Gå til innhold

Hva trenger jeg utover Svisswax Master collection?


Maxgets

Recommended Posts

Jeg driver å kjøper inn litt utstyr så jeg kan holde bilene mine strøkne fremover.

Men jeg har ikke helt klart å sette meg inn i alt jeg trenger.. så lurer på om dere kan komme med noen tips?

Jeg kan jo starte med hva jeg allerede har bestillt:

Flex DA polermaskin

1 Art 151 Swissvax Master Collection med Shield Voks

1 Art 395 Swissvax Mixing Bottle 250 ml

1 Art 362 Elephant Leather Fat 15 ml

1 Art 389 Swissvax Lær Børste

1 Art 379 Swissvax Voks Påføringspute

1 Art 375 Swissvax Cleaner Fluid Håndkle

1 Art 390 Rain-X 200 ml

1 Swissvax Vaskebøtte

1 Art 259 Swissvax Seal Fead 250 ml

Også har jeg Meguiars scracth X, NXT car wash, NXT Tech wax ett par vaskevotter og tørkehåndkle fra før.

Det jeg først skal bruke dette på er en sort audi a4 med delskin. Skal prøve å få den strøken både inni og utenpå.

Det er ett par mindre skraper og vaskeriper på bilen, men ikke dype(kjenner ikke med neglen) som jeg vill prøve og få bort.

Tror jeg skal ha det meste for å shine den inni(??) men mangler vel litt til å fjerne skrapene og vaskeripene tror jeg?

Hva anbefaler dere å kjøpe?

Endret av Maxgets
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan f.eks. kjøpe Scholl poleringsmidler og Uber pads.

Eg har sjøl testa dette på ein bil og det fungerer bra.

Eg måtte til med Scholl S03 Gold på DA for at det skulle ta nok på min bil. (med gul Uberpad)

Deretter vart det S17 (med grønn Uberpad)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller du kan kjøpe f.eks megs ultimate compound som gjør en veldig grei jobb med DA og ikke koster all verden. Men siden du har kjøpt sv collection så spiller vel ikke pris noen rolle, så da kan du like gjerne kjøpe scholl serien eller 3m serien med pads også, og gjøre det skikkelig :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gloss it serien er fin og jobbe med om du ikke har så mye erfaring med maskin.Endel olje i de så de er lettere og jobbe med for de som er nybegynner syntes noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver å kjøper inn litt utstyr så jeg kan holde bilene mine strøkne fremover.

Men jeg har ikke helt klart å sette meg inn i alt jeg trenger.. så lurer på om dere kan komme med noen tips?

Jeg kan jo starte med hva jeg allerede har bestillt:

Flex DA polermaskin

1 Art 151 Swissvax Master Collection med Shield Voks

1 Art 395 Swissvax Mixing Bottle 250 ml

1 Art 362 Elephant Leather Fat 15 ml

1 Art 389 Swissvax Lær Børste

1 Art 379 Swissvax Voks Påføringspute

1 Art 375 Swissvax Cleaner Fluid Håndkle

1 Art 390 Rain-X 200 ml

1 Swissvax Vaskebøtte

1 Art 259 Swissvax Seal Fead 250 ml

Også har jeg Meguiars scracth X, NXT car wash, NXT Tech wax ett par vaskevotter og tørkehåndkle fra før.

Det jeg først skal bruke dette på er en sort audi a4 med delskin. Skal prøve å få den strøken både inni og utenpå.

Det er ett par mindre skraper og vaskeriper på bilen, men ikke dype(kjenner ikke med neglen) som jeg vill prøve og få bort.

Tror jeg skal ha det meste for å shine den inni(??) men mangler vel litt til å fjerne skrapene og vaskeripene tror jeg?

Hva anbefaler dere å kjøpe?

Arbeidslyst + masse mf og pads/stash fra scholl B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Du kan f.eks. kjøpe Scholl poleringsmidler og Uber pads.

Eg har sjøl testa dette på ein bil og det fungerer bra.

Eg måtte til med Scholl S03 Gold på DA for at det skulle ta nok på min bil. (med gul Uberpad)

Deretter vart det S17 (med grønn Uberpad)

Eller du kan kjøpe f.eks megs ultimate compound som gjør en veldig grei jobb med DA og ikke koster all verden. Men siden du har kjøpt sv collection så spiller vel ikke pris noen rolle, så da kan du like gjerne kjøpe scholl serien eller 3m serien med pads også, og gjøre det skikkelig :)

Da tenker jeg att jeg prøver meg på scholl produkter, har lest mye bra om de i tilegg til annbefalingene fra dere =)

Men hvilke trenger man for å komme i gang? s03 gold, s17 og s30 bør vel dekke det meste? er det uber pads som er tingen til DA maskiner?

