Gå til innhold

Vaskeplass i Bergen


_Christian

Recommended Posts

Nå er jeg så uheldig at jeg ikke har mulighet å vaske bilen uten for leiligheten der jeg bor.

Mangler alt.... Oppkjørsel, vann osv.....

Noen som vet om et bra vaskested i Bergen?

Daniel? Lex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, skulle ha skrevet med spesifikt....

Ja det er nok av vaskehaller, men orker ikke slike haller hvor betjeningen er helt nazi på at en ikke kan bruke andre produkter en det som er i deres utstyr.

Står på de fleste selvvaskeanleg jeg har sett.

Et sted der jeg kan stå å kose meg å vaske bilen uten att det henger ansatte eller andre i køen som lurer på å tid jeg er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Lurer på om den bensinstasjonen ovenfor arenum er en mulighet, der har vaskeanlegget såpass mange båser at det ikke skulle være noe problem. Spesielt ved ukurante tidspunkt på døgnet. det er nok ikke lov å nyte medbrakt der heller, men tviler på at du får noe pes av den grunn. Verdt et forsøk ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, skulle ha skrevet med spesifikt....

Ja det er nok av vaskehaller, men orker ikke slike haller hvor betjeningen er helt nazi på at en ikke kan bruke andre produkter en det som er i deres utstyr.

Står på de fleste selvvaskeanleg jeg har sett.

Et sted der jeg kan stå å kose meg å vaske bilen uten att det henger ansatte eller andre i køen som lurer på å tid jeg er ferdig.

Hvis du skal leie deg en vaskehall du kan ha i ro og fred noen timer eller kanskje en hel deg, så tror jeg nok du må leie plassen, for det er vel ingen som i utgangspunktet er interissert i å ha utgifter på ett bygg, uten å få noe igjen for det...

Det var ett sted her i Fredrikstad man kunne leie en vaskehall for en hel dag for 200,-

Men dette er veldig lenge siden og denne summen er sikkert fordoblet seg i dag.

Jeg synes dog ikke 400,- er all verden, så lenge man kan stå ett sted med alle failiteter en hel dag...

Men problemet er som du sier å finne noen som leier ut slike haller...

Litt rart at ikke dette kan være mer populært egentlig...

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en vaskeplass nede i Salhusveien som skal være døgnåpen , den ligger inn mot fjellet og man kan se den fra veien. Tror man kan kjøpe et kort også i buttikken like ved.

Har ikke prøvd den men virker fredelig der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg så uheldig at jeg ikke har mulighet å vaske bilen uten for leiligheten der jeg bor.

Mangler alt.... Oppkjørsel, vann osv.....

Noen som vet om et bra vaskested i Bergen?

Daniel? Lex?

kjedelig det der....

hittil har jeg brukt statoil, tar med meg CG bøtten med skrulokk med varmt vann og shampoo i og sprayflaskene med avfetting/felgrens, tørkehåndkle, washmitt osv.

På nesttun har de "poleringshall" der hvor støvsugeren er, samme med statoil solheimsviken men jeg synes det er for fuktig/klamt der inne til å stå med voks etc. Statoil fjøsangerveien har mer plass utenfor vaskehallen til tørk og hva enn du ellers vil gjøre.

Ang å nyte medbrakt så er det ikke lov mange steder av hensyn til stasjonens utslippstillatelser på offentlig avløpsnett, MEN så skal det sies at det finnes ikke noen som bryr seg... bare ikke gå inn og spør om du får lov....

kollegaene sverger til bilbadet...... jeg bare ler av de men de sier børstevasken er skånsom for det er jo noen som spyler av bilen før den går inn i børstene. LOL

Endret av daniel

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tusen takk for svar folkens....

Ikke så lenge siden jeg flyttet opp, så har ikke vært alle stedene dere sier ennå.

Får bare sette meg i bilen å se meg omkring....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang å nyte medbrakt så er det ikke lov mange steder av hensyn til stasjonens utslippstillatelser på offentlig avløpsnett,

Har forståelse for det. Men hvilke produkter oppfyller, eller er godkjent, for utslippet?

På Statoil f.eks. selger de jo Prick-bort, TW og AG produkter.

Finnes det noen datablad på produktene vi bruker som man kunne hatt med for dokumentasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tviler på du finner noen på statoil som både lager boller OG har peiling på kjemikalier.

ikke spør, ikke si noe, bare gjør det så går det så fint.

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke ome dette er nevnt før i denne tråden, men jeg lurer egentlig på HVA som faktisk skjuler seg i såpeoppskriften/avfettingen/varmvoksen etc på Statoilstasjoner.... ?

Er det noen her som vet hva som blir brukt og hvilke blandingsforhold?

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dersom du tar en titt så står ofte fatene de fyller fra i nærheten av selvvasken der

hehe, mener den ene het noe sånt som Frank Vintervask for nordiske forhold eller noe i den duren =)

kanskje noen kan ta bilde og så kan vi diskutere hvilken voks som gir best beskyttelse mot dette og hvorfor!!! og om det er bedre med sealer eller ikke under voksen og ikke minst så kan noen ta noen 5050bilder!!! WOHOOOO. Skulle hatt noen gallons med statoilvask !!!

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Esso stasjonen i fyllingen har jeg stått endel ganger med bøtte og medbrakt og ingen har sagt noe til meg, samme gjelder statoil i fyllingen, men såklart prøve å ligge vaskingen til andre dager enn søndag og lørdag fordi da er det som regel masse kø på begge stasjonene.

Begge har varmt vann i høytrykken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stasjonene velger selv hvor de kjøpe guffe, ofte miljøvennlig og billig dritt.

Litt OT: Jeg har faktisk jobba 10-11 år med vask av fly og har vaska x antall tusen m2 med lakk, noe mer industrielt enn med min egen bil skal det sies. Vi brukte en kraftig alkalisk "såpe/løsemiddel" som var mye kraftigere enn hva jeg noen gang har vært borti av såpe til bil. Var irriterende for hud og luftveier i sterk konsentrasjon. Fungerte også kanon til innbrent felgstøv og motorvask på biler. Det var bare å sprøyte på en gang og la det ligge noen minutter, så kunne vi spyle av 70-90% av guffen. Påfør på nytt og vask over, så var det stort sett reint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Den dagen jeg kommer inn på en bensinstasjon som kan noe mer enn å legge opp pølser og selge boller så blir jeg imponert, dette gjelder også Sandmo :P

Sist jeg var inne på Statoil så kom det en dame bort i disken og spurte den manlige ekspeditøren om dette var den oljen hun skulle ha til sin bil(Hun spesifiserte at hun skulle ha mineralolje). Svaret hun fikk: Vet ikke jeg, kan ikke noe om sånt jeg, men det det står sikkert op den... Så om man har med seg databladene så hjelper det fint lite ville jeg tro..

Gjør som Daniel sier, ikke spør, bare gjør.. Det er lettere å be om tilgivelse enn tillatelse har jeg lært...

Slemreke og jeg holdt jo på inne på Statoil i "Gjør-det-selv-hallen" her i Moss i 2 timer uten å få tilsnakk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...