Gå til innhold

Voks til svart bil


Knarvik

Recommended Posts

Hei,

Jeg har den siste tiden prøvd litt forkskjellige produkter. Megs #16 og #21 som skal være holdbare. Synes også denne så svært bra ut på en VW Bora med "lilla lakk". Kjørte da kombi ( Menzerna husker ikke helt koden, Meguiars step 2 og Meguiars #21).

Gjorde samme steg på en svart Suzuki Swift, synes ikke denne fikk så mye liv i lakken som Bora, men for all del:) Håper den er holdbar i det minste.

Spørsmålet er om det er noen killerkombi til Swift og Skoda RS svarte metallic farger. Viktig med holdbarhet også.

Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har den siste tiden prøvd litt forkskjellige produkter. Megs #16 og #21 som skal være holdbare. Synes også denne så svært bra ut på en VW Bora med "lilla lakk". Kjørte da kombi ( Menzerna husker ikke helt koden, Meguiars step 2 og Meguiars #21).

Gjorde samme steg på en svart Suzuki Swift, synes ikke denne fikk så mye liv i lakken som Bora, men for all del:) Håper den er holdbar i det minste.

Spørsmålet er om det er noen killerkombi til Swift og Skoda RS svarte metallic farger. Viktig med holdbarhet også.

Christian

Hei,

Jeg har en Superb i svart som jeg la Dodo Juice Blue Velvet PRO på for ikke lenge siden, syns den livna opp lakken skikkelig. Er jo Black magic perl dette?

Holdbarhet er ca 5 mnd.

Brukte Dodo Juice Lime Prime før voks.

EDIT: Hadde Victoria Wax Chaos på den før, men likte bedre hvordan Dodo så ut.

Endret av PH/Blankbil

www.blankbil.no

Bilpleie til hyggelige priser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har en Superb i svart som jeg la Dodo Juice Blue Velvet PRO på for ikke lenge siden, syns den livna opp lakken skikkelig. Er jo Black magic perl dette?

Holdbarhet er ca 5 mnd.

Brukte Dodo Juice Lime Prime før voks.

EDIT: Hadde Victoria Wax Chaos på den før, men likte bedre hvordan Dodo så ut.

Det er Black Magic perl ja. Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tilbake til topic.....

om du ikke vil bruke så mye penger på voks som concorso kan jeg absolutt anbefale SV Mirage

Pete`s 55 er utvilsomt en kjekkas på sorte biler men noe dårligere holdbarhet..... til gjengjeld er den veldig lett å jobbe med. Meningen min om holdbarhet er en annen, jeg synes det er kjekt å legge voks og gjør det gjerne ofte

har mg#16 og men har brukt petes oftere til jeg fikk mirage da...

skal du ha holdbarhet så heter det vell Swissvax Shield

Endret av daniel

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til trådstarter: Syns du skal følge Per Herbjørn sitt forslag å gå for Dodo Juice.

Etterpå legger du ut et par bilder som viser at bilen din er minst like blank og dyp som Bjerknez sin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har en like blank bil som meg din dust!

Ikke enda, men når trådstarter har lagt på et par lag med Dodo Juice så har han like blank bil som deg ;)

Dessuten så har jeg mest sannsynlig fler gallons enn deg,... noe som tillsier at jeg er mye flinkere enn deg! :lol:

Stemmer nok det. Så jo hvor lett du fjerna måkebasjen her om dagen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til voks, og til trådstarter så ville jeg bestemt meg for hvilket prisleie du vil legge deg på for en handel....

Sier du 150-300 eller 300-700, alternativt 4000-18000 så vil du få helt forskjellige svar og beskrivelser.

ta en titt i lommeboka, kjenn hva magen sier og bestem deg for hvor mye du vil spenne avsted B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Ikke enda, men når trådstarter har lagt på et par lag med Dodo Juice så har han like blank bil som deg ;)

Stemmer nok det. Så jo hvor lett du fjerna måkebasjen her om dagen :D

Mye værre å fjerne en fastbrent måkebæsj enn å detaile en hel bil med havy swirls og hard lakk med DA maskin. Så ja jeg ser på meg selv som ganske så proff på området! :lol:

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EspenHamre

Mine hotte tips på sort bil

Lusso Oro gir våthet og dybde fra en annen verden, tatt prisen i betraktning. Holdbarhet derimot eiger den ikke

Pete`s 55 er i samme gata, men ikke samme våthet, litt bedre holdbarhet men ikke noe å skryte over. Prisen er jo lekker her også

Dodojuice kan tilby prøvekrukker, så du slipper og blakke deg for å prøve litt av hvert. Tipset til Blankbil kan du gjærne følge, og ikke tømme lommeboka.. en 30ml "krukke" holder til mange mange lag

Swissvax Shield er meget god, men er litt mer blankt og sterilt look enn feks Concorso. Holdbarhet og vannskrekk er på topp

Swissvax Concorso er fantastisk god på sort bil, og popper flakes meget godt for dem som liker det synet. Dybden er også helt vanvittig. Holdbarheten har jeg ikke erfaring med enda, men har lest den skal være god, type 4-6mnd ish

SV koster litt, men jeg mener at mengde voks og hvor drøy og hærlig de er i bruk veier GODT opp for prisen :)

Lusso Oro

IMG_2943.jpg

IMG_2947.jpg

CG 5050

DSC_0119.jpg

DSC_0124.jpg

Shield

IMG_1245.jpg

IMG_1250.jpg

Concorso

DSC_0058.jpg

DSC_0056.jpg

DSC_0055.jpg

DSC_0054.jpg

Endret av EspenHamre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at noen tar alt i verste mening gjør at jeg bare må rydde denne tråden og få den ned i kommunefarvet humorfri modus igjen

Tråden ryddes og diskusjonen fortsetter OnTopic :)

De som har fått sine innlegg redigert ser det selv og blir ikke kontaktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne ser jo også ganske bra ut :)

3794596125_07cb6ce47c_o.jpg

Bra du fjerna det andre bildet...det var ikke så bra.

Men hvorfor så hemmelighetsfull ? De fleste av oss skjønner at du vil et sted...så bare kom med det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så måtte du ødelegge da xD Den heter "ingen lsp" :P

Det samme gjør denne:

4718850896_9352bda90a_b.jpg

Btw, sjekk den horrible fargeforskjellen jeg har mellom fremdør og bakdør <_<

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EspenHamre

Før etter etter wipedown da?

Ser jo ikke værst ut hverken med look eller beading/sheeting etter en runde med Scholl S30/40 feks

Men det viktigeste er tross alt grunnarbeidet, voksen kan bare gi en siste piff.

Endret av EspenHamre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg anbefale en voks så må det være Victoria Cocours. Denne har jeg aldri hørt noen si et negativt ord om og de fleste skryter over hvor fantastisk denne er på mørke biler. Dessuten reddet den meg virkelig i går da jeg plutselig fikk problemer med å buffe av colli 915. Jeg så ingen annen utvei enn å legge et lag med concours over det som lå igjen av 915, og det funka gull. Buffa av og det var rent med en gang :) Den er utrolig lett å bruke og holder LENGE.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...