Gå til innhold

Fjerning av malingsflekker


Martin.S

Recommended Posts

Ja da har det skjedd, min nyvoksa svarte bil ble full av malingsprikker i stad. Naboen sto på veggen og rulla som besatt med sikkert 3 liter maling på rulla, når jeg kom ut. Er veldig små prikker, men de er mange. Søkte litt rundt dette emnet og fant litt nyttig info. Har selv skjønt det er clay jeg må gå på med, men i og med at det er så små prikker tror jeg ikke jeg trenger så alt for sterke greier. Trenger tips til hva jeg bør gå til innkjøp av. Har Meguiar's clay, men vet ikke om den tar nok. Utrolig irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

clay burde fikse dette fint , jeg tok endel gamle (sikkert 2 år) malingsflekker på bilen til en kompis , prøv først med den clayen du har og går ikke det kan du få tak i en som er mer aggresiv

edit : ser nå at den er nyvokset , har du forsøke høytrykkspyler?

Endret av bjørn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bilen er ny vokset ville jeg kanskje latt malingen tørke, for å så prøve å ta en microfiber å tørke de bort etter på. De bør da ligge oppå voksen. Men har ingen erfaring med maling på lakk selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv med den du har først som nevnt.

Ellers så er de fleste gode/bedre alternativ etter min mening. ikke videre imponert over megs clayen...

Scholl sin blå eller gul swissvax er mine favoritter om dagen.

om ikke det funker burde f.eks aggresiv ricardo fikse biffen...

lykke til.

Om alt feiler og det ikke er fikset før neste helg, er det jo mulig det blir et lite opplegg da...

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig irriterende at folk ikke kan si i fra når de drar ikke gang med slikt, Jeg sa til og med i fra til naboen min at jeg skulle vaske bilen når han sto litt nærme meg for en stund tilbake. Da bare lo han og mente at vann, det lagde jo ikke skjolder når det tørka, så det gjorde ikke noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo selvsagt helt absurd ut, men jeg vill rett å slett vasket bilen på vanlig DCN-vis, ofret en MF og kjøpt en liter White-spirit. Fuktet kluten og buffet det vekk forsiktig. Så ruller du over med en lakkrens og legger ny voks.

Uansett hva du velger, post opp noen bilder og hva du brukte for å fjerne greiene. Du er helt sikkert ikke den siste som skal gjøre dette, og da er det så greit for de som søker opp senere :)

Lykke til

Endret av East
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo selvsagt helt absurd ut, men jeg vill rett å slett vasket bilen på vanlig DCN-vis, ofret en MF og kjøpt en liter White-spirit. Fuktet kluten og buffet det vekk forsiktig. Så ruller du over med en lakkrens og legger ny voks.

Uansett hva du velger, post opp noen bilder og hva du brukte for å fjerne greiene. Du er helt sikkert ikke den siste som skal gjøre dette, og da er det så greit for de som søker opp senere :)

Lykke til

Hørse drastisk ut, men vil ikke gå ut over mere enn malingsflekkene. Korigering må jeg regne med uansett, samme hva jeg bruker.

Fremgangsmåte og resultat skal legges ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

du kan prøve AG tar remover da martin (mistenker at det er whitesprit i denna da. som east sier). ville begynt med en god vask, så clay. hvis ikke det hjelper så er det bare å gå på med sterkere midler etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"problemet" med clay er jo at det veldig ofte legger igjen merker i lakken (min erfaring) som må "korrigeres" vekk med mild polish, noe som igjen gjør jobben mer omfattende enn den strengt talt er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Han som rota på bilen din burde jo ordne det opp.Få en detailer fra dcn til å utføre jobben og be maleren å betale ville vært greit.Det trengs clay og mild polering for å få bort merker etter clay regner jeg med.Jeg gjorde en sånn jobb for 1000kr, og bileier var med for å gjøre det billigere ;)

http://www.detailersclub.no/forum/topic/6045-sort-met-vitara-med-malingsflekker2252010/page__p__131656__hl__malingsflekker__fromsearch__1#entry131656

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...