Gå til innhold

Sort 2006 Jeep Commander


hmsilset

Recommended Posts

hmsilset

Ble visst noen timer lengre enn jeg trodde denne jobben.Så bortimot strøken ut, men som mange her vet så er bortimot strøken ikke nok på en svart bil.

Vaske litt først.Vi brukte 1,5 timer bare å vaske og claye disse felgene.Sikkert 10 runder med prickbort,grime reaper(1:5) og billberry(1:3). Chrome belegget på innsiden av felgene var delvis flasset av etter steinsprut og sånt og, og masse dritt satt fast der.Fikk bort en god del.

025-8.jpg

001-17.jpg

Før clay.Tar bilder av hvert eneste trinn fordi photobucket roter til rekkefølgen etter opplastning.Noen som vet grunnen til dette?

008-10.jpg

005-11.jpg

023-8.jpg

024-9.jpg

Etter clay.

022-9.jpg

011-9.jpg

009-12.jpg

Sjekker litt lakkdybde rundt om.

Tynt noen plasser på taket, så tok minst mulig der når jeg kom igang.Ble ganske bra fordi.

013-10.jpg

014-8.jpg

016-9.jpg

017-11.jpg

018-9.jpg

019-6.jpg

Taper opp ett testpunkt på panser der det er mest rds og vaskeriper.

027-8.jpg

029-9.jpg

Prøver noe mildt i håp om en rask jobb.

033-8.jpg

034-8.jpg

Kjører på.

036-5.jpg

Neeh, Ble litt for dårlig etter 2 omganger.

037-5.jpg

Trenger noe litt grovere, men ikke så grovt at det blir lett holos eller må gå over med flere steg.

043-5.jpg

Ok igrunn.Panseret var veldig ripete i forhold til resten av bilen..

Wipedown, men henger igjen litt oljer.

045-7.jpg

057-3.jpg

046-7.jpg

044-7.jpg

50/50.

065-2.jpg

061-5.jpg

053-4.jpg

051-4.jpg

055-4.jpg

Maskering.

066-3.jpg

På frontfanger.

067-4.jpg

079-4.jpg

077-4.jpg

078-3.jpg

På alle ruter unntatt frontrute.

082-1.jpg

Autosol på all krom.Autobahn på felger og stigtrinn.

073-4.jpg

070-4.jpg

071-4.jpg

083-3.jpg

084-1.jpg

085-4.jpg

Vasker av polishrester.

080-3.jpg

Tørker bilen og finner frem voks. Den beste selv om den er billig :)

088-1.jpg

091-3.jpg

090-1.jpg

Bilen er klar for levering.Ikke fornøyd med etter bildene, men fikk til noen heftige av metallic lakken ute etterpå :)

ps: nano på vinduer ble lagt samtidig med voksen til slutt.

098-1.jpg

097-2.jpg

096-2.jpg

095-2.jpg

093-2.jpg

113-1.jpg

112-1.jpg

108.jpg

146.jpg

107-1.jpg

106-1.jpg

105-1.jpg

102-1.jpg

101-2.jpg

100-1.jpg

140.jpg

133.jpg

137.jpg

124.jpg

119.jpg

118.jpg

116-1.jpg

114-1.jpg

152.jpg

148.jpg

142.jpg

145.jpg

144.jpg

142.jpg

Kjører bilen ut.

153.jpg

162.jpg

161.jpg

155.jpg

179.jpg

171.jpg

163.jpg

166.jpg

169.jpg

Blury :)

170.jpg

Håper det var noe underholdende der.Panserer var håpløst.Smalt konstant med en gang det var bittelitt varme.Sikkert stor flate som er lite støtta opp eller noe sånt.

  • DCN Poeng 12

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Bra igjen dette. :)

Photobucket:

1. Klikk på "album" etter du er ferdig med å laste opp bilder og opprettet album

2. Klikk på organize

3. Klikk på rullgardina ved: "Sort current album by": f.eks: "oldest first" eller "alpha by filename"

Ser ut som du har høy iso-verdi på endel av bildene, da det er mye "støy" i de.

