Gå til innhold

www.naess.net


ekkoj

Recommended Posts

Hei alle sammen.

Etter å ha vært registrert her inne en god stund og bare lest litt tenkte jeg at skulle vise dere noen av bildene jeg har tatt. Noen av dere veit jo allerede hvem jeg er, men jeg kan jo presentere meg likevel.

Jeg er Joachim Næss, bosatt i Oslo og sysler litt med foto. Tok opp mitt første speilrefleks sommeren 2008 og har fått tatt litt bilder siden da.

Det går stort sett i bilder av biler, og jeg jeg har tatt litt for noen blader i inn og utland, aviser og endel for både bedrifter og private kunder. Foto er bare en "hobby" for meg, så det blir dessverre ikke allverdens tid til å ta bilder. Hadde jo vært moro å gjort det til en heltidsjobb, men markedet for bilfoto i Norge er litt for smått tror jeg. Forsøker derfor å ta litt andre bilder av og til også, men så var det denne tiden da ;)

Uansett, her er ett par bilder jeg har tatt. Skal forsøke å legge ut litt fler etterhvert også. Er du av den utålmodige typen kan du jo sjekke ut nettsiden min www.naess.net så lenge :)

4942614113_f499519dd0_o.jpg

4777144179_5c86869331_o.jpg

4654992671_8914189bb5_o.jpg

4212242656_3d87d21fc3_o.jpg

4153976170_97e850f95e_o.jpg

4147917679_1fd805082c_o.jpg

3714915888_0f4dc403b0_o.jpg

3956870706_65680b8eb6_o.jpg

4816239448_19f99d8e99_o.jpg

4815617941_b30bb7ddf9_o.jpg

Har også testa litt i kjøkkenstudioet mitt:

3288833148_dd6ce73d15_o.jpg

4800995045_4842b67a94_o.jpg

:D

Endret av ekkoj
  • DCN Poeng 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder.

Hadde du tenkt bare å poste bildene sånn for å hinte litt om hva du kan (som er imponerende med så få år på baken, om jeg forstod jeg rett), eller kunne vi forvente også noen tips og triks, f. eks. at du sier litt mer om et bilde - hva slags utstyr du har brukt, hva slags etterbehandling du har gitt, etc? Det synes ihvertfall jeg hadde vært veldig kult!

Mvh

Christopher

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey, moro at dere liker bildene. Skal se om jeg får lagt ut noen fler.

Flotte bilder.

Hadde du tenkt bare å poste bildene sånn for å hinte litt om hva du kan (som er imponerende med så få år på baken, om jeg forstod jeg rett), eller kunne vi forvente også noen tips og triks, f. eks. at du sier litt mer om et bilde - hva slags utstyr du har brukt, hva slags etterbehandling du har gitt, etc? Det synes ihvertfall jeg hadde vært veldig kult!

Mvh

Christopher

Nei, det er jo litt moro å vise frem hva man har gjort da :) Men, kan sikkert forsøke å fortelle litt om enkelte bilder. Og er det noe dere lurer på så er det jo lov å spørre.

Av utstyr har jeg brukt litt forskjellig Canon-greier. Starta med 400D med kitlinse og ett billig zoomobjektig. Så kjøpte jeg meg en Sigma 17-70 som jeg brukte mye. Etter ett snaut år handla jeg en Canon 10-22 og litt etter det kom det et 50D hus i stallen. Plukka opp en billig 50 mm f1.8 ett sted på veien også før jeg komplementerte med Canons 24-70 f2.8L og ett 70-200 f2.8L IS. På sensommeren i år solgte jeg 400D'n og handla meg 5D mkII, ett kamerahus som er helt rått :D Har også skaffa meg tre blitzer og litt stativer på veien.

Jeg forsøker å gjøre så mye som mulig riktig i kamera når jeg er ute og tar bildene. Mye er gjort ved å tenke litt ekstra på komposisjon og slikt, også hjelper det jo å kunne kamera litt. Har man tatt litt bilder så finner man fort ut hvilke utfordringer kamera klarer og ikke. Der kamera ikke klarer jobben er det bare å lese seg til en workaround. Noen ganger kan man fikse ting i Photoshop, mens andre ting krever at du rett og slett tenker litt annerledes når du tar bildet. Uansett har det blitt maaaaange timer med lesing og søking på internett for å lære seg ting. Jeg kikker ofte på bilder jeg synes var kule, også går jeg ut og tester om jeg får det til selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Deg har jeg hørt om et sted... litt sånn halvslitne bilder, men hvis det er alt du får til så får det duge ;)

*klem*

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Flotte bilder her ja... imponerende, har snoka på nettsiden din før også, så vet hva du er god for :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange flotte bilder her Joachim :) .

Skjønner at du har brukt mye tid og studert mye foto for å ta så bra bilder.

Veldig pene bilder dette :) Liker det jeg ser!

Takk for det :)

Deg har jeg hørt om et sted... litt sånn halvslitne bilder, men hvis det er alt du får til så får det duge ;)

*klem*

Du veit.. eierene av sånne halvslitne biler er gjerne ganske slite de også :P

*klem*

Var faktisk ute med Berhard igår med en bil han har klådd på. Ikke noe fancy fotoshoot, bare 30ish minutter i en bakgård i ås, en 50mm og en blits for litt fyll på skyggesiden.

Tok bildene med tanke på at de skulle etterbehandles litt i Photoshop. Hadde egenelig tenkt å gå for en mer high key look, men burde ha eksponert bildene enda litt lysere for at det ikke skulle bli helt plastikk i Photoshop. Så da ble det bare litt kontrastjustering, kurver og litt smått attåt. Flere bilder i linken her

5009776508_da0837d350_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hadde ett lite oppdrag sammen med Slemreke her inne i sommer. Ikke noe jeg har erfaring med eller pleier å gjøre, men det var moro å prøve noe nytt.

Oppgaven var å få ett slitt festlokale i en boligblokk i og en helt vanlig Oslojente uten modellerfaring til å se ut som en 50-talls modell.

5044404000_e7b22e6686_b.jpg

5044403738_6c2f8c1e8e_b.jpg

Lyssetup og Slemreke for de som er interessert i slikt:

39959_416002211388_538046388_5263817_4495076_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...