Gå til innhold

Audi A4 sølv metallic


BMen

Recommended Posts

Hei!

Jeg er litt fersk i bilpleie og har nylig kjøpt meg en Audi A4 1,8TQ 2002 modell som er sølv metallic farget.

Jeg lurer rett og slett på hva jeg trenger av voks og slikt for å få bilen til å skinne mest mulig. Vet ikke helt hvordan jeg skal spørre som deree sikkert kan se :P

Har dere noen produkter dere kan anbefale til hvert steg. Da tenker jeg til avfetting, vask, clay, shampo osv.

Håper noen kan hjelpe meg for jeg lærer stadig og jeg blir bare mer og mer hekta på bilpleie etter å lese ting her i forumet.

Mvh

Bjørn Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er litt fersk i bilpleie og har nylig kjøpt meg en Audi A4 1,8TQ 2002 modell som er sølv metallic farget.

Jeg lurer rett og slett på hva jeg trenger av voks og slikt for å få bilen til å skinne mest mulig. Vet ikke helt hvordan jeg skal spørre som deree sikkert kan se :P

Har dere noen produkter dere kan anbefale til hvert steg. Da tenker jeg til avfetting, vask, clay, shampo osv.

Håper noen kan hjelpe meg for jeg lærer stadig og jeg blir bare mer og mer hekta på bilpleie etter å lese ting her i forumet.

Mvh

Bjørn Magne

Ingen som har noen forslag til meg angående hvilken voks jeg skal bruke og slikt til polering av sølv metallic?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke Carnuba mer beregnet for "mørke" farger?

Jeg kunne trengt lakkrens, voks og lakkforsegling til sølv metallic. Noe jeg glemmer så må dere si ifra?

Kunne tenke meg noe som holder, men som også gir et godt skinnende utsende =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Er ikke Carnuba mer beregnet for "mørke" farger?

Jeg kunne trengt lakkrens, voks og lakkforsegling til sølv metallic. Noe jeg glemmer så må dere si ifra?

Kunne tenke meg noe som holder, men som også gir et godt skinnende utsende =)

Carnuba gir vel glans, og det er jo enda vanskeligere å få frem på sølv metallic enn sort f.eks. Synes jeg da.Hvist du skal ha en lakkforsegling først så er valget mitt enkelt ihvertfall.Duragloss111 gir til og med sølv metallic til å bli skinnende :) Billig og enkel å bruke.Men herdetid 12-24 timer, så bør stå i garasje eller noe å herde.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt rundt forbi og kommet frem til at

101 + 105 + 111 fra Duragloss kan være en god kombinasjon til min sølv bil.

Men jeg har aldri polert en bil før så jeg lurte også på hva jeg kunne trenge av utstyr til å få ett bra resultat?

Jeg har også kjøpt meg en billig poleringsmaskin som jeg skal prøve å øve litt med. Skal på knokksen å skaffe meg et panser som jeg kan øve meg på =)

Endret av BMen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Er det litt swirls ville jeg gått for Sholl S17 og Sholl orange pad. Er selvfølgelig mye annet å velge i, men om jeg skulle kjøpt inn minst mulig utstyr og polert min egen så ville jeg brukt den komboen tror jeg.Huske clay etter avfetning og vask da.Også må du ha ett mf tørkehåndkle og clay lube.Det skal ikke forundre meg om at du går bananas og handler inn for 10000kr :) Vi er mange her som har begynt på den måten,hehe.Clay er det masse å velge i.Om du bruker en litt agressiv clay som kan gi litt småriper så gjør ikke det så veldig mye om du skal maskinpolere etterpå alikevel.Husk at bilen bør være heelt ren før du clayer.Riccardo clay som selges på scandicshine.no er god å bruke.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags maskin har du? Roterende eller DA?

Jeg kjøpte bare en billig maskin fra mekk for å øve på ett panser og slikt foreløpig og derretter ta steget videre til min egen bil. En gang må jo være den første :P

Tar gjerne imot tips også =)

Jeg tror det er en DA med merke scan tools.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Duragloss 101 + 111 feks er knall på sølv biler syntes jeg... da glinser de bra etterpå... lakkrensen gir ofte et veldig synlig resultat på sølv.. så det er viktig (vel viktig uansett det da)

Vedr det andre

P21s power gel felgrens

Prickbort avfetting

Swissvax blå clay el Bilt hamber soft clay

Duragloss 901 såpe er snadder

tørkehåndkler

duragloss 101

duragloss 111

bør skremme naboen da med bilen ;)

husk herdetid på Duragloss, 111 bør stå i 24 timer før den er i regn eller får vann på seg... da henger den bra..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duragloss 101 + 111 feks er knall på sølv biler syntes jeg... da glinser de bra etterpå... lakkrensen gir ofte et veldig synlig resultat på sølv.. så det er viktig (vel viktig uansett det da)

Vedr det andre

P21s power gel felgrens

Prickbort avfetting

Swissvax blå clay el Bilt hamber soft clay

Duragloss 901 såpe er snadder

tørkehåndkler

duragloss 101

duragloss 111

bør skremme naboen da med bilen ;)

husk herdetid på Duragloss, 111 bør stå i 24 timer før den er i regn eller får vann på seg... da henger den bra..

