Gå til innhold

SS: 2006 Dodge Magnum


bjorke

Recommended Posts

Denne bilen var lovt ut som bryllupsbil og eier kontaktet meg derfor for å se om jeg kunne få den noe finere. Sammen ble vi enige om en 1-stegs behandling for å få den i presentabel stand. Brukte to dager på denne.

Førbilder, ser jo egentlig ikke så ille ut på avstand:

IMG_9516.jpg

IMG_9520.jpg

Så feil kan man ta..

IMG_9509.jpg

IMG_9510.jpg

Det var panser. Her passasjerdør:

IMG_9513.jpg

IMG_9514.jpg

Bak:

IMG_9519.jpg

IMG_9523.jpg

Og taket:

IMG_9525.jpg

IMG_9528.jpg

Deretter var det bare å sette igang med vasken. Startet da med felger/dekk/hjulbrønn som ble sprayet inn med CG Cticky Wheel Gel og vasket med div. børster. Har nylig fått tak i noen nye børster som vil komme på Scandic Shine snart.

IMG_9384.jpg

IMG_9535.jpg

IMG_9532.jpg

IMG_9533.jpg

IMG_9537.jpg

Et hjul før og etter.

IMG_9538.jpg

IMG_9539.jpg

Så ble hele bilen sprayet inn med Prickbort.

IMG_9540.jpg

IMG_9541.jpg

Og etter ca. 5 min ble det lagt en kraftig skumblanding med VP Orange Prewash og CG Greenclean.

IMG_9542.jpg

..som fikk virke

IMG_9544.jpg

Mens jeg gikk over alle emblemer og plast etc. på bilen med en Swissvax Detail Brush.

IMG_9545.jpg

Etter dette hadde fått virket noen minutter til ble bilen spylt av og deretter vasket med CG Citruswash + Gloss før en runde med Swissvax Paint Rubber. Etter tørk tapet jeg opp ett lite testområde for å prøve med Flex DA og Scholl S30+ på en oransje Scholl pad.

IMG_9562.jpg

IMG_9547.jpg

IMG_9548.jpg

Lakken var ganske myk, så denne kombinasjonen funket veldig bra :) Fortsatte så slik rundt hele bilen. En 50/50:

IMG_9557.jpg

Deretter ble det en runde med Swissvax Cleaner Fluid og ett lag med Swissvax Concorso US. Dekk fikk Swissvax Pneu og felger Swissvax Metal Polish og Swissvax Autobahn.

IMG_9568.jpg

IMG_9571.jpg

IMG_9573.jpg

IMG_9576.jpg

IMG_9580.jpg

IMG_9582.jpg

IMG_9586.jpg

IMG_9604.jpg

IMG_9602.jpg

IMG_9597.jpg

IMG_9594.jpg

IMG_9608.jpg

Takk for titten :thumbup:

Endret av bjorke
  • DCN Poeng 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Flott jobb! Synes disse bilen e er ganske rå, kunne godt hatt en sånn en :) Men hvordan synes du green clean funker i kanon? det står vel at den ikke skal brukes på lakk, men her blir den jo tynnet ut en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott jobb! Synes disse bilen e er ganske rå, kunne godt hatt en sånn en :) Men hvordan synes du green clean funker i kanon? det står vel at den ikke skal brukes på lakk, men her blir den jo tynnet ut en del.

Thanks, de er ihvertfall veldig komfortable å kjøre. Green Clean funker veldig bra synes jeg, blir vel det samme som å bruke vanlig APC på bilen. Den er jo vannbasert, så det skal ikke ha noe å si.

Det der ble knallbra! velfortjent Creds fra meg! :D

Takker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å se en S&S fra deg igjen Bo - ble som vanlig strøkent dette her.

Litt rart å se "Deretter ble det..." når man vet hvor mye arbeid som ligger bak fra test-spot og fram til ferdig bil :)

:thumbup: og grønn-knapp trykket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Flott makeover på denne Bo :) Ser så lekende lett ut med DA og S30+ ;)

Denne karen vet hva han driver på med.

Utmerket resultat - ingen sak å gifte seg med sånn doning.

