Gå til innhold

Favoritt Voks?


bjorke

Recommended Posts

Har fra før av NXT Tech Wax og Megs GC. Har med Pinnacle Souveran Liquid i en ordre som skal være her straks. Denne har mange av dere sagt mye bra om. Må si meg fornøyd med NXT hittil. Hva er deres favoritt, og hvilke har dere prøvd? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Scandicshine.no

Vanskelig, mange favoritter gitt.

Fav: pinnacle Souveran, Swissvax mystery, Scandicshine wax (soon to be realesed), Pinnacle signature ll wax, spray wax og liquid souveran. Lavere pris er dp max wax og nattys.

Har også prøvd:

Nxt

megs 16

Megs gold class

P21S

Zymol glaze

Autoglym

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Scandicshine.no

Vanskelig, mange favoritter gitt.

Fav: pinnacle Souveran, Swissvax mystery, Scandicshine wax (soon to be realased), Pinnacle signature ll wax, spray wax og liquid souveran. Lavere pris er dp max wax og nattys.

Har også prøvd:

Nxt

megs 16

Megs gold class

P21S

Zymol glaze

Autoglym

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Har Pinnacle souveran wax høyt oppe, men den beste er vel ikke funnet enda tipper jeg (kjøpe, kjøpe, kjøpe)

Ellers er følgende testet.

Meguiar's 16

P21s carnauba wax

Victoria wax

Pinnacle souveran wax

Har vært mer sealer mann mht LSP, og samt at Pinnacle LS holdt "stand" lenge som Nr1 her i gården...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Pinnacle souveran paste wax er min favoritt hittil, ser helt utrolig ut på sort bil B)  har både spray wax og liquid souveran men paste typen er min favoritt av dem når det kommer til slutt resultat.

Skal teste voks fra Svisswax til sommeren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

av ren voks har jeg igrunn bare prøvd noe fra Autoglym og Svisswax Shield, og holder meg til Swissvax inntil videre. Syns resultatet blir bedre og mye lettere å jobbe med. Tenkte jeg skulle prøve noe fra Meguiar's til sommeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 years later...
Polestar_01

Her kan du dele dine vokser med oss andre, skriv gjerne hva du synes er positivt eller negativt med den, pris, og hvor den kan kjøpes osv :)

Jeg begynner med den første voksen jeg kjøpte, og det var Autoglym Aqua wax.

Lukter helt nydelig, varer desverre ikke lenge, 3-4 uker etter det jeg har erfart.

Ganske drøy i bruk.

https://bilpleiekongen.no/produkt/autoglym-aqua-wax-500-ml/

Endret av Mazda_323F
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favoritt show voks:

SV Concorso:

Positivt:

-Lukter godt

-Behagelig å legge og buffe

-Show car look

Negativt:
-Pris

-Beholder i plast

-Holdbarhet 2-3 mnd

BMD SIRIUS

Positivt:
-Lukter godt

-Behagelig å legge og buffe

-Show car look

-Beholder i glass

Negativt:
-Pris

-Holdbarhet 2-3 mnd


Favoritt vinter voks:

BMD TAURUS

Positivt:

-Lukter godt

-Behagelig å legge og buffe

-Bra glans

-God holdbarhet

-PTFE

-Beholder i glass


Negativt:

Pris

SV SHIELD:

Positivt:

-Lukter godt

-Behagelig å legge og buffe

-Bra glans

-God holdbarhet

-PTFE


Negativt:
Pris
Beholder i plast

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auto Finesse Desire - Den absolutte favoritt hos meg, enkel å legge, enkel å buffe, lukter nydelig og varer lett 5-6 måneder.

Nummer to på lista mi blir SV Insignis v1

Nummer tre blir SV Concorso

Nummer fire blir SV Shield

Det var alle voksene jeg har faktisk :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Auto Finesse Desire - Den absolutte favoritt hos meg, enkel å legge, enkel å buffe, lukter nydelig og varer lett 5-6 måneder.

Nummer to på lista mi blir SV Insignis v1

Nummer tre blir SV Concorso

Nummer fire blir SV Shield

Det var alle voksene jeg har faktisk :wub:

Enig med Desire, den er knallgod og steinhard. En fryd å jobbe med.

Må bare få spretta Utopia, Crystal Rock, Finis og et par til før jeg kan gi en endelig dom :D

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ift pris må jeg innrømme swissvax Shield er en favoritt.

Uavhengig av pris vs innhold, så ligger nok foreløpig mystery og crystal rock på topp hos meg, Utopia har gitt meg en godt første inntrykk, dog.

Men jeg er også imponert over AG HD wax, fantastisk holdbarhet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe gammel men god tråd.

Jeg har også brukt Desire, Veldig god voks.

Men skal jeg velge en virkelig underdog, så må jeg si Fusso black, fyttigrisen den har imponert meg veldig siden jeg la den på et par biler i nov/des i fjor! Denne det begynner å bli klart for et nytt lag på min bil nå så jeg gleder meg til å teste den sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min soleklare favoritt er nok Swissvax Insignis v3, voksen jeg har fått til å holde lengst på bilen min, og er veldig flink til å renne av det groveste av skit og annet, ikke minst beader og sheater den på en fantastisk måte på ren bil.

Min andre plass uten og ha testet kjempe mye er Auto Finesse Temptation, litt by å buffe, men beader helt nydelig, er billig den låg 4mnd på min bror sin bil i sommer før jeg vokset den på nytt, bare for gøy. Kjøpte den fordi jeg ville ha en "sommervoks" som jeg kunne kose meg med og vokse bilen alt for mye uten at det gikk utover lommeboken.

06' Mini Cooper                     -Mine Bilpleie Produkter                            -Loggen

X: 89' Volvo 760GLE, 98' BMW 520i 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polestar_01

Hvem voks skal jeg bruke, for å få mest mye glans i lakken min? er den fargen du ser i profil bildet mitt.

Polerer med Super resin polish fra autoglym om noen lurer...

Takker på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem voks skal jeg bruke, for å få mest mye glans i lakken min? er den fargen du ser i profil bildet mitt.

Polerer med Super resin polish fra autoglym om noen lurer...

Takker på forhånd :)

Jeg mener at det er på forarbeidet ditt du kan hente frem bedre resultater. SRP er en all-in-one. Dvs polering uten slipemidler og LSP i et og samme produkt.

Grunnarbeidet er nok det viktigste i ditt tilfelle, men siden SRP har fillere, så ville jeg unngått voks/LSP med løsemidler i, som risikerer å fjerne arbeidet fra "poleringen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polestar_01

Jeg mener at det er på forarbeidet ditt du kan hente frem bedre resultater. SRP er en all-in-one. Dvs polering uten slipemidler og LSP i et og samme produkt.

Grunnarbeidet er nok det viktigste i ditt tilfelle, men siden SRP har fillere, så ville jeg unngått voks/LSP med løsemidler i, som risikerer å fjerne arbeidet fra "poleringen"

Okey, da lærte jeg noe nytt.

Men om jeg skal gå for en polish med mer slipemidler i, som får fram glansen, hva burde jeg bruke?

siden jeg har noe Scholl produkter fra før, hadde det vært morro og prøvd en polish derfra :)

anbefaling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...