Gå til innhold

Blau-Weiss, Shield eller Concorso


Zomb

Recommended Posts

Som emnetittelen sier, så ønsker jeg anbefalinger fra dere til ny voks på bilen min. default_smile.png

Jeg vurderer sterkt en av de tre nevnte voksene fra Swissvax, men er også åpen for andre forslag.

Kom gjerne med for og imot på spesielt Blau-Weiss, Shield og Concorso. (Hvorfor skal jeg velge den?)

På forhånd takk for alle innspill default_cool.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Som emnetittelen sier, så ønsker jeg anbefalinger fra dere til ny voks på bilen min. default_smile.png

Jeg vurderer sterkt en av de tre nevnte voksene fra Swissvax, men er også åpen for andre forslag.

Kom gjerne med for og imot på spesielt Blau-Weiss, Shield og Concorso. (Hvorfor skal jeg velge den?)

På forhånd takk for alle innspill default_cool.png

har ikke prøvd blau weiss..Men min beste voks hittil er Shield, og jeg kan aldri være foruten.Av det vesle jeg ser på avataren din, så ville jeg valgt Shield.Lukt,påføring og buffing er en drøm!

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Jeg er enig i at Shield er et godt valg. Har selv alle 3 i overskriften, men har ikke fått testet Concorso enda. Mange som digger den også B)

Synes ikke holdbarheten til Blau weiss var veldig bra, og så synes jeg voksen svettet litt vel mye, så det er litt arbeid å få bort oljene etterpå.

Shield synes jeg er veldig bra på alle måter, løp og kjøp :P

Concorso er veldig bra, men jeg synes Shield er veldig holdbar og er fantastisk og jobbe med og til en enda lavere pris.Jeg tror shield er en fantastisk start om han ikke har brukt sånne vokser før.Må lære å ha på riktig mengde og ikke sløse før en går til dyre vokser.Synes jeg ;)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Concorso er veldig bra, men jeg synes Shield er veldig holdbar og er fantastisk og jobbe med og til en enda lavere pris.Jeg tror shield er en fantastisk start om han ikke har brukt sånne vokser før.Må lære å ha på riktig mengde og ikke sløse før en går til dyre vokser.Synes jeg ;)

Begynte ikke du med en Insignis da? ;)

Concorso har super holdbarhet ved riktig grunnarbeid og den ser vanvittig bra ut.. Er vel en av de voksene man har mest bang for the buck...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begge to, dvs Shield og Concorso. Har ikke rukket og fått brukt Concorso så mye enda, kun lagt to lag på min egen bil. Men Shield er iallefall en knallvoks! På vinteren er det kun shield som gjelder her iallefall. Har vært kjempefornøyd med den! :)

Samtidig så har jeg stor tro på Concorso'n, den gir ett råere utseende etter min mening samtidig som den er bedre på sheeting/beading. Jeg personlig tror jeg ville gått for Concorso gitt, hvis jeg kun skulle hatt en av de to. Fått mye gode ord både i inn og utland den!

Concorso har også bra holdbarhet! Sjekk her: The biggest wax test ever

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Begynte ikke du med en Insignis da? ;)

Concorso har super holdbarhet ved riktig grunnarbeid og den ser vanvittig bra ut.. Er vel en av de voksene man har mest bang for the buck...

Ja, måtte ha den før det gikk tomt :) Brukte nok voks til 5 biler første gangen jeg brukte den :unsure:

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle innspill.

Ut i fra innleggene deres ser det ut til at Blau-Weiss er uaktuell, og at striden står mellom Concorso og Shield.

I grunnen litt overrasket default_blink.png, men det er ikke første gang...default_biggrin.png

Har tidligere brukt både Dodo Blue Velvet og Petes 53, men ønsker nå å gå opp en "klasse" og se hva forskjellen er.

Dersom flere har noe å tilføye er det bare poste i vei.

Takknemlig for alle svar her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg prøvd meg på mange forskjellige vokser heller. Men jeg kan snakke for Concorso. Synes den var super å jobbe med.

Meget enkel og påføre, samt buffe av.

Husk å få med Cleaner Fluid Regular for behandling av lakken før voks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blau Weiss er en fin voks. Fin glans og glød. Sikkert ikke den råeste holdbarheten men holder fint som sommervoks. Det er jo litt ekstra stas (les mye) at den er laget spesielt for BMW. ;) Den bør du absolutt ha med i samlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle ikke bli noe enklere dette visst...

Hvordan er holdbarheten til Concorso i forhold til Shield?

Er det STOR forskjell i utseendet på de to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdbarheten er meget avhengig av forarbeidet som er gjort. Shield kan vare i 6 mndr og den kan "slippe taket" etter mye kortere tid. Samme med all voks egentlig. Har bare Shield enn så lenge - det blir blankt og glatt, men (så vidt jeg har skjønt) ikke den samme gløden og dyben som med Concorso. Det beste fra begge verdener er 1 lag med Shield og 1 / 2 lag med Concorso etter en forbehandling med Cleaner Fluid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer sikkert til å skaffe deg Shield til vinterbruk også etter mer lesning.

Jeg har brukt denne på min røde Volvo i vinter og den er noe av det beste jeg noen gang har brukt , flott glans samtidig som denne teflonblandingen sikkert gjør at skitt og salt blir meget lett og fjerne gjennom vinteren.

Nå er en ny hvit bil under produksjon og har allerede bestilt en krukke med Glacier som skal bli spennende på denne hvite om sommeren.

Men jeg kommer nok til å fortsette med Shield om vinteren :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok inne på noe der...

Har i grunnen hele boden full i bilpleieutstyr, men kjøper jo stadig mer likevel. default_blink.png

En av fordelene med dette forumet er at jeg ikke føler meg så veldig unormal uansett default_biggrin.png

Og så lenge hentelappen fra Dag havner på mobilen og ikke i postkassen, så er risikoen forbundet med innkjøp relativt liten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok inne på noe der...

Har i grunnen hele boden full i bilpleieutstyr, men kjøper jo stadig mer likevel. default_blink.png

En av fordelene med dette forumet er at jeg ikke føler meg så veldig unormal uansett default_biggrin.png

Og så lenge hentelappen fra Dag havner på mobilen og ikke i postkassen, så er risikoen forbundet med innkjøp relativt liten...

Hehe , akkurat det der med sms i stedet for hentelapp er faktisk helt genialt , da er det bare å hente pakken å lure den inn i boden eller garasjen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...