Gå til innhold

Voks


chn320

Recommended Posts

hei. har polert opp bilen med 1-2-3 step fra meguiars. har byttet ut trinn 3 med nxt tech wax. vil ha en skikkelig voks og tenkte dermed på swissvax shield.

Vil denne komboen gå eller må jeg bruke clean fluid tra swissvax for å bevare glansen og holdbarheten???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den komboen vil absolutt gå bra, men hvis man bruker cleaner fluid før en eventuell Swissvax voks så vil den få noe bedre glans, samt bedre heft som igjen vil si lengre levetid på voksen.

Cleaner fluid er på en måte en lakkrens, den renser lakken og etterlater noe oljer som gir bedre heft til voksen.

Men for all del, jeg har lagt SV voks flere ganger uten cleaner fluid og det har gått kjempe bra, men man får så klart litt lavere levetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man bruke masse penger på en voks med god "glans", "dybde" osv og så dekke over den med en billig syntetisk qd eller qw? De fleste sier jo at det er det øverste laget som gir utseendet. Er det ikke derfor man legger en god voks over sealeren? Det er så mye ulogisk og selvmotsigende her synes jeg.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man bruke masse penger på en voks med god "glans", "dybde" osv og så dekke over den med en billig syntetisk qd eller qw? De fleste sier jo at det er det øverste laget som gir utseendet. Er det ikke derfor man legger en god voks over sealeren? Det er så mye ulogisk og selvmotsigende her synes jeg.

Helt enig med deg i dette. Denne diskusjonen har vel blitt tatt mange ganger her inne, hvor de fleste bare blir enige om å være uenig.

For meg er det bare en ego følelse å legge concorso i stedet for MG16. Jeg vet at man ikke kan se særlig, om noen, forskjell. Likevel velger jeg SV fordi den lukter godt og er fin å buffe av. Legger du UQD oppå en SV voks så får du jo Megs utssende, å det vil ikke jeg ha noe av :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man bruke masse penger på en voks med god "glans", "dybde" osv og så dekke over den med en billig syntetisk qd eller qw? De fleste sier jo at det er det øverste laget som gir utseendet. Er det ikke derfor man legger en god voks over sealeren? Det er så mye ulogisk og selvmotsigende her synes jeg.

Jeg har forsket littegrann på det der - og biler som er polert, fått pålagt sealer med DA og toppet med voks blir veldig statiske.

Har inntrykk av at en liten wipeover med en QD ikke forringer finish, men gjør bilen mindre statisk frem til første vask etter polering.

Understreker at jeg sier QD, altså ikke QW

ståle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo selvfølgelig en ting. En annen ting er å konsekvent bruke qd eller qw etter vask som jeg ser mange gjør. Etter min testing på bil uten lsp så legger qd og vaskeprodukter med beskytelse ikke igjen noe særlig etter en gangs bruk, men vasker jeg f.eks med onr jevnlig eller bruker en qd jevnlig vil det bygge seg opp et godt lag med beskyttelse. Er man opptatt av å bruke en spesiell lsp som man tror gir noe ekstra, så vil man vel unngå at noe ligger over denne?:)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ombestemte meg i siste liten og valget havnet på concorso istendenfor. Huff...vanskelig å bestemmer seg når det gjelder swisswax. Er veldig spent på resultatet nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja det er vanskelig. Er som og ta med seg et barn i en godtebutikk og si "Du får bare ÈN ting!" det går bare ikke :P

Concorso blir du nok kjempefornøyd med, jeg er iallefall knall fornøyd med min hittentil! Har ikke ligget på så mange ukene så kan ikke si noe om holdbarheten selv men mange skryter av holdbarheten som også er bekreftet i forskjellige tester.

Det er rett og slett en knall bra high en voks til "rimelig" pris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..Kan dere se forskjell på et eller 2 lag med concorso? Jeg klarte ikke å skille mellom dem! Vil gir mer resultat med enda et lag til? skal jeg prøve 3lag eller vil dere se på det som sløsing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 lag for å sikre at det er voks på alt (unngå helligdager altså), 2 lag er ikke mer voks på bilen uanz.

Endret av rudilgr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener det ble postet noe her en gang hvor noen hadde målt og testet at 2 lag voks gav ett tykkere lag enn 3 ...

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener det ble postet noe her en gang hvor noen hadde målt og testet at 2 lag voks gav ett tykkere lag enn 3 ...

Mener å huske at det har vært postet tidligere ja, første lag var vel 0.0015mm tykt. og etter andre lag var det vel 0.0017mm... men er ikke 100% sikker her altså :D

Også kan det sikkert variere noe i.fht hvilken LSP man bruker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...