Gå til innhold

Fjærne tjære fra tøy


AndreasLie

Recommended Posts

AndreasLie

Var i ett bryllup i helga og meg med flere var så heldig å sitte på noen utebenker som hadde blitt satt inn med tjære for en liten stund siden. Det førte til tjæreflekker på flere kjoler og skjorter. Noen som har testet tjæreløsende midler for bil på tøystoff? Hadde vært kjekt å vite om fargen sitter igjen etterpå eller ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Test på noe gammel tøy som det ikke er så farlig med først, om tøyet i det hele tatt tåler prickbort etc. Det tryggeste er nok å levere på et renseri og la dem få prøve seg.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen

Test på noe gammel tøy som det ikke er så farlig med først, om tøyet i det hele tatt tåler prickbort etc. Det tryggeste er nok å levere på et renseri og la dem få prøve seg.

Det forslaget er nok det beste, og det er heller ikke dyrt å rense klær. Rundt 80-100 kroner.

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Takk for tips. Skal teste med litt prickbort. Hva det koster å rense bryr jeg meg ikke så mye om, den regninga får Holmenkollen Restaurant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Skal teste med litt prickbort. Hva det koster å rense bryr jeg meg ikke så mye om, den regninga får Holmenkollen Restaurant :)

Da er det vel ingenting å lure på?

Lever alt på et renseri og bruk tiden din på viktigere ting :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Hvis jeg kan bruke 2 min på å fjerne det hjemme så gjør jeg heller det. Jeg fikk bare to små flekker på skjorta, værre med de andre som fikk masse på rosa silkekjoler, så de havner nok på renseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forslaget er nok det beste, og det er heller ikke dyrt å rense klær. Rundt 80-100 kroner.

Når renset du klær sist? Renset dressen min i juni og det kostet ca. 350,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

Dette blir nok litt som hold bilprodukter til bil og klærprodukter til klær....(minus green clean som kan brukes til alt da :P )

Prøv med Vanish vaskepulver. Fukt tjæreflekken, ha på vanish og la det ligge noen timer før du hiver det i vaskemaskinen på maks temp som plagget tillater. Jeg har i alle fall tatt oljeflekker med den metoden før. Ene flekken måtte jeg ta to runder på, men da var det også borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen

Når renset du klær sist? Renset dressen min i juni og det kostet ca. 350,-

Jeg nevnte rensing pr. plagg, men glemte å føye det på. ;)

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

hør med hotellet hva du skal gjøre før du gjør noe som helst.. Sier de renseri så gjør du det, går det bort så er det i boks, om ikke så får du dekt skjorte/kjole etc

Dumt å sitte hjemme å få ødelagt noe og så mener de etterpå at "nei selvfølgelig skulle det vært renset". du kan fjerne flekken muligens men du kan også få et felt på skjora som er bleket eller missfaget, og da er det ikke like lett å stå der med en skjorte uten tjære på men en stor hvit sirkel. Har vært bort det mht Zalo bla og gnukking på jeans, da blir det et hvit felt der.. da er det ikke så enkelt når de sier det var noe der før de begynte å gni...

Ellers er tjære/olje etc vrient å få bort, jo lengere det sitter jo værre er det. Har en jeans her hjemme jeg har fått olje og tectyl bla på og som lå en stund med det på og det er nada som fjernet det.. testet motorvask, bilt hamber surfex HD, green clean, grime reaper, + en mengde av såper og tekstilrenser....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...