Gå til innhold

Hjelp til å "analysere" lakk


Oluf

Recommended Posts

Hei jeg tengte å gå over "utstillingsbilen" til pappa med roterende poleringsmaskin da den har fått en del vaskestriper ol.

Det jeg lurer på er hvilken type lakk som er brukt på disse bilene? Myk eller hard? Er det klarlakk i det hele tatt? Fargen er en mørk grønn farge, kan sjekke fargekode om det trengs. Hvem kan jeg eventuellt kontakte for å få disse opplysningene? Noen her som har kjennskap til disse "gamle" lakkene?

Bilen skal visst også være opplakkert en gang i følge forrige eier, men det er lite historikk på hvor dette er gjort og evt om det er samme lakk type som den er lakkett opp i som da den kom fra fabrikk.

Om det evt ikke er klarlakk på denne, hvordan skal man da gå frem når man skal fjerne riper med rubbing, det går i scholl serien. Kom med tips og erfaringer :)

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Du ser om det er klarlakk på bilen når du polerer, blir paden samme farge som bilen er den uten klarlakk... er den tett i fargen, dvs uten metallik så er den ofte uten klarlakk på seg..

Er den etterlakkert de senere årene er det det som det må taes høyde for mht polering, men det er vel samme prosedyre uansett... vet bare at det har vært noe mht biler fra 60 tallet og nedover som kan ha en annen lakktype.. tror nok ikke det er så stor forskjell..'

Test et sted som ikke er synlig først om du ikke er sikker på lakken, en håndpad + en polish vil nok gi farge på paden om det eruten klarlakk...

Er hele bilen omlakkert?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser om det er klarlakk på bilen når du polerer, blir paden samme farge som bilen er den uten klarlakk... er den tett i fargen, dvs uten metallik så er den ofte uten klarlakk på seg..

Er den etterlakkert de senere årene er det det som det må taes høyde for mht polering, men det er vel samme prosedyre uansett... vet bare at det har vært noe mht biler fra 60 tallet og nedover som kan ha en annen lakktype.. tror nok ikke det er så stor forskjell..'

Test et sted som ikke er synlig først om du ikke er sikker på lakken, en håndpad + en polish vil nok gi farge på paden om det eruten klarlakk...

Er hele bilen omlakkert?

Tror hele bilen skal være opplakkert ja, en gammel dame som var forrige eier som hadde den sammen med mannen sin siden den var ny. Mannen er desverre gått bort og det er vel han som eventuellt kan sitte på den infoen jeg ønsker :(

Skal teste med en hånd pad når bestillingen min på scandicshine annkommer. Forresten noen som har betalt med "Forhåndsbetaling bank" der før? Har ikke fått noe kontonummer eller KID nummer enda så får ikke betalt, får jeg denne infoen etter ordren går fra "under behandling" til "effektuert" eller lignende?

Takker for kjappt svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten noen som har betalt med "Forhåndsbetaling bank" der før? Har ikke fått noe kontonummer eller KID nummer enda så får ikke betalt, får jeg denne infoen etter ordren går fra "under behandling" til "effektuert" eller lignende?

Takker for kjappt svar :)

Når du velger "forhåndsbetaling bank" står det en plass på siden:

Vennligst overfør betalingen til kontonr.:

1503 09 60413

Når du betaler merker du med ordrenr. og navn i kommentarfeltet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du velger "forhåndsbetaling bank" står det en plass på siden:

Vennligst overfør betalingen til kontonr.:

1503 09 60413

Når du betaler merker du med ordrenr. og navn i kommentarfeltet :)

Jeg så det sto kontonummer osv på siden etter at jeg hadde valgt "forhåndsbetaling bank". Men jeg kryssa ut den siden da ikke alle varene var på lager akkurat da og når jeg nå vil betale og går på ordrestatusen står det ikke noe kontonummer noen plass, har sjekka alle mulige sider opp og ned :/

Er jo ganske idiotisk at man ikke får opp hvilket kontonummer man skal betale til under "ordrestatus" og at man bare får se det EN gang og er butfucked om man ikke notere det ned akkurat der og da :/

Mulig det er fordi ordren min står som "under behandling" at jeg ikke ser noe kontonummer og betale til under ordrestatus? Har ikke handla der før så jeg vet ivertfall ikke :P

Endret av Bilpleie gærning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg nå vil betale og går på ordrestatusen står det ikke noe kontonummer noen plass, har sjekka alle mulige sider opp og ned :/

Er bare å "lage" en ny bestilling og velge Forhåndsbetaling bank, så kommer betalingsinfo opp. Deretter avbryter du bare bestillingen.

Var slik jeg gjorde det så kontonr. skal stemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare å "lage" en ny bestilling og velge Forhåndsbetaling bank, så kommer betalingsinfo opp. Deretter avbryter du bare bestillingen.

Var slik jeg gjorde det så kontonr. skal stemme :)

Smart triks, takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener bestemt at betalingsinfo (inkl.kontonr.) står i en av mailene du mottar etter at ordren er sendt..? :)

Har ikke sett snurten av noe slikt nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg det har skjedd ett eller annet uregelmessig med ordren din :huh:

Anyways, alt er innomhus nå. Fikk pakken i går, mangla en rull maskeringstape men jaja.

Det gikk kjappt ivertfall, fant ut at jeg trengte en del mer så jeg oppretta en ny bestilling og fikk de til å fjerne den første bestillinga. Betalte ASAP med ordrenr i komment feltet og pakken var på døra 2 dager etter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...