Gå til innhold

Kjørespor/holos på svart V50


Anfinn

Recommended Posts

Hello!

Etter min 1. korr. runde i sommer, hvor det ble brukt megs u.c, fikk jeg holos..

Så da etter og ha irritert meg over dette en stund gikk jeg

til innkjøp av Scholl s17 og s40 etter anbefaling av scandic shine.

Bilen er en svart Volvo v50, 05 modell.

Problemet mitt er at denne gangen og fikk jeg etter korrigering kjørespor/holos når man ser den i sola :=(

Jeg kjører med s17 på blå scholl, for så og kjøre med s40 på grønn uber.

Hitachi roterende...

Hva gjør jeg feil, og hvordan fixer jeg dette?

post-1716-028852800 1283685986_thumb.jpg

Fortvilet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk litt her inne, finnes veldig mange tråder om dette problemet. Der kommer det frem mange gode tips og triks på produkter, maskiner og teknikker.

EDIT: Tips til søkeord: holos, spøkelser, hologrammer, kjørespor

Endret av East
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet med en V50 for litt siden selv, og der måtte jeg gå på med S40 med høyere fart, mindre press og Scholl finishpad, samt goooood tolmodighet, ble holofritt til slutt det, så gikk over med SV CFP til slutt for å være helt sikker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags maskin bruker du?

Maskinen er en Hitachi

Jeg slet med en V50 for litt siden selv, og der måtte jeg gå på med S40 med høyere fart, mindre press og Scholl finishpad, samt goooood tolmodighet, ble holofritt til slutt det, så gikk over med SV CFP til slutt for å være helt sikker :)

ok... kjørte s40n på ca 1700 omdr. på flaska står det vel mellom 1500 og 2000 tror jeg, men det gjør kanskje ikke noe og kjøre på ennå mer?

Kjørte med litt press jeg da :=(

SV CFp? swisswax.....? er det en slags wipedown eller hva?

takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinen er en Hitachi

ok... kjørte s40n på ca 1700 omdr. på flaska står det vel mellom 1500 og 2000 tror jeg, men det gjør kanskje ikke noe og kjøre på ennå mer?

Kjørte med litt press jeg da :=(

SV CFp? swisswax.....? er det en slags wipedown eller hva?

takker for alle svar!

Kjørte først på med vanlig S40-runde, slik som du har gjort, så kjørte jeg på rundt 2500 omdr etterpå med veldig lite press, så tok jeg en runde med IPA for å sjekke resultatet, når jeg var fornøyd kjørte jeg bilen ut og skumla med meget sterk såpeblanding, for så å kjøre inn å ta en runde med IPA igjen, slik at lakken var helt ren og klar for siste steg.

SV CFP er Swissvax Cleaner Fluid Pro, kan brukes med maskin på laveste hastighet uten press, fjerner bittesmå spøkelser og legger igjen oljer i lakken slik at voksen binder bedre og får lengre holdbarhet. Drar også resultatet når det gjelder våthet enda ett par hakk opp.

Jeg har alltid syns at S40 har gjort bilen min blank, men etter å ha prøvd CFP så fikk jeg en skikkelig wow-opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Scandicshine.no

Det er nok ikke produktet som er problemet her, husk at dette er 2 gang du korrigerer lakk, som du selv sier.

Da er det heller at man trenger litt trening. Prøv å jobb med S40 på litt mindre områder og forskjellige hastigheter, så får du det nok til.

Eventuelt prøv med annen pute osv.

Husk av cf pro gjerne skjuler holos, i stedet for å fjerne dem.

btw popp, at du ser forskjell på s40 og cf pro finner jeg meget rart, hehe. Da ser du forskjell på min concorso og din concorso også ;)

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke produktet som er problemet her, husk at dette er 2 gang du korrigerer lakk, som du selv sier.

Da er det heller at man trenger litt trening. Prøv å jobb med S40 på litt mindre områder og forskjellige hastigheter, så får du det nok til.

