Gå til innhold

Flex VRG304 er dø.


staljin

Recommended Posts

  • Forhandlere
Bernhard

Hvamener du med at den gir opp? Kan være at den er varm.. La den ligge en halvtimes tid, og kjør da opp på fullt turtall for å avkjøle den ytterligere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hvis du ikke får liv i den igjen, så kan du prøve følgende:

Repman i hillevåg

Vest elektroverksted på åsen

Wencel på vibemyr

Men det er vel kansje en garantisak, å da bør du kontakte forhandleren du kjøpte den av, å få veiledning derfra.

Endret av Tommy

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Skal en del til før flexen er kaputt :) Følg tipset til Bernhard om du får den i gang igjen og la maskina ligge på f.eks trinn 3 eller 4 før imellom hver gang du bruker den. På grov korrigering har maskina mi gått i ett sett i opptil 7 timer på gulvet og ved korrigering for at den skal klare hvert panel ;)

Endret av hmsilset

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Flex er langt ifra noe dritt, men maskinen er liten og lett, og har langt ifra så overdimensjonerte deler som feks Makita, så da går den fortere varm og spesielt når man jobber på lavt turtall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips folkens. Vel varm var den ikke spesielt. Det begynte med at det kom noen rykkynger her og der underveis mens jeg hold på og til slutt stopet den midt i runden. Så ble den vanskeilig å starte. Den kunne starta og virke i 2 sekund før den slo seg av igjen, eller ville ikke i det hele tatt, eller så kunne jeg ta en liten runde. Har også lot den hvile en times tid, uten at det hjalp. Og til slutt sa den bare PUFF, kortsluttet.Har mistanke om at den elektronisk bryter er gåen.

Maskinen er kjøp fra Sverige, via en svensk arbeidskolega som ikke jobber lengre hos oss.

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har åpnet maskinen uten å finne noe kilde til kortsluttning. Ingen spor eller noen verdens ting. Merkelig. Leverer den inn på fredag så får vi se.

Takker for hjelpen folkens.

Hilsen

Staljin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Har en bekjent, en eldre man som har jobbet som radio-TV reparatør i gamsle tider. Skal få han til å se på maskinen. Med maskinen fikk jeg liste over reservedelene som jeg selfølgelig har kastet (trodde jeg kjøpte kvalitetsmaskin). Er det noen som kunne sende en kopi av den til meg?

Hilsen

Staljin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØrjanA

Har hatt det samme på begge mine Flex maskiner. Skru den opp i bakkant (den delen ledninger kommer ut av) . Løsne ledingen oh kapp den ca 10 cm inn fra der isolasjoen starter. Etter dette så fungerte begge mine og ved nærmere sjekk så var det ledningsbrudd på nøyaktig samme sted på begge maskinene og dette stammet nok fra måten jeg surrer sammen ledingen på........

http://www.facebook....dreassenAutospa              http://www.facebook.com/bilpleiebutikkendrobak


Sertifisert Scandic Shine Detailer   Cosmic Detailing Center  Sertifisert    Scholl Concepts bilpleiesenter    

Sertifisert Polishangel Detailer   Nanolex Certified Detailer   DCN Approved Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Har en bekjent, en eldre man som har jobbet som radio-TV reparatør i gamsle tider. Skal få han til å se på maskinen. Med maskinen fikk jeg liste over reservedelene som jeg selfølgelig har kastet (trodde jeg kjøpte kvalitetsmaskin). Er det noen som kunne sende en kopi av den til meg?

Hilsen

Staljin

Er det Terje på sandes radio tv ?

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Har hatt det samme på begge mine Flex maskiner. Skru den opp i bakkant (den delen ledninger kommer ut av) . Løsne ledingen oh kapp den ca 10 cm inn fra der isolasjoen starter. Etter dette så fungerte begge mine og ved nærmere sjekk så var det ledningsbrudd på nøyaktig samme sted på begge maskinene og dette stammet nok fra måten jeg surrer sammen ledingen på........

bør være litt obs på dette. det går igjen over alt. bare å passe på at ikke lendingen står i spenn/bøyd når man surrer sammen ledningen. jeg pleier bare og kveileledninga og legge den vedsiden av (sånn som hageslenge, skjøteledning osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Terje på sandes radio tv ?

Nei det er ikke Terje. Det er en man fra Bosnia. Han fikset min gamle Einhell.

Nå har jeg funnet brudd på en av de ledningene som gåt inn til motoren. En rød ledning med enkelt tjukk kopper trå i, men maskinen oppfører seg likt før den sluttet helt å virke. Starter i 5 sekund, kan ta en runde vil så ikke starte i det hele tatt. Slår seg av hvis jeg rister på den mens den går.

Hilsen

Staljin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...