Gå til innhold

Fireglaze


Ghostrider264

Recommended Posts

Ghostrider264

Har noen erfaring med Fireglaze?

Hemmeligheten er visstnok noe som kalles TemperaFlex (hva nå det kan være for noe lurium...).

www.fireglaze.no (finnes sikkert på .com også)

Ser litt forskjellig meninger om vidundermiddelet på utenlandske forum (Autopia.org osv).

Men det ser ut som de besjedent nok har begrenset seg til 3 års vedlikeholdsfrihet i motsetnng til andre amerikanere som er dømt nord og ned her på forumet (jada, jeg mener Glare med 5 års-planen).

Tingen er at de påberoper seg å være fremtidens godsaker innen carcare. Og når jeg leser enkelte av trådene her på forumet vedr. Glares fortrefflighet eller ei, lurer jeg sånn helt filosofisk på om den første som introduserte f.eks. carnauba i voksen (eller polymer for den saks skyld) ble møtt med samme mistenksomhet som er blitt Glare til del...

Kanskje dette er hva som bringer poleringsverdenen videre fra produktene vi nå bruker og som nå i bunn og grunn snart er 100 år gamle - satt på spissen.

Det som gjør dette noe suspekt er jo liksom navnet på den hemmelige ingrediensen: TemperaFlex glass og Glassplexin. Hvem finner forøvrig på slike fantastiske navn?

Endret av Ghostrider264
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars Fan

Eneste jeg veit er att det ikke er noe nytt produkt pr dato. Hørte vel om det for 3 år siden, føler ikke att det har tatt av så voldsomt.

Vært moro å testa det da. CH Bilpleie i Mjøndalen prater varmt om dette.

Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
  • Admins
truhaa

jo skal være noe av det samme det har jeg også hørt...

tempraflex og glasplexin er ikke voldsomt forskjellig tror jeg, emn mulig noen har noe mer info om det?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Å si at de bilpleie produktene vi bruker i dag er 100 år gamle blir som å si at de bilene vi har i dag også er 100 år gamle (i og med at de hadde ratt, seter og hjul den gangen også).. :P

Neida, jeg skjønner hva du vil fram til, men om vi holder oss til vårt domene (carnauba voks) så er jo alt fra komposisjonen, resultatet, etc av våre vokser og de de brukte i "gamle dager" himmelvidt forskjellig. Det er nok å bare nevne caranauba voks for gi en kar på over 60 senebetennelse :) Det samme gjelder forsåvidt også utviklingen i kvalitet innen akryl og polymer baserte produkter.

Men, at det likevel vil komme produkter basert på ny teknologi er helt sikkert - noen for å bli, mens andre forsvinner ganske så raskt igjen...

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ghostrider264

Tja, 100 år og 100 år, jeg tok litt vel godt i der, Dag, men jeg understreket jo at det var satt på spissen... Mest for å lage et poeng av at det fortsatt er de tradisjonelle produktene med ingredienser som er meget velprøvd som fortsatt er markedsrådende.

Likevel, selv om skepsis er sundt, må det jo gå an å være litt mer åpne for nye produkter også.

Her kommer litt mer som er satt på spissen:

Turtle Wax blir her på forumet ikke spesielt høyt verdsatt, for å si det forsiktig, men har allikevel oppnådd at hvermansen har fått et forhold til dette med bilpleie. Det skal Turtle Wax i hvert fall ha. (Motor hadde for en liten stund siden en skikkelig treig reportasje om voksprodukter, sett fra entusiast- og proffsegmentet. Ingen av produktene er ting jeg ville drømme om å kaste bort tid og penger på, men sikkert helt OK for ordinære forbrukere.) Det er et fåtall som har hørt om f.eks. Duragloss, Menz, Pinnacle, Chemical Guys, Victoria, Dodo osv. i forhold til Turtle Wax. Meguiars begynner riktignok å komme seg bittelitt når det gjelder gjennomslagskraft, men det er ikke lenge de har holdt på her i landet og det er langt igjen til de er like kjente som Turtle Wax, i hvet fall i Norge.

