Gå til innhold

Reklame på forumet


Goliath

Recommended Posts

Ok..får dere buser ut om at reklame er no dritt, som de oftest er, les meg fullt ut..

Reklame fungerer om man har den rette målgruppen og at reklamen ikke er forstyrrende.

Å reklamere på sider som VG er som å skyte i blinde. Man har en såpass variert målgruppe på nettsiden så reklamen er faktisk interessant for 5% av leserene og irriterende for resten. Når man i tillegg bruker midler som lyd, video, blinkende elementer og generelt attetiongrabbers, blir reklamen jævli irriterende..

..så hvorfor ha reklame på DCN? Jo, fordi her er målgruppen enkelt definerbart og man trenger ikke forstyrrende reklamebanners. Jeg personlig bruker ad-blocker på alle siden enn på de sidene som viser reklame som jeg fatter interesse av, som f.eks. på hw.no. Jeg liker å slå til på gode tilbud og liker å vite om nyheter osv. uten å faktisk drive med aktiv utforsking selv. Reklame genererer også litt inntekt som kan gå til den utgiften man har til å drive siden. Det er jo tross alt ikke gratis heller. Kostanden for de som ønsker reklame på siden kan jo kanskje heller gå til communitien i form av rabatter på nettbutikken for medlemmer osv. dersom nettmester ikke ønsker å styre med økonomien.

Hva er deres tanker rundt dette?

Endret av Dennis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Vi har vurdert dette, og det kommer nok snart. Er da snakk om et lite område på forsiden.

Forumet vil være reklamefritt for blinkende bannere osv hehe...

Men vi har tenkt å lage en plass i forumet der bedrifter kan poste tilbud, og lignende rettet mot brukerne her, slik at de som er interessert kan gå inn å titte der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Er på blokka det ja, men ikke bestandig enkelte ser verdien av dette (forhandlere)

Har nevnt det for noen "store" bilpleie firmaer etterhvert, men nett annonsering er litt vagt i Norge enda, men det kommer nok etterhvert...

For en bilpleieprodusent/forhandler kan ikke reklamen være mer direkte rettet mot forbrukerne en de ville vært her inne på dc, samt at som du sier Goliath er det også en langt høyere ods for en forhandler/produsent å få treff på siden sin om de annonserer feks her på dc. blir mer info en reklame her inne mht nye produkter eller tilbud fra div nettsider.

Så de som er forhandlere med feks en nettbutikk eller en ordinær butikk må gjerne sende en PM til truhaa eller Dennis om ønske om annonsering på sidene her, så skal vi se på tidsrammer og pris på dette..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på blokka det ja, men ikke bestandig enkelte ser verdien av dette (forhandlere)

Har nevnt det for noen "store" bilpleie firmaer etterhvert, men nett annonsering er litt vagt i Norge enda, men det kommer nok etterhvert...

For en bilpleieprodusent/forhandler kan ikke reklamen være mer direkte rettet mot forbrukerne en de ville vært her inne på dc, samt at som du sier Goliath er det også en langt høyere ods for en forhandler/produsent å få treff på siden sin om de annonserer feks her på dc. blir mer info en reklame her inne mht nye produkter eller tilbud fra div nettsider.

Så de som er forhandlere med feks en nettbutikk eller en ordinær butikk må gjerne sende en PM til truhaa eller Dennis om ønske om annonsering på sidene her, så skal vi se på tidsrammer og pris på dette..

Testet "pay-per-click-ad" på facebook, funket faktix helt greit.. er vanskelig å treffe riktige målgrupper når man driver med veldig "smale" produkter, så jeg kan tenke meg at forumannonsering sikkert kan lønne seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Direkte markedsføring er fremtiden for annonsering mener jeg, noe pga at "kunden" ikke ser på det som en reklame men som en informasjon om noe de "skulle/vil ha" om jeg kunne velge bort det av annonser jeg ikke ville ha på tv feks, hadde jeg jo ofte sett på i reklamepauser da all "infoen" om nye biler, bilprodukter etc kom....

Er jo derfor de oppretter kundeklubber over en lav sko etterhvert BlendCrew, lindexClub etc, da melder jo kunden seg inn for å få tilsendt reklame som er av interesse for de, litt samme det blir inne på et forum som er såpass "smalt" som du sier kazzper, legg ut et bilde av feks en foamgun eller en poleringsmaskin så er det ofte lett å klikke på den da..

Så vi får se, har i allefall noen som er interessert i annonsering

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan stiller forumets administratorer seg til mer organiserte "privatsalg" av produkter? Som noen kanskje vet selger jeg selv litt på si for å finansiere mine egne utgifter. Men dette kan jo selvagt bli sett på som fy fy av enkelte (se bilforumet.no) mens de fleste andre forum jeg benytter synes det er helt greit. Vil ikke tråkke noen på tærne så tenkte å spørre like godt. Er ikke noe stor bedrift og ikke har jeg stor avanse heller så for øyeblikket er det rimelig uaktuelt å kunne spytte i noe annonsepenger desverre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du titter i delforumet Kjøp og Salg, så ser du at private selger produkter. Tror ikke det skal være et problem.

Skal man kjøre knallhard på regler, faller nok mange ut da dette er et såpass lite forum mens Bilforumet må opprettholde retningslinjer som er strenge for å håndtere medlemmene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Egne salg fra "butikker" om det er enmannsforetak eller firmaer regner jeg med blir gjort på egne sider, så kan de gjerne linke til disse sidene når de poster svar i en tråd her, greit å med salg her, men ikke noe spamming av poster med bare linker osv, skal du selge noe her er det et poeng at du el dere er aktive på forumet med innspill ang produktvalg osv..

Har du en post i show n shine er det bare å legge ut hva du har benyttet, samt en beskrivelse av hva den gjør, hva du gjorde med den og hva du oppnådde.

Det er også ønskelig at dere som driver med "salg" har det enten i avataren deres eller link til nettbutikk i signaturen, så en kan skille tips fra en forhandler eller en privatperson her inne.

Privat salg skjer under kjøp og salg

Står litt her også..

http://www.detailersclub.no/forum/index.php?showtopic=363

pr dd er det ikke noe problem med det her inne, men trekker det inn mye salg etc i trådene kan det være at de som ønsker å linke til produkter osv betaler for den retten, men nå er det "fritt fram" Følger med på det her inne.

Blir det annonsering her el på hovedsiden etterhvert kan det også innebære at det blir regler for hva/hvem som poster linker, dette da det skal være rettferdig for de som betaler for annonsene. Uansett er det ikke noe tema enda..

Så for å svare deg nOstra: ikke legg inn hele kolleksjonen din på kjøp og salc, men legg en link til nettbutikken din som avatar og referer til den om noen ønsker noe som du tilbyr, eller legg in link til varene når du poster en review eller show n shine post...

Eneste måten å få "annonseplass" på detailersclub.no forside nå er en donasjon av premie til best in show trådene, men den er full noen mndr frem nå...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, for jeg har ingen nettbutikk og blir ikke å opprette det heller før jeg er stor nok til at jeg kan registrere meg i momsregisteret. Før den tid har jeg ikke råd til å betale de 8000 det koster. Jeg har bare brukt å sende pm med info om det jeg selger til de som har spurt eller jeg har lagd en lang enkelt salgstråd. Bruker sjeldent referere til at jeg selger noe når jeg lager tråder eller skriver opp hva jeg har brukt osv. Ønsker at folk skal komme til meg hvis de har lyst, ikke bli påpresset de produktene jeg videreformidler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...