt med de scholl padsene jeg har. Selve paden holder lenge, men jeg måtte legge dem bort fordi jeg ikke fikk dem til å henge på bakplatene lenger. Jeg tror jeg ville erstattet de med über pads el. annet. Jeg har ikke prøvd scholl med mye andre pads da jeg har gått over til 3M primært.

Vasker du pads mens du jobber på en bil? Merket at de hang mye dårligere hvis borrelåsen ble fuktig.

Nei, jeg har ikke vasket padsene mens jeg har holdt på denne gangen. Men jeg vet at de henger myyyye dårligere etter vask!

Har samme opplevelsen selv, men neste gang skal jeg teste å bruke en stiv børste for å "fluffe" opp hårene på borrelåsen igjen. Lurer på om det ikke er noe jeg har lest her på forumet. Skader ikke å teste iallfall.

Skal teste ut en stiv børste, håper det fungerer. Er litt for dyrt å bruke 2 pads på en bil føler jeg da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

challenger

Våt borrelås på Scholl pad som skal festes på Sholl bakplate har jeg også vært plaget med. Generelt virker det som borrelåsfestene på scholl pads har dårligere heft enn de (få) andre jeg har prøvd.

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våt borrelås på Scholl pad som skal festes på Sholl bakplate har jeg også vært plaget med. Generelt virker det som borrelåsfestene på scholl pads har dårligere heft enn de (få) andre jeg har prøvd.

Ja, det er helt sikkert! 3m padsene sitter jo som ett skudd. Må jo "rive" dem av igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Scholl pads + DA fungerer ikke bra, det gjør at borrelåsen blir dårlig har jeg erfart...brukes de kun sammen med roterende så holder de..

2 orange pads, fløy av Meguiars g220 maskinen her også

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker mine på da og roterende, vasket på 60 grader flere ganger, har hverken problemer med dårlig borrelås eller at borrelåsen detter av.

Har scholl bakplater i forskjellige størrelser. Veldig fornøyd med mine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Kan være gamle vs nye det da?

De jeg har her er fra første produksjonen...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Dette har blitt diskutert før. Synes sholl padsene er kjempegode, men tåler ikke altid så mye den borrelåsen.veldig synd at den er så dårlig. Har funnet ut at orange sholl holder en evighet på min Flex DA, og gul sholl på Flex roterende pad holder bare 5 biler før den begynner å bli klar for søppeldunken. Vil påstå at så bra som gul sholl er, så er 5 biler med 5-8 timer(25-40 timer totalt) bra levetid alikevel.Tror ikke det finnes mange pads som er særlig bedre for grov korrigering..

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter

Jeg merket noe til de i begynnelsen av 2009. Men det siste året har jeg ikke hatt det problemet. Så for meg funker de mye bedre nå enn da de kom.

Mine av siste typen tåler padvasker så det plystrer

Dere som har problem:

Har dere brukt de på DA maskin?

Er de gamle? Anno første halvår 2009 eller eldre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket noe til de i begynnelsen av 2009. Men det siste året har jeg ikke hatt det problemet. Så for meg funker de mye bedre nå enn da de kom.

Mine av siste typen tåler padvasker så det plystrer

Dere som har problem:

Har dere brukt de på DA maskin?

Er de gamle? Anno første halvår 2009 eller eldre??

Mine er fra 2009, kjøpt i Juni hos SS. Brukt i kombinasjon Meg DA.

Endret av Lahega
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...