Gå til innhold

Fjerne grease på dørhengsler


Arne

Recommended Posts

Hva er det beste og fjerne grease på dørhengslene? har testa G.R og super degreaser men er ikke overbevist om at det er det beste.Hengslene har myye grease på så det er ikke noe "kjære mor" jobb.

Forslag til noe som er effektivt på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Prickbort el tardis tar det vel, men kan nok være en ide å fjerne noe med en gammel fille før en sauser det inn og bruker en liten kost på det....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmm.grubler :) Hva med varmepistol og smelte det vekk?? Ha klart pulverapparat i tilfelle det tar fyr(noe jeg egentligikke tror det kan gjøre).

:o er ikke noe jeg hadde prøvd på min egen bil det der.. hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Tardis tar bra, samme med prickbort, så kan anbefale de ja... bruker de sammen med en kost her i hengsler som er oljete, er det ille er det tardis, er det mindre ille er det Prickbort...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer i med Surfex HD! Brukte dette på mi og nå knirker dørene. Ikke et spor av fett igjen. Brukte Surfex i 1:0

Note to self: Husk å smøre dørhengslene ved første anledning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Øyvind G

hvis ikke du får det vekk med noe som er nevnt over her så ville jeg prøv med sitrus rens. får det bla hos mekonomen :)

varmt vann kan også gjøre susen.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått gjort endel.Testet alt som er nevnt over her,pluss CG stickey gel for og prøve og få ting til og henge noe lenger.Tardis funket ikke noe bra syntes jeg.Surfex utblandet funket heller ikke noe bra.Ren surfex funket fjell,men jeg brukte nesten 0,4 liter på 2 hengsler så må prøve og være litt mere økonomisk neste gang.

Men husk at her er det snakk om 10 år med smørning og asfalt støv på hengslene.

Reminder til meg selv: Bruk hansker neste gang!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...