Åsså stussa jeg på hvor mye Shield du la på..det der er vesentlig mere enn jeg la på før jeg skjønnte at det gjaldt å legge ekstremt tynt. Hvis du klarte å buffe av alt det der uten å få "vokshologrammer" AKA få vekk all overskuddsvoksen, vil jeg veldig gjerne vite hva slags MF som klarte det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Veldig bra, liker blanke Jeep´s

Jeg tenkte meg at du ville like denne :)

Metalicen poppet bra etter behandling ja :) Bra jobba!

Takk.metallic er tøft :)

Bra igjen dette. :)

Photobucket:

1. Klikk på "album" etter du er ferdig med å laste opp bilder og opprettet album

2. Klikk på organize

3. Klikk på rullgardina ved: "Sort current album by": f.eks: "oldest first" eller "alpha by filename"

Ser ut som du har høy iso-verdi på endel av bildene, da det er mye "støy" i de.

Åsså stussa jeg på hvor mye Shield du la på..det der er vesentlig mere enn jeg la på før jeg skjønnte at det gjaldt å legge ekstremt tynt. Hvis du klarte å buffe av alt det der uten å få "vokshologrammer" AKA få vekk all overskuddsvoksen, vil jeg veldig gjerne vite hva slags MF som klarte det...

Tusen takk for info om photobucket.Litt sløvt av meg å ikke sjekke igjennom sånne innstillinger, men trodde ikke sida kunne være sånn når alt ble lagt inn og lasta opp i riktig rekkefølge. Ja, tenkte det måtte være isoen som har blitt stilt bort.Har satt den på 100, men kan ha blitt stilt bort.Eller, jeg brukte mest funksjonen uten blitz, og da gjelder kanskje ikke innstillingene mere..

Buker gode MF :) Men ble nok litt tåkete etter å ha buffa av voksen ser jeg på noen av bildene. Skal prøve å bruke mindre neste gang.

Synes dette så ut som ett veldig bra resultat jeg :) Tar mye tid når bilen er så stor :) Cred avlevert :)

Takk :) Ja, bilen var mye større enn hva jeg hadde forestilt meg.Mange store flater,kanter,plast,krom hele veien.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott arbeid , det var mye vaskestriper der som du fikk vekk!!

Jeg også så at det var mye voks som ble lagt på , er det noen grunn for det ? Jeg har mindre på men håper beskyttelsen er like god :unsure:

Når det gjelder støy i bildene så kan det faktisk oppstå når man tar bilder der det er mye mørke flater i motivet selv på 100 ISO.

Et tips som funker for meg er å overeksponere (ta bildet litt lysere enn normalt) og så hente det inn igjen ved å gjøre bildet så mørkt som det skal være i bildebehandlingsprogrammet.

Om man gjør det omvendt med ett mørkt bilde (altså gjøre det lysere) så fremprovoserer man lett støy selv på 100ISO.

Ellers var det en sinnsyk metalliclakk på den Jeepen B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Flott arbeid , det var mye vaskestriper der som du fikk vekk!!

Jeg også så at det var mye voks som ble lagt på , er det noen grunn for det ? Jeg har mindre på men håper beskyttelsen er like god :unsure:

Når det gjelder støy i bildene så kan det faktisk oppstå når man tar bilder der det er mye mørke flater i motivet selv på 100 ISO.

Et tips som funker for meg er å overeksponere (ta bildet litt lysere enn normalt) og så hente det inn igjen ved å gjøre bildet så mørkt som det skal være i bildebehandlingsprogrammet.

Om man gjør det omvendt med ett mørkt bilde (altså gjøre det lysere) så fremprovoserer man lett støy selv på 100ISO.

Ellers var det en sinnsyk metalliclakk på den Jeepen B)

Takk :) Jeg la bare voks på jeg, og brukte nok for mye ja.Så bilen i sola nå, og det var en del små hologrammer, og sikkert litt fra voks.

Alikevel er jeg og eier fornøyd.Han har jo tross alt den mest strøkne bilen på Åndalsnes helt til jeg polerer neste bil ;) Og jeg sa fra til eier at neste eier av bilen godt kan komme innom med bilen en dag over vinteren så jeg får vekk de små holgrammene og legge voks igjen.

Takker for foto tips.Jeg liker ikke å "jukse" med lys i redigeringa, men må det til en sjelden gang så får det vel bare gjøres.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Jeg la bare voks på jeg, og brukte nok for mye ja.Så bilen i sola nå, og det var en del små hologrammer, og sikkert litt fra voks.

