Norfoc76 91 Skrevet 25 August, 2010 Rapporter Share Skrevet 25 August, 2010 Hjelper en kamerat med ett snålt problem med passaten(2002 passat 3bg tdi 131hk) hans, Hvis man bremser begynner bremsene å henge på og de henger mere og mere helt til man skrur av tenningen da slipper trykket på bremsene opp. Vanskelig å forklare men håper noen skjønner Har kjørt diagnose på vag-com men får ikke opp noen feil koder. Er skiftet hovedsylinder på den, eg mistenker bremsekraft forsterkeren men er usikker, noen som har vært borti noe som ligner?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 50 Skrevet 25 August, 2010 Rapporter Share Skrevet 25 August, 2010 (endret) jeg hadde noe lignene , når jeg bremset hart nok til at hjula låste seg så hjalp det ikke å slippe opp bremsepedalen , da var hjula fortsatt låst(muligens ikke alle hjula) , men bremsene slapp opp igjen når bilen stod stille det viste seg at der var to bremserør som var byttet om på abs enheten , satt på feil plass. Endret 25 August, 2010 av bjørn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bompi 7 Skrevet 25 August, 2010 Rapporter Share Skrevet 25 August, 2010 Prøv å demonter, se at glidepinner og brenmseklosser glir lett. Se om mansjetten på stempelet i caliperet sitter på plass og er hel..... (hvis mansjetten er deffekt og stempelet er rustent er beste utgang å skifte caliperet.) Prøv å presse inn stempelet. Bremsestemplene i alle Br.calipere setter seg fast over tid, fordi det ikke blir byttet bremseveske ofte nok. Derfor er dette gjennomgangsproblemer på Eu godkj. o.s.v. Det danner seg kondens sammen med bremseveskefilmen (som skal smøre stempel/caliper, og deretter starter opphopningen av forurenset bremseveske på utsiden av stemplene, men på innsiden av Tettemansjetten. Dette kommer ikke ut før man overhaler caliprene. Tips: Lær dere å overhale bremser selv. MYE penger spart, å få gode bremser Håper det hjelper Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonA 11 Skrevet 25 August, 2010 Rapporter Share Skrevet 25 August, 2010 Dersom problemet var der også før hovedsylinderen ble skiftet kan det vel strengt talt ikke være så mye annet enn defekt bremsekraftforsterker.. Du kan jo nappe av vakum tilkoblingen inn på bremsekraftforsterkeren, og kjøre en FORSIKTIG prøvetur? Passat har hatt noen tilfeller av defekte/frosne bremsekraftforsterkere etter at bilene har gått med tette dreneringer i vannkassa foran frontruta slik at kraftforsterkeren har vært under vann. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norfoc76 91 Skrevet 26 August, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26 August, 2010 Takker for innspill her Bompi: er nye klosser på den så vet at det ikke er calipterene som er problem men takk for svar. JonA:ja er den vi mistenker nå og har hørt om de problemene med bremsekraftforsterkene tenkte å høre litt rundt om før man skifter en del til 4700kr bare sånn på morro Problemet kom faktisk etter vinteren, bilen har stått i 6 mnd nå, eier har flere biler å bruke og ett hus som skulle ferdigstilles så har ikke fått begynt på den før nå takker så mye for tips Bjørn: har ikke vært skiftet noe rør på denne kom plutselig etter vinteren men takk for tips. Utrolig bra forum dette, tydeligvis ikke bare polish gutta kan her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bompi 7 Skrevet 26 August, 2010 Rapporter Share Skrevet 26 August, 2010 At glidepinne er seig eller at mansjetten er ødelagt kan komme selv om alt så bra når du byttet klosser. Kan uansett være lurt å ta en ny titt for å være sikker. Du kan også sjekke slangene til bremsekraft forsterkeren ikke drar inn for mye falsk luft. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norfoc76 91 Skrevet 26 August, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26 August, 2010 At glidepinne er seig eller at mansjetten er ødelagt kan komme selv om alt så bra når du byttet klosser. Kan uansett være lurt å ta en ny titt for å være sikker. Du kan også sjekke slangene til bremsekraft forsterkeren ikke drar inn for mye falsk luft. Vi gikk over de i går men er alle bremser foran og bak som henger og med en gang man slår av bilen så slipper bremsene tak også Har overhalt endel caliptere ja, har hatt vag i 15 år er vant med dårlige caliptere bak. Skal teste endel triks med bremsekraftforsterkeren i dag så får vi se Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bompi 7 Skrevet 26 August, 2010 Rapporter Share Skrevet 26 August, 2010 Ok Får håpe du får det fikset og at det ikke blir en dyr utgift Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 50 Skrevet 26 August, 2010 Rapporter Share Skrevet 26 August, 2010 (endret) har også vert ute for at bremseslangene har vert sprukket på innsiden og dermed fungert som en envegsventil , dvs. at bremsevesken slipper lett inn til kalipperen men ikke tilbake igjen edit. ser jo at du skriver at trykket forsvinner når du skrur av tenningen Endret 26 August, 2010 av bjørn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norfoc76 91 Skrevet 3 Mars, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 3 Mars, 2011 En liten oppdatering her, ble ny bremsekraft forsterker det rant vann ut av den gamle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.