Eventuelt prøv med annen pute osv.

Husk av cf pro gjerne skjuler holos, i stedet for å fjerne dem.

btw popp, at du ser forskjell på s40 og cf pro finner jeg meget rart, hehe. Da ser du forskjell på min concorso og din concorso også ;)

Nei det er nok ikke produktene det står på, det er jeg meget klar over :=(

Skal prøve som du sier, og jobbe mer med s40n, evt på alt. pads.

Så cf pro vil bare skjule de... vil de komme sakte men sikkert tilbake da eller?

Tror jeg ville ha prøvd med noe grovere jeg. F.eks s30 og grønn uber.

Godt med produkt, kun press på første pass

Har ikke dollar til og kjøpe meg s30 nå, har akkurat handla inn s17 & s40 med tilbehør... :=(

kun hobby for meg dette :=)

Jeg måtte også over på DA på min Volvo. :blink:

Har hatt dette i tankene også, man får vel en billig DA på feks Klas?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville ha prøvd med noe grovere jeg. F.eks s30 og grønn uber.

Godt med produkt, kun press på første pass

X2

S17 kan fort "lage" hologrammer og S40 kan fort være for fin til å fjerne de, men som Pirex nevner her oppe er det 2 gangen du korrigerer lakk så teknikk kan også være et tema. Hologrammer får du nesten uansett med de groveste produktene...det er det å fjerne de som er halve moroa :D

Derfor er det greit å starte med en testspot å få unna "produktgrublinga" før man tar hele bilen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

X2

S17 kan fort "lage" hologrammer og S40 kan fort være for fin til å fjerne de, men som Pirex nevner her oppe er det 2 gangen du korrigerer lakk så teknikk kan også være et tema. Hologrammer får du nesten uansett med de groveste produktene...det er det å fjerne de som er halve moroa :D

Derfor er det greit å starte med en testspot å få unna "produktgrublinga" før man tar hele bilen ;)

Ja, har forsåvidt kun testa på ene døra du ser på bildet :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S17 på svart scholl. Har ikke gode erfaringer med S17 på grove pads, og S40 blir for fint til å ta kjøresporene etterpå.

Fått bittesmå holos på med denne komboen. S30 og orange Scholl eller grønn uber funker alltid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått bittesmå holos på med denne komboen. S30 og orange Scholl eller grønn uber funker alltid :)

Jepsi pepsi - skulle til å redigere posten min litt, men du kom meg i forkjøpet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så cf pro vil bare skjule de... vil de komme sakte men sikkert tilbake da eller?

CFP har vel blandt mange her inne blitt konkludert med at den er identisk med Scholl S40. Er vel Scholl som produserer denne for SV også om jeg ikke tar feil. Korriger meg om jeg gjør.

Forskjellen er jo at man etter S40 gjør en wipedown som fjerner oljene (som skjuler hologrammene). Dette gjør man ikke med CFP. Der lar man oljene ligge igjen på lakken (som gjør at de skjuler hologrammer) for at voksen skal få bedre heft.

Er vel blandede meninger om voks får bedre heft oppå CFP (eller andre lakkrenser/glaz´er for den saks skyld) enn på ren lakk etter wipedown.

Har testet litt selv på dette i sommer, og jeg synes at voksen fra SV fikk bedre holdbarhet om jeg la den over CFP.

Skal lage en slik test for forumet i vinter.

Edit: Ja, de vil da komme sakte, men sikkert tilbake etterhvert som voksen og oljene i CFP forsvinner i vask/slitasje.

Endret av East
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. jeg trodde CFP var S40 med bittelitt mer "bite" jeg - altså en mellomting mellom S30+ og S40? Nå har jo S40 2010 Edition kommet - og er vel enda mer lik CFP sånn sett?

Uansett - jeg lar gjerne oljer etter både S40 og CFP ligge igjen - så lenge jeg har testet tidligere at eventuelle kjørespor / hologrammer har blitt permanent fjernet ( full wipedown i flere omganger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...