Alikevel er jeg og eier fornøyd.Han har jo tross alt den mest strøkne bilen på Åndalsnes helt til jeg polerer neste bil ;) Og jeg sa fra til eier at neste eier av bilen godt kan komme innom med bilen en dag over vinteren så jeg får vekk de små holgrammene og legge voks igjen.

Takker for foto tips.Jeg liker ikke å "jukse" med lys i redigeringa, men må det til en sjelden gang så får det vel bare gjøres.

Jeg er nok sikker på at eieren ble fornøyd ja , det burde han være :)

Når du sier "jukse" med lyset , så er jeg ikke helt enig i at det er juks. Hva tror du de som bruker film i analoge kameraer gjør for å få frem bildene ? De fremkaller bildene i mørkerommet. Det gjør vi også med bilder fra digitale kameraer , bare der gjør vi det på PCen.

Men dette skal da ikke være en fototråd , så jeg stopper her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Hans Martin.Du er blitt fullvoksen som detailer nå.Du har hatt en utviklingskurve som er imponerende.Denne jobben,og alle de siste jobbene du har gjort står i stil med det du kan.

Cred er en selvfølge når du poster slike tråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Jeg er nok sikker på at eieren ble fornøyd ja , det burde han være :)

Når du sier "jukse" med lyset , så er jeg ikke helt enig i at det er juks. Hva tror du de som bruker film i analoge kameraer gjør for å få frem bildene ? De fremkaller bildene i mørkerommet. Det gjør vi også med bilder fra digitale kameraer , bare der gjør vi det på PCen.

Men dette skal da ikke være en fototråd , så jeg stopper her :)

Sant det.Er lov å "jukse" bittelitt, men bilder bør være mest mulig sånn en ser det med øynene.

Er forresten bare å diskutere og tipse om foto og andre ting på S&S tråder om et trengs. Er jo for forbedringer jeg og mange andre legger ut bilene vi jobber med :)

Gratulerer Hans Martin.Du er blitt fullvoksen som detailer nå.Du har hatt en utviklingskurve som er imponerende.Denne jobben,og alle de siste jobbene du har gjort står i stil med det du kan.

Cred er en selvfølge når du poster slike tråder.

Tusen takk for skryt og kred Arne :) Begynner å få det til på eksteriør nå.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra jobb! Har en Jeep Commander selv som jeg gruer meg til å fikse på, hatt den i snart tre år og stort sett fått bare børstevask og ingen voks så langt :lol: Lakken har holdt seg forholdsvis "bra" likevel men fy flate hvor mye kanter/vinkler/utstikk og diverse som den bilen har :o

Hvordan var det og polere alle plast delene på denne? Cred gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Kjempebra jobb! Har en Jeep Commander selv som jeg gruer meg til å fikse på, hatt den i snart tre år og stort sett fått bare børstevask og ingen voks så langt :lol: Lakken har holdt seg forholdsvis "bra" likevel men fy flate hvor mye kanter/vinkler/utstikk og diverse som den bilen har :o

Hvordan var det og polere alle plast delene på denne? Cred gitt...

Takker :) Plastdelene gikk greit å polere, og lakken er omtrent medium, så trenger ikke noe sånn veldig grovt for å ta en god del rds og alt av swirls/vaskeriper.Vær forsiktig alikevel, og ikke bruk ny sholl orange f.eks på skjermbreddere om du ikke har gjort dette veldig mye.Er noen plasser og da særlig på frontfanger og under vindusvisker bak som er vanskelig å komme til, men det går bra.Plasser det er vanskelig å komme til å polere er også plasser det har vanskelig å komme til å vaske eller andre ting som gir slitasje.Om det er betydelig med riper på disse plassene og f.eks der skruene er på skjermbredderne, så bruk feks Sholl s03+ og gnikk en stund med pad eller fingre på området.Ble ganske lett hologrammer på denne bilen, så gå over med en finish pad og f.eks Sholl S30 eller S40 til slutt på roterende eller DA maskine. Jeg burde ha gjort det på denne som sagt, men den ser fin ut fordi, og mange av hologrammene var veldig små og sikkert fra voksen ;)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...