Gå til innhold

Endrer fargen seg etter lakkering?


Oyoz

Recommended Posts

Hei,

Har nettopp fått lakket fangeren på bilen min men ble ikke helt fornøyd med resultatet. Jeg mener fangeren er lysere enn resten av bilen. Laget en tråd på bimmers.no (http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=9&t=167638&start=0) hvor det ble nevnt at maskinpolering kan fikse litt av problemet, samt at lakken vil bli mer lik originallakken etter et års tid eller så. Det var også noen som meldte at lakken kan bli dypere etter 14 dagers tid. Det skal også nevnes at jeg vasket bilen med Megs Wash & Wax dagen før ny fanger kom på, noe som kanskje kan gjøre at resten av bilen ser mørkere ut(?)

Tenkte jeg skulle høre med gjengen her også, da jeg etter noen ukes lurking har funnet ut at det er overflod med bilpleiekompetanse her :)

Det jeg egentlig lurer på er om jeg kan forvente at lakken vil endre seg etter en stund eller om jeg må ta med bilen tilbake og få lakken dratt litt utover på forskjermene.

Endret av Oyoz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen.

Fin farge :)

Når jeg maskinpolerte bilen min SS: BMW E93 `08 som har samme farge som deg tror jeg, synes jeg bilen ble mørkere eller mer dybde, da du "sliper" av det matte som blir i klarlakken øverst.

Det er ikke lett å se på bildene dine at det er farge forskjell, men litt er det. Kanskje de har brukt litt lite base slik at grunning skinner i gjennom. Men jeg er ingen ekspert så du vil sikkert få mange nyttige tips her, da det er mange her med mer trent øye enn meg...

Ville ønske deg velkommen og lykke til!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe kan fargen forandre seg etter en tid, men det er minimalt, selv ser jeg ikke særlig forskjell utifra bildene dine, og noe avvik vil det ALLTID være fra lakkblanding til lakkblanding. Skal du ha 0% fargeforskjell må du hellakkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel å høre hva verkstedet mener er den beste måten å fikse dette på. For dem som ikke ser fargeforskjellen så la jeg til noen nye bilder i går (nederst på side 1 om du følger linken i første innlegg) hvor fargeforskjellen sees veldig klart.

Uansett er vel spørsmålet besvart. Jeg kan ikke forvente at lakken endrer veldig mye. Ellers blir det vel en polering etter hvert, egen tråd kommer om dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...