Gå til innhold

Matt og stygt resultat etter lærbehandling


basic

Recommended Posts

Heisann!

Kjøpte meg tidligere i sommer en fin BMW coupe med flott sportskinn-interiør. Tenkte jeg skulle vedlikeholde og friske det opp og kjøpte et Leather Care kit fra

Swisswax fra Scandicshine.no

Fant tid i går ettermiddag og satte i gang. Tok meg godt tid og var nøyen, brukte ca 3-4 timer på forseter og dørtrekk. Når jeg tok kveld så resultatet flott ut, fin og jevn glansi skinnet.

Kom ut i dag tidlig for å se hvordan det hadde trekt seg inn i skinnet og ble møtt av et lite vakkert syn. Skinnet var blitt mye mattere enn før behandlingen, stivt og hardt,

og virket skittent. Et ordentlig trist syn.

Prosedyren jeg brukte:

Førte på leather cleaner, brukte m.flg. børste for å rengjøre lett.

Tørket av med bommullsklut med lette drag i samme retning.

Lot det få god tid til å tørke.

Når det var helt tørt førte jeg på leather milk med bommullspad, jevnt lag - men ikke mye.

Dekket til bilen så interiøret ikke stod i direkte sollys.

Det var ikke noe bruksanvisning med utenom det som stod på flaskene.

Er det noe jeg har gjort feil her? Brukt for lite leather milk, eller må jeg kanskje regne med flere påføringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finishen til de fleste skinnsetene skal være matt.

jeg brukte Gliptone sin behandling i min BMW, og der ble setene matte, men myke og det både så og lukta helt nytt.

noen bilder hadde kanskje vært greitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Here it goes. To bilder tatt med dårlig mobilkamera. Andre bilde er forsete og dørside, behandlet. Første er bakseter, ubehandlet. Vanskelig å se forskjell på disse bildene, men baksete ser iallefall mye freshere og nyere ut.

post-1797-081909500 1283690400_thumb.jpg

post-1797-031513900 1283690417_thumb.jpg

Endret av basic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rare er at det var mørkere og jevnere før (mer pigmenter?). Synst og skinnet føles mer crispy og stivt nå. Har tatt enda en påføring idag, så får jeg se hvordan det blir.

Kan godt være jeg som har hatt litt urelalistiske forhåpninger, relativt ny til shiningverden. B)

Takk for innspill så lang!

Endret av basic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende setene var forholdsvis slitt i utgangspunktet men ble klint inn med skokrem eller annen dekk-krem av "klargjører".. Og at skinnbehandlingen da har fjernet dette, men da ville du nok merket det under rensing av skinnet..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

La også på godt lag med leather milk her i en BMW som ikke var behandlet på noen år, lot det stå over natta i garasjen for å la det trekke godt inn og buffet over dagen etter... får du skjolder da så legger du bare på litt mer leather milk fra søm til søm der det eventuelt er skjolder, da blir det bra igjen...

At skinnseter blir stivere av leather milk høres merkelig ut ja... skulle vært moro å vist hva de var behandlet med sist gang egentlig.. noe formening om det ?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hva de har blitt behandlet med før.

Har lagt på et nytt, rikelig lag på dørsidene. Ble myye bedre. Skinnet ble mykere og fargen ble jevnere, meget flott resultat

sammenlignet med første påføring. Skal prøve å få tatt noen bilder senere idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...