Og til sist, vet dere om noen nettbutikker i utlandet som selger scholl og uber pads? (gjør ikke noe å kunne spare litt.. =) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uber pads der vel det som er tingen når det gjelder scholl polish, men jeg har ikke prøvd dem med DA. Scholl er et merke som egentlig bare har slått an i norge via scandicshine, de er ikke noe kjent på verdensbasis. Jeg vet ikke om noen butikker i utlandet som selger det, så det må du nok kjøpe hos SS. S03 gold S17 og S30 skal holde fint ja. I allefall med DA.

Selv bruker jeg 3M polish som også er en del billigere hvis du vil spare penger, men de gjør uansett samme jobben. Noen liker det ene og noen liker det andre :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tenker jeg att jeg prøver meg på scholl produkter, har lest mye bra om de i tilegg til annbefalingene fra dere =)

Men hvilke trenger man for å komme i gang? s03 gold, s17 og s30 bør vel dekke det meste? er det uber pads som er tingen til DA maskiner?

Og til sist, vet dere om noen nettbutikker i utlandet som selger scholl og uber pads? (gjør ikke noe å kunne spare litt.. =) )

Ville definitivt kjøpt Meguiars soft buff pads til Flex DA........

Jeg har kjørt, og kjører fortsatt mye med medium Uberpads, men de blir såpass små at man risikerer at bakplata på maskina kan skade feks takrails osv.

(bakplate er farlig nær kanten på paden)

Soft buff padene har en forsenkning i midten mot bakplata og eliminerer denne faren i tillegg til at de visstnok skal være veldig holdbare.

Jeg har den gule og synes DA maskina ble mye mere anvendelig all-over med denne typen pads så jeg kommer til å kjøpe de to andre i serien også.

I Norge kan sikkert Godkjemi hjelpe deg med slike, mens Shinearama i UK kan hjelpe deg hvis du vil handle utenlands.

Hvis dette er uaktuelt ville jeg vurdert de store sonus padene som scandicshine selger.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestillt en del mere :D

Ble foreløpig ikke scholl da.. prøver meg først med noen små flasker menzena.

Bestillingen fra Shinearama:

-Menzerna Polish Sampler Kit (4x250ml) 1

-Chemical Guys Maxi Suds II (16oz) 1

-Chemical Guys Citrus Wash+Gloss (16oz) 1

-Mothers Wheel Brush (single) 1

-Meguiar's All-Surface Interior Brush (single) 1

-Meguiar's Triple Duty Detail Brush (single) 1

-EZ Detail Brush (single) 1

-Valet Pro Orange Pre-Wash (5L) 1

-Bilt-Hamber Surfex HD (5L) 1

-Shinearama Plain 16oz bottle (Single) 3

-Shinearama Empty Spray Bottle - No Label (single) 2

-Meguiar's Chemical-Resistant Spray Head (single) 2

-Shinearama Foam Trigger Spray Head (single) 3

-Shinearama Dispenser Pump - 1oz (single) 3

Også la jeg inn en bestilling på Nanolotus:

1 x 10 stk NanoLotus® Nano Svampen ()

1 x Engros Microfiber klut 10 stk ()

1 x NanoLotus® Microfiber klut 10 pk ()

1 x NanoLotus® Microfiber Vaskehanske ()

1 x NanoLotus® Bilglass Forsegling Profesjonell Sett (BEST I TEST) ()

1 x NanoLotus® Beton & Fugeforsegling (Fuge impregnering) ()

Også har jeg tenkt å få tak i P21 power gel og prickbort.

Da tror jeg att jeg skal ha det meste jeg trenger(og litt til.. :P) med mindre noen ser noe jeg burde ha? =)

Nå har jeg bare puter til poleringsmaskinen(Flex DA) igjen å bestemme meg for, da tenkte jeg uber puter fra scandicshine.

Men hvilke farger bør jeg ha? er det nødvendig med alle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orange, grønn og blå - to av hver. Og husk at Menzerna er diminishing - slik at du må kjøre lav RPM i starten, så oppover til "topp", og når den begynner å blir "klar" på lakken så kjører du nedover i RPM igjen (såkalt Zenith-metoden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...