Gå til innhold

Ny roterende maskin


paddo

Recommended Posts

Etter det jeg husker så koster Makita'n 3090.- på Bauhaus på Liertoppen. Metabo'n ligger vel muligens 100.- lappen billigere/dyrere, men det er jeg ikke 100% sikker på.

På Bygmakker Zeiner i Tønsberg så har dem Metabo'n til 2890.- som standard pris for noen uker tilbake da jeg var innom der.

Lykke til med kjøp! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg hadde ihvertfall glatt gått for Makita over Metabo..

Typisk! Nå som jeg nesten var på vei for å kjøpe Metabo. :)

Vil du forklare litt mer om hvorfor du ville valgt Makita?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Ergonomisk, stabil, logisk plassering av justering av turtall og ikke minst håndtaket.....

Jeg har kjørt min hardt nå i 3 år uten service el noe som helst.. Sist bil jeg tok så stoppet den, men da hadde den gått javnt i ca 20 timer med hard rubbing...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ergonomisk, stabil, logisk plassering av justering av turtall og ikke minst håndtaket.....

Jeg har kjørt min hardt nå i 3 år uten service el noe som helst.. Sist bil jeg tok så stoppet den, men da hadde den gått javnt i ca 20 timer med hard rubbing...

..vanesak ;)

..ikke for det, Makita'n er en meget god og veldig stabil maskin, bare for tung for de aller fleste. Måtte bruke Makita da jeg skulle ta en båt, og det var siste gang.. etter det lånte jeg den forrige Metabo'n "permanent" hos Panvulk.. Deilig maskin, bråker mer enn Makita, men skriker ikke som Flex, og går ikke varm for et godt ord.

Ergonimien liker jeg bedre på Metabo'n, men det er nok rett og slett fordi jeg har blitt vant til turtallsjustering (som jeg nå synes rett og slett er genial)

Men som folk sier; velger du en av disse får du en meget god maskin... uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Metabo'n og det jeg liker med den er:

- Ergonomi, den er liten og nett og jeg holder behagelig rundt den uansett grep på maskina. (behagelig når man ligger på knærne med rævva i været for å ta nederst på eks dører, fangere)

- Slår den på med en knapp (softstart), i forhold til avtrekker-mekanisme med å samtidig trykke inn låseknappen på siden av håndtaket

- Lang og supermyk ledning, enten er det 3m eller 5m supermyk ledning på den (er ikke hjemme så får ikke målt, men den er laaaang), noe som gjør at skjøteledningen/trommelen ligger iro godt unna bilen når man jobber.

Brukte jo en Makita på kurset på ÅS ifjør høst, og kan heller ikke si at den føltes tung ut eller noe som jeg la merke til.

Skal man også kanskje drive på med båt hvor jo de største flatene er vertikale, så spiller kanskje vekta mere inn som Øivind er inne på.

Eller så har jo Metabo'n en knakende fin grønnfarge da....... :D Hehe.

Kvalitetsmessig er Makita og Metabo helt konge, så uansett så har man en maskin leeeeeeenge.

Det er smak og behag altså. Stikk en tur innom en sjappe dem selger disse og ta og føl litt på dem. B)

For 3 laken så er det bare å velge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at Hitachien nevnes så sjelden i slike sammenhenger? Ergonomi omtrent som Makitaen, bare litt lettere og "slankere" størrelse. Bråker litt mer og blir (etter det lille jeg har prøvd) bittelitt varmere, ikke noe plagsomt for min del. Ca en tusing rimeligere i innkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det gjør clas ohlson maskinen og, så det går nok bra, hvis det blir for gale har eg hørselsvern eg kan bruke.

med mindre noen andre har noe negativt å si om flex blir det nok bestilt en silk på mandag fra scandicshine.

har fra før 3m sin bakplate, men mangler spotpads og bakplate er scholl sine noe å satse på?

også hvordan er scholl sine poleringmidler? har i dag meg 80, 83 og 95, men er ikke helt fornøyd med disse.

Scholl bakplatene av den nye typen er helt konge synes jeg, har hørt de gamle typene ikke var noe å skryte av men de nye er helt supre!

Ang Scholl sine poleringsmidler så er i hvert fall jeg forelsket :D

Endret av Bilpleie gærning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at Hitachien nevnes så sjelden i slike sammenhenger? Ergonomi omtrent som Makitaen, bare litt lettere og "slankere" størrelse. Bråker litt mer og blir (etter det lille jeg har prøvd) bittelitt varmere, ikke noe plagsomt for min del. Ca en tusing rimeligere i innkjøp.

X2

Veldig god maskin som faktisk bråker mindre enn flex`n :)

Endret av trogha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Hitachi er ikke dum nei, noe større en Metabo og Flex, men i samme løype som Makitaen...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...