Gå til innhold

Er dette en grei løsning/kombo?


svenrik

Recommended Posts

Har tenkt til å bestille noen produkter nå, men er litt usikker enda. Har de `vanligste` produktene fra meguiars, duragloss m.m. Men jeg har lyst til å prøve noe nytt som fks. professional serien til meguiars. De skal brukes sammen med Meguiars DA maskin. Tenkte på # 80, #82, og #83 som polish. Og 21som Lsp. Er dette en grei løsning? Hvem av polishene er å anbefale? Vet at #83 er en grovere polish enn #80 osv. Er disse rubbing/polish i et eller bare en polish? Evt. Hvilke andre merker anbefaler dere til en nybegynner? Som sakt til DA maskin.

Ble et stort og langt spørsmål, men dere skjønner sikkert hva jeg vil fram til;)

Sven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rudilgr

Jeg hadde ikke kjøpt både #80 og #82, de er nokså like og jeg mener det holder med enten eller. ville muligens byttet ut #83 med #85 og... #85 er megagod på DA maskin kombinert med gul softbuff pute for lettere rubbing og burgunder pute for hardere rubbing... M#105 og #205 er og alternativer, men liker ikke de så godt på DA, bedre på roterende

Endret av rudilgr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke kjøpt både #80 og #82, de er nokså like og jeg mener det holder med enten eller. ville muligens byttet ut #83 med #85 og... #85 er megagod på DA maskin kombinert med gul softbuff pute for lettere rubbing og burgunder pute for hardere rubbing... M#105 og #205 er og alternativer, men liker ikke de så godt på DA, bedre på roterende

Takk for svar! Da vet jeg litt mer, er ikke så veldig lett utifra produktinfo på nett osv. og finne hvem man skal kjøpe. Så fks. Clay, #85 som rubbing, #80 som polish og #21 som LSP er en grei kombo? Og kanskje et lag med #16 på toppen for å sette prikken over i`en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rudilgr

dr_s liker #80 best, jeg liker #82 best, Men #85, #80 eller #82 og #21 eller #20 er et bra valg. #16 på toppen om du føler for det selv, om du velger #20 polymer sealant har den gode vannegenskaper (skrekk) GOD sheeting og holdbarhet, jeg bruker ingen voks oppå den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dr_s liker #80 best, jeg liker #82 best, Men #85, #80 eller #82 og #21 eller #20 er et bra valg. #16 på toppen om du føler for det selv, om du velger #20 polymer sealant har den gode vannegenskaper (skrekk) GOD sheeting og holdbarhet, jeg bruker ingen voks oppå den.

Takk for god hjelp. Fått litt mer forståelse nå. Kjøper en del forskjellige så jeg har å prøve meg fram med, så finner jeg ut hva jeg liker best selv. Gleder meg til pakka kommer i posten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Tar opp igjen denne tråden jeg.

Er relativt fersk i Detailing, men har funnet ut Meguiars er meget sterkt merke, som jeg har hatt meget god erfaringer med.

SPørsmålet er da, burde jeg holde meg en stund til de "Nybegynnerproduktene" til Meguiars før jeg evt går over på disse mer proffe produktene som #80 etc?

Med Nybegynnerprodukter tenker jeg på Ultimate Compound, NXT Tech Wax etc.

Er det stor forskjell på Nybegynnerprodukter og mer proft?

Takker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultimate compound er en veldig grei polish til bruk med DA maskin og for hånd. Har du tenkt å ta korreksjonen et steg videre med f.eks roterende maskin så må du over på proffserien. F.eks M105 og M205 som er en god combo som funker fint med både DA og roterende.

Som nevnt lenger opp her så er #16 en veldig god og holdbar voks fra meguiars. Den holder betydelig lenger enn NXT 2.0. Det er ingenting i veien med å teste ut proffproduktene hvis du synes UC ikke gir deg nok. Bruker du maskin nå eller jobber du for hånd?

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Som nevnt så er Ultimate Compound en knallsak, om du skal innom proffserien til meguiars, så ville jeg nok gått for 105 og 205.. 80 serien er god den, men den er litt gammel i tralten etterhvert, og det er mye annet som er i samme gate eller bedre..

Forskjelle på proff og "vanlig" er ikke så stor hos Meguiars som den var for 2-3-4 år siden, SwirlX og Ultimate Compound tetter igjen mye av gapet som har vært.

Det er ikke så lenge siden at DC rensen var den sprekeste på forbrukersiden, så kom ScratchX, ScratchX 2.0 for DA og nå Ultimate Compound for hånd eller DA maskin. Skal du ikke dra det for langt, så kommer du langt med en DA maskin og Ultimate Compound og gul/sort soft buff 2.0 pads.

(DA = Dual action maskin, dvs den osilerer og roterer, og er mer skånsom/lett å bruke en en roterende i ferske hender) 

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akuratt nå har jeg en Biltema DA(2 hoders) maskin, med Cyclopads.

Men i følge sikre kilder kommer Nissen i år med en G220 fra Meguiars om jeg er heldig!

Men det er ikke lettere å gjøre "feil" med profprodukter? Er de mye dyrere f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjøper i butikk, er proffprodukter fra MG utrolig dyre, men hvis du handler fra Shinearma.co.uk for eksempel, er det forholdsvis billig :)

En flaske med 105 og en med 205, så er du veldig godt på vei med tanke på korrigering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...