Gå til innhold

Hvilken voks?


Odd-M

Recommended Posts

Ønsket finish er "varm", våthet m.m. som bringer frem det beste i min helsorte bil.

Holdbarhet må være brukbar eller bedre, så jeg er ikke interessert i en ren "smørvoks".

Prisklasse 1000,- eller lavere, men kan være litt tøyelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dodo juice Blue Haze, skal visst se helt rå ut. Har testet dodo Blue Velvet og holdbarheten var helt brukbar, men er ingen vintervoks.

Ellers er også megs #16 og collinite 915 også utrolig fine vokser som holder vinteren igjennom (megs er ganske smørmyk, men 915 er hardere igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mirage

what he said

MIRAGE ! ingenting å stusse på det.... jeg har ikke brukt noen av de andre voksene mine (på min bil) etter jeg fikk Mirage og ellers i samlingen finnes MG#16, Petes 53, Nattys red for å nevne noen

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er holdbarhet på Mirage for en som kjører på vestlandet med all den dritt som måtte være her. Mye slaps, salt og kulde om en annen.

Endret av caravelleman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg testet så veldig mange vokser, og skal heller ikke skryte på meg at jeg ser så veldig stor forskjell på f.eks Insignis og Shield på min egen bil. Dog har de ulike egenskaper hva angår holdbarhet og bidddding og shittting..

Som noen sikkert har fått med seg slet jeg litt med "vokshologrammer" i en annen tråd her. Men må bare si at Shield ser helt sykt digg ut på min sorte golf (metallic lakk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er holdbarhet på Mirage for en som kjører på vestlandet med all den dritt som måtte være her. Mye slaps, salt og kulde om en annen.

sikkert god nok..... det er da ikke noen krise om du må legge på ny voks innimellom vell ?

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dodo juice Blue Haze, skal visst se helt rå ut. Har testet dodo Blue Velvet og holdbarheten var helt brukbar, men er ingen vintervoks.

Ellers er også megs #16 og collinite 915 også utrolig fine vokser som holder vinteren igjennom (megs er ganske smørmyk, men 915 er hardere igjen)

Har Collinite fra før. Tenkte å prøve noe i et hakk grøvre prisklasse for å se om det var verdt pengene. Hvor lenge holdt Dodo da? Har tenkt endel på Blue Velvet eller PRO-utgaven.

Nattys blå eller rød.

Eller begge for under 1000 lappen

Hmm.. Tilhører vel samme segment som MG#16 og Colli-voksene? Kvasi-hybrid-voks/sealer?

what he said

MIRAGE ! ingenting å stusse på det.... jeg har ikke brukt noen av de andre voksene mine (på min bil) etter jeg fikk Mirage og ellers i samlingen finnes MG#16, Petes 53, Nattys red for å nevne noen

Blir det så sykt mye bedre resultat enn f.eks Petes53? Hvordan er holdbarheten og bruken i sammenligning? Må innrømme at Mirage er en av voksene som frister mest.

Nå har ikke jeg testet så veldig mange vokser, og skal heller ikke skryte på meg at jeg ser så veldig stor forskjell på f.eks Insignis og Shield på min egen bil. Dog har de ulike egenskaper hva angår holdbarhet og bidddding og shittting..

Som noen sikkert har fått med seg slet jeg litt med "vokshologrammer" i en annen tråd her. Men må bare si at Shield ser helt sykt digg ut på min sorte golf (metallic lakk)

Shield er også en voks jeg vurderer. Greit med god holdbarhet men føler liksom at jeg har det fra før med Collinite 915...

Noen som har prøvd CG 5050? Hvordan er den mot f.eks Mirage og Dodo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har CG5050 og denne var en av mine favoritter for ett år siden.

Lett og legge, lett og buffe av samt fin pris.

Minussiden er at den har ganske dårlig holdbarhet.

Personlig så mener jeg at Shield er en voks som er bang for the bucks.

Den har ganske god holdbarhet, den ser veldig bra ut på sort bil. (har jo sort bil og bruker denne selv).

Jeg har for meg at Concorso nok kanskje gir mer dybde enn Shield, men personlig så liker jeg at min bil skal fremstå som mer blank enn det at flakes skal "poppes" frem. Uansett så er det svært lite forskjell på disse to, bortsettf ra prisen. Concorso er neeesten dobbelt så dyr og holdbarheten skal være noe dårligere, men alikevel god.

Jeg ville gått for Shield og kun brukt denne.

Har selv Dodo Juice Blue Velvet Pro/Supernatural/CG5050/MG #16/MG#21/Concorso/Shield samt noe annet klin fra AutoGlym, og jeg tror nok at de fleste får stå i fred untatt Shield. Ser veldig fint ut i hyllen da :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig i holdbarhet på mirage kontra petes

legger på nytt når jeg synes det er på tide eller når jeg vil kose litt med godlukten .....

Endret av daniel

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv Dodo Juice Blue Velvet Pro/Supernatural/CG5050/MG #16/MG#21/Concorso/Shield samt noe annet klin fra AutoGlym, og jeg tror nok at de fleste får stå i fred untatt Shield. Ser veldig fint ut i hyllen da :)

Du skal ikke selge dodoen da? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh nice, hvor bestiller man dè prøvekrukkene? Greit å ha litt å velge imellom for oss som ikke benytter teflonprodukter, driten forsvinner jo aldri fra naturen når det først har havnet der og bruker sykt lang tid på å bli skilt ut fra kroppene våre også :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...