Gå til innhold

SV Glacier


Aspiranten

Recommended Posts

Har tatt en pokersjanse og bestilt denne for å bruke oppå NXT Wax 2.0 eller Carnauba Wax til Meguiars, vil det funke bra på sølvlakk eller er det likegreit å bare bruke den alene oppå Meguiars step 1 & 2 ? Evt. tips om en bra sealer for vinterholdbarhet under Glacier? Må være håndpåførbar :)

Søkte litt rundt på forumet og så ikke så mange som nevner Glacier voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen erfaring med glacier, men dersom du legger et lag med nxt 2.0 og lar dette herde 24 timer før du legger et lag med glacier så skal du nok klare deg greit gjennom vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder en knapp på å legge Glacier oppå megs DC1&2......først ett lag som herder 4 timer, og deretter et nytt lag.

Alternativt kan du få låne Duragloss 111 av meg som du kan legge i bunnen (dette er en hardcore forsegling som må herde +20 timer)

mvh

Ståle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å legge et par lag med Werkstat Acrylic Jett trigger under Glacier i vinter, den skal være bra på både sølv og hvit (som jeg har). Mulig jeg legger Gloss It Concorso Gloss underst...har ikke bestemt meg. Det burde bli sealer så det holder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig har jeg ikke lagt noe under Glacier på vinteren da den holder greit alene....å legge 2 sealere under blir nesten idioti for min del :P

DG111 er som Ståle sier en "hardcore" sealer som nesten garantert vil øke holdbarheten, men etter å ha lagt både det ene og det andre lagvis så det holder i noen år nå uten nevneverdig aha opplevelse i.fht holdbarhet, har jeg gått litt bort ifra akkurat det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres knall ut Ståle! Om jeg f.eks. brukte DG111, ville det vært noe problem å bare vasket bilen grundig i januar og vokset den opp på ny?

trogha: Hehe, jeg tenkte ikke å legge alle 3 voksene oppå hverandre :D Lurer på hva som vil gi best finish \ vare lenge. Jeg vet folk fraråder å bruke Carnaubawaxen som LSP og ta NXT wax istedetfor på nybegynnerforumet, men ingen begrunner helt hvorfor så jeg kjøpte begge for å teste B) Også er det mange som snakker om "nå er det snart vinter så nå har jeg begynt å lukte på sealere + voks", og som nybegynner tar man det meste for god fisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med de produktene du har til rådighet ville jeg brukt 1 av følgende alternativer:

1. DC1 + NXT Wax 2.0

2. DC1 + NXT Wax 2.0 + Glacier

3. DC1 + DC2 + Glacier

Alternativ 1 vet jeg holder minst 6 måneder i vinterhalvåret (har prøvd selv). La NXT Wax'en herde minst 24 timer. Aller helst lenger (før det kommer regn, vann, søle etc. på lakken).

Alternativ 2 vil sannsynligvis kunne gi det lille ekstra både med hensyn til "look" og kanskje holdbarhet. Du kan jo teste begge deler (både alt. 1 og 2) :)

NXT Wax er egentlig en sealer. Jeg har fått best holdbarhet når jeg bruker kun DC1 før sealer (uten DC2 ). Med kun voks som LSP har jeg opplevd best resultat med DC1 + DC2 som grunnprep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, jeg så at NXT Wax ble testet sammen med vokser som Concorso o.l. i en waxtest her på forumet så jeg antok at det var en voks. Den fikk skikkelig ris på pungen i testen så jeg fikk en ekkel følelse av 350,- rett ut av vinduet... Så det blir nok NXT Wax + Glacier for min del, må jo bruke opp NXT`n, ikke noe vits i å ha produktet på hylla til det blir gammelt :lol: (Men testerne sjekket jo beading etter 20min herding eller hva det var, så kanskje ikke rart NXT fallt av etter 2 uker...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke jeg tar helt feil nå så var ikke det NXT Tech Wax 2.0 som ble testet, men nr 1?

Dèt kan godt hende iDuddits (knallfilm forresten!). Vet du om det er stor forskjell\forbedringer i V2? Jeg aner ikke forskjellene, nykomling som jeg er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...