Da gjelder det bare å få lønna inn så jeg kan få hjem produktene =) Gleder meg som bare det allerede så skal ikke se vekk ifra at jeg kommer til å gå i "10000 fella" :P hehe

Leste en plass at det skulle være bra med 105 også imellom 101 og 111. Men da trenger jeg jo trossalt veldig god tid :P

Men 101 så 111 bør holde for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gjelder det bare å få lønna inn så jeg kan få hjem produktene =) Gleder meg som bare det allerede så skal ikke se vekk ifra at jeg kommer til å gå i "10000 fella" :P hehe

Leste en plass at det skulle være bra med 105 også imellom 101 og 111. Men da trenger jeg jo trossalt veldig god tid :P

Men 101 så 111 bør holde for meg?

DU KAN BARE KOMME OPP MED BILEN TIL MEG,SÅ SKAL JEG TA DEN FOR DEG!!!!:D

Mvh

Blankpolert Rød Audi=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, monsen? :P

hehe yes, akkurat ferdig me bilen min utvendig idag. Ska gjør an ferdig innvending imårå ! Litt OFF topic( ska kjøpa meg ny sykkel t 10.000 ink.utstyr imårå)haha:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe yes, akkurat ferdig me bilen min utvendig idag. Ska gjør an ferdig innvending imårå ! Litt OFF topic( ska kjøpa meg ny sykkel t 10.000 ink.utstyr imårå)haha:p

Allright =) Men ring meg imårå då så du kan oppdatera meg :P hehe =) Trenge någe å jørr på jobb vettu ;)

Men nå må me tilbake t temaet =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allright =) Men ring meg imårå då så du kan oppdatera meg :P hehe =) Trenge någe å jørr på jobb vettu ;)

Men nå må me tilbake t temaet =)

Kanskje det ja, eg ska nyta den siste ferie dagen min vertfall:p hehe stemme:) Jepp, vært på Dr.Wax nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det ja, eg ska nyta den siste ferie dagen min vertfall:p hehe stemme:) Jepp, vært på Dr.Wax nå?

Jaja du får kosa deg me ferie dagen din du så snakkes me imårå ;) Nei, vente på at du ska komma opp så me kan vimsa ner sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg bruke Duragloss med maskin?

Har en billig DA maskin lignende den på biltema med en "stor" pute. Noen tips til hvordan jeg skal bruke den? Jeg har aldri brukt maskin før.

Er det noen maskiner dere eventuelt kan anbefale som ikke er alt for dyre for en nybegynner som meg.

Handlelista mi er som dette foreløpigt:

P21s power gel felgrens

Prickbort avfetting

Swissvax blå clay el Bilt hamber soft clay

Duragloss 901 såpe er snadder

tørkehåndkler

duragloss 101

duragloss 111

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Den med et hode du har der er det bare å kaste, den klarer nesten ikke å dra seg selv rudt engang...

Handle deg en med 2 hoder fra biltema, noen Cyclo pads (blankbil) el uberpads (scandicshine) i 4" til maskinene, Det holder med bløte/finishing pads..

Duragloss 101 og 111 kan du fint benytte sammen med en DA maskin. Liker best å bruke 101 sammen med DA og så tar jeg 111 for hånd...

Husk mikrofiber også, der er Swissvax sine rosa knallbra (dyre ja, men de er verdt det)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den med et hode du har der er det bare å kaste, den klarer nesten ikke å dra seg selv rudt engang...

Handle deg en med 2 hoder fra biltema, noen Cyclo pads (blankbil) el uberpads (scandicshine) i 4" til maskinene, Det holder med bløte/finishing pads..

Duragloss 101 og 111 kan du fint benytte sammen med en DA maskin. Liker best å bruke 101 sammen med DA og så tar jeg 111 for hånd...

Husk mikrofiber også, der er Swissvax sine rosa knallbra (dyre ja, men de er verdt det)

Okey da takker jeg bare for svar =) Da trenger jeg bare lønn så begynner moroa :D

Men det er ikke noe mer jeg trenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...