Cred ar gitt selvfølgelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Ble jammen swirlfri med ganke mild kombo den der :) Jobbet du lenge for å få det bra, eller var det nok å bare føre maskina sakte over hele bilen? Hvilket trinn kjørte du på? kred gitt ;)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Som Bo også sier, jeg syntes ikke lakken var så aller verst sjøl, sånn litt på avstand i alle fall. Klart, det var swirls så det holdt, og endel dypere riper og sår, men ikke noe jeg ikke kunne leve med. Når det er sagt så ser bilen VELDIG MYE bedre ut etter jobben som Bo gjorde - null swirls, og en skikkelig dyp og fin shine i den sorte lakken! Vaskeprodukter er bestilt, så nå har forhåpentligvis Magnumen sett sin siste vaskemaskin... ;)

Har planer om å legge ut bilen for salg i nær fremtid, så jeg får vel bare hive meg rundt og ta bilder når bilen er så fin. Noen som har lyst på byens feteste stasjonsvogn? B)

Espen (Magnum-eier som savner V8'ern)

Endret av blown
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blankt og vått:)

Takker!

Fint å se en S&S fra deg igjen Bo - ble som vanlig strøkent dette her.

Litt rart å se "Deretter ble det..." når man vet hvor mye arbeid som ligger bak fra test-spot og fram til ferdig bil :)

:thumbup: og grønn-knapp trykket

Merket at det var en stor bil for å si det sånn. Glad det ikke var flere steg som skulle tas :unsure: Takk for kommentar!

Very nice Mr Bo ;) Grom bil, og pen jobb!

Takker Hans :)

Strøkent Bo... :D

Hjertelig takk!

Nydelich Bo :D

+ :thumbup:

Takk for deeeet ;)

Flott makeover på denne Bo :) Ser så lekende lett ut med DA og S30+ ;)

Denne karen vet hva han driver på med.

Utmerket resultat - ingen sak å gifte seg med sånn doning.

Cred ar gitt selvfølgelig :)

DA og S30+ på oransje Scholl er en flott en-stegs kombo på medium til myk lakk. Takk for kommentar!

Veldig bra jobbet Bo!

Resultatet ble jo helt konge da, 1-stegs eller ei! :)

Takker Klister :) Regner med å at du bistår til eksospussen neste gang ;)

Nydelig jobb her Bo..

Blir så glad når jeg leser trådene dine, for du er så flink:-)

Takk for hyggelig kommentar Brynjar :)

Ble jammen swirlfri med ganke mild kombo den der :) Jobbet du lenge for å få det bra, eller var det nok å bare føre maskina sakte over hele bilen? Hvilket trinn kjørte du på? kred gitt ;)

Yes, det funket bra det. Noen smårusk igjen, men ikke så altfor mye. Oppskriften på DA var:

- Spre på 1

- Rett opp på 6 -> 3-4 pass med noe press

- 1 raskt pass på 6 uten press

- 1 raskt pass på 5 der jeg nesten løfter maskinen fra lakken

Takk for kred :)

Fint og se deg i godt gammelt driv Bo.Pent sluttresultat ble det som vanlig.

Cred gitt

Takk for det Arne!

Nice work mam...

Thanks mom :)

 Som Bo også sier, jeg syntes ikke lakken var så aller verst sjøl, sånn litt på avstand i alle fall. Klart, det var swirls så det holdt, og endel dypere riper og sår, men ikke noe jeg ikke kunne leve med. Når det er sagt så ser bilen VELDIG MYE bedre ut etter jobben som Bo gjorde - null swirls, og en skikkelig dyp og fin shine i den sorte lakken! Vaskeprodukter er bestilt, så nå har forhåpentligvis Magnumen sett sin siste vaskemaskin... ;)  

Har planer om å legge ut bilen for salg i nær fremtid, så jeg får vel bare hive meg rundt og ta bilder når bilen er så fin. Noen som har lyst på byens feteste stasjonsvogn?   B)

Espen   (Magnum-eier som savner V8'ern) 

Denne bilen er det bare å løpe å kjøpe, strøken som bare det :) God å kjøre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...