Gå til innhold

Dekkfornyer


Timmeeh

Recommended Posts

Ja da har jeg lagt merke til at dekkene har mye og si for helhetsinntrykket :P så det må gjøres noe med. Men hva anbefales?

- Meguiar's NXT Generation Insane Shine Tire Coating

- DP Gloss Tire Gel

- Optimum Tire Shine

Hva gir mest for penga? Og jeg regner med at hvis man påfører dette på deler av dekket som berører veiflaten blir det fort glatt? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • virtual

    10

  • truhaa

    8

  • Chris-520e39

    7

  • Timmeeh

    6

Mest aktive i dette emnet

Jeg har 2 favoritter hittil.. Swissvax Pneu, og Wolfgang Black Diamond.

Begge gir en silkematt finish på dekket, ser helt herlig ut!

Har aldri prøvd å påføre dekkfornyer på kontaktflata til dekket..

Men hvis du vil leke deg, så tar du jo bare litt olje under bakdekkene vettu :)

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri prøvd noen av produktene som du nevner, Timmeeh, men jeg har prøvd Swissvax sin dekkfornyer, og er strålende fornøyd med den så langt! Om den gir mest for penga er vel heller tvilsomt, da den ikke virker spesielt drøy i bruk. Men finishen er utvilsomt meget bra, og det er vel det som teller mest?

Holdbarheten kan jeg fortsatt ikke si noe om siden jeg påførte den nå på søndag...

OT: er du fan av South Park, eller? :P

Endret av Anders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

honnings88

Wolfgang Black Diamond Tire Gel er definivt mye bedre enn annet jeg har prøvd tidligere. Gir en finn matt finish, og varer lenge. Sistnevnte var det som irriterte meg mest med andre dekkfornyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Meguiar's NXT Generation Insane Shine Tire Coating

Fungerer bra den, men synes kanskje holdbarheten er litt dårlig. Hvor lenge varer Wolfgang?

LITT dårlig?? Den kan du bare drite i egentlig. Skal du ha megs, så kjøp Endurance High Gloss Tire Gel... Ser syk ut og den holder leeeeeeeeeeeeenge, med mindre du avfetter dekkene dine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Wolfgang black diamond er bra syntes jeg..

Insane shine fra NXT serien til Meguiars er litt for insane shine etter min smak, syntes dekk er penest når du er matt sorte og ikke blanke

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BalleKnalle

Synes og at Megs sin insane spray er noe dårlig på holdbarhet. Dessuten blir dekkene brune etter en stund? Skal bestille meg Wolfgang black diamond nå da å prøve denne.

Endret av BalleKnalle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Om de blir brune er det ofte pga silicon, men jeg var ikke obs på at det er det i insane shine... samt at noen dekk blir brune og andre ikke av enkelte dekkprodukter, men holder meg stort sett til siliconfritt dvs holder meg bare til siliconfritt..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Om de blir brune er det ofte pga silicon, men jeg var ikke obs på at det er det i insane shine... samt at noen dekk blir brune og andre ikke av enkelte dekkprodukter, men holder meg stort sett til siliconfritt dvs holder meg bare til siliconfritt..

Så det er ikke silikon i Wolfgang Tire Gel?

Hva med Megs Endurance Gloss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er ikke silikon i Wolfgang Tire Gel?

Hva med Megs Endurance Gloss?

Tror nok det er opptil flere typer silicone i denne også (there's just no such thing as silicone-free here in the valley)

Men er visstnok ikke silicone som gjør dekka brune, har jeg fått forklart ettellerannetsted (men om det er fakta veit jeg ikke :P )

Noen dekk blir brune uansett, og det ser helt forj* ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri prøvd noen av produktene som du nevner, Timmeeh, men jeg har prøvd Swissvax sin dekkfornyer, og er strålende fornøyd med den så langt! Om den gir mest for penga er vel heller tvilsomt, da den ikke virker spesielt drøy i bruk. Men finishen er utvilsomt meget bra, og det er vel det som teller mest?

Holdbarheten kan jeg fortsatt ikke si noe om siden jeg påførte den nå på søndag...

OT: er du fan av South Park, eller? :P

South park er konge ja :P der jeg har nicket ifra :lol:

Får prøve swissvaxen da. Hvis ikke Chemical Guys silk shine dressingen funker greit nok? Den virker jo litt universal, kunne brukes på dekk, interiør og utvendig gummi/plast detaljer.. regner med den ikke er spesielt bra på et område, men funker greit nok på alle 3 :P noen som har prøvd denne på dekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa
Er det ikke petroliumsbaserte dekkfornyerer som gjør dekkene brune i hovedsak da?

Det stemmer det...

Vet i allefall at petroleumsbasert trekker inn i gummien mens den vannbasserte legger seg utenpå, PB holder ofte lenger da den trekker inn, men kan ødelegge konsistensen av gummien i dekk, gjøre den sprø og det er jo mindre bra, vannbassert holder kortere men er mer skånsomt for dekkene da den legger seg utenpå. Vannbassert er ofte melkehvit og den PB basserte har ofte klar konsistens, om dette er en standard, vet/tror jeg ikke da feks Wolfgang black diamond tire gel er klar men den har jeg ikke fått inntrykk at inneholder noe petroliumsbasert, så noen unntak av den regelen er det nok.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste litt på Wolfgang black diamond i dag, og det første som sto var at den ikke inneholdt petrolium..

Swissvax Pneu har melkehvit konsistens, så den er vannbasert iallefall.

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endurance® continues to be a favorite among enthusiasts looking for extra long lasting performance with a great look. Our unique formulations stop tires from turning brown and eliminate the mess of overspray, drips, streaks and spotted driveways. 16 oz. High Gloss Gel.

...likevel har jeg hørt flere påstå at denne gjør dekka brune. Kanskje andre faktorer som spiller inn også? F.eks hvordan de rengjøres? Jeg shiner ofte dekka, og bruker tre forskjellige produkter fra Megs... og har aldri fått brune dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...likevel har jeg hørt flere påstå at denne gjør dekka brune. Kanskje andre faktorer som spiller inn også? F.eks hvordan de rengjøres? Jeg shiner ofte dekka, og bruker tre forskjellige produkter fra Megs... og har aldri fått brune dekk.

Nå er det kanskje jeg som er litt sprø, men synes mine blir litt brune..Bruker Endurance.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Endurance mye før, har aldri merka at noen av dekkene jeg har hatt det på ble brune..

Tipper det har med dekkene å gjøre.

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...