Gå til innhold

Flexi Blade Fra Autoglym


peik

Recommended Posts

Er det noen her inne som har erfaring med Flexi Blade fra Autoglym? Har sett det i bruk, og det er jo veldig effektivt, men risikerer man ikke riper når man tørker bilen med dette silikonbladet?

Endret av peik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt flexi blade fra autoglym i 4 år.Kan ikke være foruten den.Og ja,den lager ikke striper i det hele tatt.Kan anbefales på det sterkeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe og være redd for med water bladebare du er HYSTERISK nøye med at det ikke kommer noe som helst på det annet enn vann.

Bruker det selv noen ganger og har ikke fått noe riper enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felleskjøpet har løvblåsere fra 1200 spenn.. klør litt i lommeboka, ja. Er så mye mer moro å se vannet beade seg av lakken, og samtidig være 100% sikker på at du ikke lager ei eneste ripe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felleskjøpet har løvblåsere fra 1200 spenn.. klør litt i lommeboka, ja. Er så mye mer moro å se vannet beade seg av lakken, og samtidig være 100% sikker på at du ikke lager ei eneste ripe ;)

Har tenkt tanken selv :lol:

Å hvis naboene ikke tror at man allerede er gal.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt tanken selv :lol:

Å hvis naboene ikke tror at man allerede er gal.....

Njah, kjøp av en løvblåser kan man alltids forsvare ettersom den tross alt kan brukes som løvblåser ;)

Har surfa litt til og kommet frem til at jeg vil teste først med en billig "kina-blåser" a'la denne før jeg eventuelt gidder å legge flere tusenlapper i en dyrere modell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Det er alltid en risiko (for å bruke det ordet) for at partikler fester seg på silikonet, siden det er "sleipt" så ting kleber seg. Har kamerater som har brukt slike, de har skyllet de godt, tørket de over med filler osv, så det ikke er sandkorn osv igjen. Fortsatt kan det være, det vil omtrent alltid være noen partikler igjen, de kan komme fra vind osv også, og hvis ett sandkorn kommer mellom nalen og lakken, da er det gjort. folk anbefaler å hive pusseskinnet, jeg trokke at vannal er stort bedre for å si det sånn..

Min mening da..

Kristoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

waterblade ligger på hylla her, for godt.....blir ikke benyttet annet en ved våtsliping for å insipsere...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har California waterblade...ikke redd for å bruke den. Bilen må være 110% ren. Blir som regel brukt på panser/tak vinduene....:) Er jo ingen fare så lenge du skal kjøre med maskin på bilen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... men hva er vitsen? Er ikke sånn at jeg leker apekatt om jeg er nær hjelp, for hjelpen er jo uansett like rundt hjørnet. Kan man la være så bør man la være.

For min del vil det aldri bli om å gjøre å skaffe meg mer arbeid, uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986
Har California waterblade...ikke redd for å bruke den. Bilen må være 110% ren. Blir som regel brukt på panser/tak vinduene....:) Er jo ingen fare så lenge du skal kjøre med maskin på bilen etterpå.

For min del da måtte jeg maskinkjørt bilen hver dag det ikke regner.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Små partikler på bilen, da?

Nei huff, slikt skal jeg aldri bruke mer... i sommer blir det løvblåser B)

Hehe, skulle vært amerikaner du :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Akkurat skaffet oss løvblåser.. Blir fint å bruke til felger osv ;)

Den kan jo være fin for de som ikke har dame og den :P

Endret av Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... men hva er vitsen? Er ikke sånn at jeg leker apekatt om jeg er nær hjelp, for hjelpen er jo uansett like rundt hjørnet. Kan man la være så bør man la være.

For min del vil det aldri bli om å gjøre å skaffe meg mer arbeid, uansett.

Vitsen er vel at det går mye raskere å tørke bilen med Microfiber om du få fjernet endel vann først. Men forutsetter jo at bilen er håndvasket innendørs med rene lokaler som jeg gjør ;)

Et annet tips for å lette tørking: etter bilen er spylt ren for såpe etter vask, bruk en hageslange å ta av munnstykket å la vann renne i store mengder over bilen...pleier renne godt av da....lettere å tørke med Microfiber etterpå.

:)

Endret av Odd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...