Som salgsrep for carcare vet du sikkert at Megs reklamerer de med at de ha drevet på i OVER 100 år med bilpleieprodukter, riktignok med møbelpolish til å begynne med (bilkarroseri var laget av tre en gang i tiden), men det var først på 40-, 50- og 60-tallet de begynte å slå an blant entusiaster og først på 70-tallet de begynte å rette seg mot forbrukermarkedet. Det er jo en god stund siden det... (om ikke 100 år akkurat).

Som du også helt sikkert vet startet også Swissol med møbelpolish på samme måte som Meguiars, bare 30 år senere. Caranuba kom på moten på 50-60-tallet (når Swissol begynte med dette aner jeg ikke). Og Swissol var jo ikke interessert i ensymbasert voks (eller var det polish?). De solgte dette til Zymol en gang i tiden, med rettsaker om navnerettigheter som resultat (med forbehold om at jeg har fått med meg akkurat det korrekt).

Og når det gjelder biler så våger jeg påstanden om at veldig revolusjonerende har ikke utviklingen vært. Joda, du har helt rett i at å kjøre bil i dag er nok en ganske anderledes opplevelse enn å kjøre en A-ford, men konseptet er fortsatt rimelig uendret (A til B osv). Biler kan f.eks. fortsatt ikke fly eller teleportere seg til andre steder eller noe annet spennende. Selvsagt har det vært en viss utvikling innen også bilpleieprodukter - det skulle da virkelig bare mangle - men det som bringer utviklingen videre er nettopp produkter som f.eks. Glare, Fireglaze el Turtle Wax Ice (har ingen erfaring med noen av dem). Slår nykommerne an kommer garantert også Swisswax til å lage dem også etterhvert. Slår det ikke an, kommer det helt sikkert noe annet som skal redde verden. Kanskje til og med Swisswax vil finne opp et ultrarevolusjonerende produkt en dag, men ikke så lenge de surret rundt med caranubavoks som i i det store og hele er det samme som for 50-60 år siden. Men så lenge det funker, så funker det jo. (Tenker at Swisswax-menigheten her inne får vann på mølla nå - bra).

Poenget er at fremskritt betyr at noen må stikke seg frem og våge noe - då får de heller ta sjansen på å få seg en på trynet.

Og hvordan var det nå med Fireglaze? Erfaringer, anyone? Kommentarer mottas med et smil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg blande meg så mye inn her, men noe av grunnen til at Glare fikk lite skryt, er vel at de ikke holder hva de lover; et produkt som skal være bedre enn alle andre, holder lengre,sliper ikke lakk osv. Slik markedsføring blir ihvertfall ikke jeg imponert av. Og det er vel noe av ekslusiviteten og finishen(sluttprodukt, innpakning osv) som gjør at jeg dagdrømmer om Swissvax...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Hehe, det beste her inne er engasjementet til folk :) Men helt seriøst Ghostrider, jeg vil bare understreke at verken Swissvax eller jeg personlig på noen måte er i mot utvikling - tvert imot (som du selv sier)! Som rep. for et spesifikt merke kommenterer jeg av prinsipp ikke andre merker - utover at jeg kan ha generelle (ikke-merkespesifikke) kommentarer (som over), og i dette tilfellet så blir altså konklusjonen at det er mye som er bra der ute (og mye som ikke er så bra) - men som på så mye annet så kommer det seg ofte an på smak, behag og interesse. Det er selvfølgelig interessant å lese om folks erfaringer om både våre og andre produkter - her og på andre forum). Nå skal jeg ikke kuppe tråden lenger - back to topic ;)

Endret av Dag/Swissvax

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986
Jeg regner med man må bruke Menzerna for å fjerne ripene før man legger på Fireglaze?

Kan vel sikkert også bruke andre merker også?

duragloss, chem guys meguiars osv... (det er vel en beskyttelse? ikke rens..)

Endret av kris1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel sikkert også bruke andre merker også?

duragloss, chem guys meguiars osv... (det er vel en beskyttelse? ikke rens..)

Innlegget mitt var vel mer med tanke på Glare som selv brukte Menzerna for å fjerne riper før de brukte vidundermidlene sine som skulle skjule ripene, fordi de var jo i mot å slipe klarlakk!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...