Gå til innhold

Hjelp...oppkast I Bilen,blir Ikke Kvitt Lukta


aqua702

Recommended Posts

hei.

for 2 dager siden så kastet dattra til en kompis opp i bilen min. dro rett til statoil og vasket dette bort, men nå merker jeg at lukta kommer tilbake.

(på bensinstasjonen ,så hadde de børste som det kom varmt vann og skum ut av. etter jeg fikk fjernet oppkastet, så støvsugde jeg.)

Noen tips på åssen bli kvitt det? har stofftrekk i bilen.

er jeg nødt til å levere inn bilen proff invendig rens med ozonbehandling?

takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Ozon behandling er vel det eneste som virkelig fjerner alt av lukt, men det går an¨å teste med en god teppe rens og odor eliminator fra Meguioars, den skal funke overaskende bra...

hold oss oppdatert på dette da om du tester ut og om du får fjernet lukta el ikke..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ozon behandling er vel det eneste som virkelig fjerner alt av lukt, men det går an¨å teste med en god teppe rens og odor eliminator fra Meguioars, den skal funke overaskende bra...

hold oss oppdatert på dette da om du tester ut og om du får fjernet lukta el ikke..

men, dekker ikke bare sånn odor eliminator over lukta da, den fjerner vel ikke lukta for godt. ?

hvor mye koster ozon behandling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Kjenner ikke priser på ozon behandling, men mener noen her har nevnt priser før så det dukker sikkert opp..

Odor eliminator skal ikke dekke over lukta, den skal fjerne den mht det som kommer frem fra flaska...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg komme med et lite innlegg her. Som sagt tidligere så er det ikke lenge siden jeg kjøpte "ny"bil og det luktet gammel i mann bilen.Bilen er blitt steamet hos bilpleieren i ålesund og selv har jeg druknet bilen 3-4 ganger med Odor eliminator.

Lukta er der enda men svakere (eller er det bare jeg som begynner og bli vant med den ? )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med Ozon er at den tar knekken på alle bakterier, den dreper altså kilden til lukten!

Men omr. må renses godt først, og være knusk tørrt når behandlingen skal skje.

Noen har brukt sprit, men garanterer ikke det. Har app. tilgj.!

Hvor bor du??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med Ozon er at den tar knekken på alle bakterier, den dreper altså kilden til lukten!

Men omr. må renses godt først, og være knusk tørrt når behandlingen skal skje.

Noen har brukt sprit, men garanterer ikke det. Har app. tilgj.!

Hvor bor du??

bor i oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan låne app. mitt over en natt, lønna får jeg i himmelen!!

hei.

takker så veeldig mye for tilbudet , men jeg har nå ikke privat garasje. bilen står i en felles garasje.

regner med at bilen må stå med ozonbehandlingen over natta ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Air sponge skal visstnok funke..

Airsponge

Har ikke prøvd den selv men en kollega av meg hadde testet den i bilen sin og den tok visst alt av lukt

Tror det er Kolberg som selger de i Norge og da kan selvfølgelig alle distrubutørene til Kolberg skaffe de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå i den fellesgarasjen :) Det funker det skal gjøre... En skikkelig teppe rens med gode produkter funker gull.. Odor eliminatoren til Megs funker ikke. Testet selv...

Om ikke den private garsjen har et sted du kan stå så kan du jo høre om eks en vaske hall på bensin stasjon om de kan la deg stå der. i en ødelagt bås eller noe. Trenger bare litt vann og strøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Og jeg som har hatt tro på Odor eliminator....Noen som kjenner til andre Odor eliminatorer som funker bedre?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste man kan gjøre hvis man får oppkast i bilen er å tørke opp det verste med papir. Deretter spandere en rens av de delene som har fått oppkast på seg. Da kan man spare seg for mye arbeid.

Når man har på masse vann og såpe,gjør man ofte slik at det organiske matrialet fordeler seg over ett stort område. Lukta setter seg i matter filt og dørk.

Løsningen på dette er som oftest å demontere interiør og dørkmatte.

Fjerne filt og erstatte den med ny. vaske og tørke dørken. Dørkmatten spyles med høytrykk og tørkes. Deretter avsluttes ofte jobben med ozonering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Da har endelig setet tørket, og til min store glede så var også all lukt borte.

Men jeg kommer til å gå over med en tepperenser i løpet av helgen.

*edit: flyttet til riktig kategori*

Endret av aqua702
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes selv Meguiar's Odor Eliminator funger greit. Har hund i bilen, røyker, og vinduene lekker litt i pakkningen. Gir meg et bra resultat med å gå over med Sonus ALL-IN-1 her og så gå over med Meguiar's odor eliminator på alle tekstiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...